آوین ویژه»

رشد چشمگیر ترانزیت مرزی کرمانشاه برنامه‌های مدیریت روابط عمومی ایمیدرو برای سال ۱۴۰۴ علی اف: مقصر سقوط «امبرائر ۱۹۰» نمایندگانی از روسیه هستند عکس عجیب ستاره هالیوودی با هادی چوپان! ترامپ گوشی‌های آیفون و سامسونگ را تغییر می‌دهد جشنواره ها نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی هنری در استان بوشهر تکمیل شوند خریداران طلا در درازمدت ضرر نمی‌کنند/ طلا بخریم یا منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟ خط و نشان دادستان رودهن برای گرانفروشان؛یک شیرینی فروشی پلمب شد نمایش «خانه عروسک قسمت دوم» امروز روی صحنه نخواهد رفت بررسی موفقیت سبحان صمدی در آموزش فارکس کشف معدنی که انرژی ۶۰ هزار سال چین را تامین می‌کند! آبیاری باغ گل‌های اصفهان هوشمند می‌شود تلاش یک گروه جهادی برای جلوگیری از سقط جنین مستند شد کمک معاملات بازار برق به رفع ناترازی انرژی شاخص بورس صعودی شد اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث در اوگاندا برگزار شد مبارزه با صید غیرمجاز از اولویت‌های مرزبانی بوشهر است

0

چراغ سبز ایران به ترانزیت بین‌المللی

  • کد خبر : 102804
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۱
چراغ سبز ایران به ترانزیت بین‌المللی

مدیرعامل راه‌آهن با تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل و لجستیک ریلی ایران، شرکت‌های علاقه‌مند را به استفاده از این مسیر برای حمل و نقل کالا دعوت کرد.

به گزارش بازار، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران، اتصال شبکه ریلی کشور به کشورهای آسیای میانه (از سرخس و اینچه برون)، ترکیه (رازی)، پاکستان (میرجاوه)، امتداد آن تا روزنک افغانستان و شلمچه عراق را از جمله مزایای ترانزیت از طریق ایران برشمرد.

وی همچنین اتصال شبکه ریلی به بنادر مهم جنوبی (بندرعباس، امام خمینی (ره)، خرمشهر) و شمالی (امیرآباد، کاسپین) و در دست ساخت بودن اتصال به بنادر چابهار و انزلی را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، کریدور شمال ــ جنوب، کریدور جنوبی راه ابریشم، کریدور KTI، آلماتی ــ بندرعباس، آلماتی ــ تهران ــ استانبول و ITI را از مهمترین کریدورهای بین المللی عبوری از ایران دانست و از تلاش راه‌آهن برای عملیاتی کردن هرچه بیشتر این مسیرها خبر داد.

وی با اشاره به سرعت بالای انتقال کانتینرهای ترانزیتی از مرزهای سرخس و اینچه برون به بندرعباس (حداکثر ۵ روز)، فعال بودن شاخه شرقی کریدور شمال ــ جنوب و تردد مستمر قطارهای کانتینری از روسیه به بندر شهید رجایی (۱۵ روزه) را نمونه‌ای از این تلاش‌ها عنوان کرد.

ذاکری همچنین با اعلام پیشرفت پروژه ریلی زاهدان – چابهار و بهره‌برداری از آن تا پایان سال ۲۰۲۶، بر نقش مهم این خط آهن در ترانزیت کالا بین شمال و جنوب و اتصال هند به افغانستان و آسیای میانه تاکید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن، از سرگیری حرکت قطارهای کانتینری باری چین به ایران از سال گذشته و پیوستن راه‌آهن‌های ازبکستان و ترکیه به این مسیر را تحولی مهم در احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم از طریق ریل دانست و آمادگی راه‌آهن ایران را برای گفت‌وگو با شرکت‌های لجستیکی و صاحبان کالا جهت تسهیل حمل و نقل از مسیر ایران اعلام کرد.

ذاکری خاطرنشان کرد: شبکه ریلی ایران، آمادگی ترانزیت ۱۵ میلیون تن بار ترانزیتی شمال به جنوب را دارد و برای برنامه میان مدت نیز برنامه افزایش تا ۲۵ میلیون تن با تکمیل شبکه و توسعه خطوط را در دستور کار قرار داده است.

برگزاری اجلاس چند جانبه برای تعیین تعرفه مشترک بین کشورها در کریدورهای شمال ــ جنوب، استفاده از ظرفیت موجود شبکه ریلی کشورها از طریق فعال‌تر شدن شرکت‌های فورواردری با تعریف برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای افزایش ظرفیت حمل کالا و تدوین برنامه مشترک بارهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بین کشورها و پیش بینی میزان بار آنها و مقصد نهایی؛ از جمله پیشنهادات مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=102804

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.