آوین ویژه»

تله انفجاری و مرگبار قسام علیه نظامیان اسرائیلی در شرق رفح حمله پهپادی به میدان گازی امارات در سلیمانیه عراق رایزنی‌های عون در پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر؛ مهم‌ترین نامزدها چه کسانی هستند؟ ماجرای استادی که به راحتی در علوم انسانی ارتقا می گرفت ارتش ترکیه در آماده‌باش کامل؛ اقدام نظامی علیه کُردهای سوریه در راه است؟ دست این افراد از یارانه نقدی کوتاه شد | حساب‌ها چک می‌شود جهش ناگهانی قیمت دلار در بازار آزاد | رکورد جدید ثبت شد (۹ فروردین) توجه به بعد گردشگری مدرسه حلبیان ضروری است هشدار دفتر مبارزه با فساد کره جنوبی درباره ممانعت از بازداشت «یول» دفاع از پایان‌نامه استفاده از هوش‌ مصنوعی به‌جای قاضی برگزاری ۸۵ برنامه ختم قرآن برای شادی روح امام خمینی (ره) سرعت تفکر انسان چقدر است؟ تقدیر از «مهناز فرید» در سومین رویداد بانوان بهشت لرستان حضور دختر پزشکیان در منزل جان‌باختگان حادثه اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی تعطیلی واحدهای قضایی و اداری قوه قضاییه استان تهران در روز ۷ اسفند پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۴ آغاز شد کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در کشور شلیک موشک از سمت یمن؛ تغییر مسیر هواپیما در تل‌آویو و فرار دسته‌جمعی صهیونیست‌ها

0

جاده‌های لرستان چشم‌به‌راه اعتبارات ملی

  • کد خبر : 100688
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۸
جاده‌های لرستان چشم‌به‌راه اعتبارات ملی

خرم‌آباد – پروژه‌های راه‌سازی و چهارخطه‌های لرستان برای تکمیل، چشم‌به‌راه اعتبارات ملی دوخته‌اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: لرستان در قلب کریدور شمال به جنوب و غرب کشور قرار دارد؛ در ایام اربعین بیش از ۵۰ درصد زائران از جاده‌های این استان تردد می‌کنند و بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان از اهمیت غیر قابل انکاری برخوردار است.

پروژه‌های راه‌سازی لرستان چشم‌به‌راه منابع ملی

این در حالی است که پروژه‌های قدیمی نیمه‌کاره راه‌سازی از یک سو و عدم بهسازی و تعریض محورهای پرتردد از سوی دیگر به تصادفات رانندگی در این استان دامن زده است.

کم‌توجهی شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به بهبود وضعیت راه‌های لرستان طی سال‌های گذشته و به‌جاماندن حجم زیادی پروژه نیمه‌کاره موجب شده که در جاده‌های استان شاهد وقوع تصادفات فوتی و جرحی زیادی باشیم، موضوعی که انتقاد مردم لرستان در پی داشته است.

این کم‌توجهی شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل موجب شده که پروژه‌های چهارخطه لرستان در بن‌بست کمبود اعتبار متوقف شوند و باگذشت سال‌ها همچنان عمده آنها نیمه‌تمام باقی‌مانده‌اند.

جاده‌های لرستان چشم‌به‌راه اعتبارات ملی

چهارخطه‌های «نورآباد»، «کوهدشت» و «پلدختر» همچنان نیمه‌تمام

بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان دراین‌رابطه با مهر، اظهار داشت: پروژه‌های راه‌سازی و چهارخطه لرستان در حال حاضر برای تکمیل نیازمند اعتبارات هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های لرستان که در اولویت برای تکمیل بوده، ۱۲ کیلومتر از جاده خرم‌آباد – نورآباد است، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از این پروژه‌های اولویت‌دار برای تکمیل، پنج کیلومتر باقی‌مانده از چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یکی دیگر از این پروژه‌های چهارخطه در استان را که نیازمند تکمیل و اعتبار بوده را همه جاده خرم‌آباد – پلدختر عنوان کرد و افزود: ۱۰ کیلومتر از جاده داران – دورود و داران – الیگودرز نیز باقی‌مانده که هنوز تکمیل نشده و نیازمند اعتبار هستند.

شاکرمی، بیان داشت: این پروژه‌های راه‌سازی و چهارخطه به‌خصوص خرم‌آباد – نورآباد و خرم‌آباد – کوهدشت، دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند.

جاده‌های لرستان چشم‌به‌راه اعتبارات ملی

به پروژه‌های راه‌سازی لرستان در یک سال گذشته اعتباری تزریق نشده است

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه طی یک سال گذشته منابع مالی آن‌چنان به این پروژه‌های راه‌سازی استان تزریق نشده است، گفت: ما در پروژه‌های چهارخطه منتهی به مرکز لرستان حدود هزار میلیارد تومان بدهی داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، ادامه داد: باید منابع مالی به کمک ما بیاید تا ما بتوانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

شاکرمی با بیان اینکه کریدورهای پرخطر و محورهای حادثه‌خیز در استان را شناسایی کرده‌ایم، افزود: در حال عقد قرارداد با پیمانکاران برای اجرای این پروژه‌ها در استان هستیم.

جاده‌های لرستان چشم‌به‌راه اعتبارات ملی

تخصیص‌های ملی باید از راه برسد

وی گفت: مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی ما در لرستان، جدا از چهارخطه‌ها، مربوط به شهرستان کوهدشت شامل «بابازید» – «اسلام‌آباد»، کوهدشت – «سه‌راهی زانوگه» است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تأکید بر اینکه در این محور پروژه‌های متفاوتی را تعریف کرده‌ایم، گفت: پیمانکاران در این محورها فعال هستند.

شاکرمی، ادامه داد: بخشی از مناقصه‌های پروژه‌های راه‌سازی نیز در حال برگزاری است، منتها می‌طلبد که منابع مالی به استان تزریق شود.

وی با تأکید بر اینکه نکته خیلی مهم این است که منابع مالی این پروژه‌های راه‌سازی لرستان، منابع ملی است و استانی نیست، گفت: می‌طلبد نمایندگان مردم در مجلس مانند گذشته، تلاش کنند که تخصیص‌های ملی این پروژه‌های راه‌سازی و چهارخطه استان اختصاص پیدا کنند.

بنابراین گزارش، وقوع تصادفات ناگوار در جاده‌های لرستان به دلیل عدم چهارخطه شدن و تعریض آنها، موضوعی است که بارها از سوی مردم و رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است و می‌طلبد که تکمیل این طرح‌های راه‌سازی مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=100688

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.