آوین ویژه»

دولت چهاردهم برای دعواهای سیاسی و جناحی بی‌ثمر نیامده است «ساعت جادویی» اواسط دی اکران می‌شود ورود پیشرفته‌ترین تجهیزات کمک بازرسی به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جهش ۶ برابری فعالیت‌های زمین‌شناسی کشور در سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی جایگزینی بیش از ۲۹۸ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت فرسوده در سال آینده اعتراض بازنشستگان کشوری به تأخیر در پرداخت هزینه‌ های درمانی فعالیت‌های پیشگیرانه دامپزشکی در دیلم توسعه یابد گوگل به زودی سن کاربران را تخمین خواهد زد آزادی مردم آفریقای جنوبی تا زمان آزادی فلسطین کامل نخواهد بود  مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان بوشهر در روز سه‌شنبه غیرحضوری شد آزادراه قزوین – رشت محدوده رودبار مسدود شد چرا دادگاه چای دبش علنی نبود؟ جرایم حادثه ساز در کردستان ۳۰ درصد افزایش داشته است چرا چین از تشدید تنش میان تهران و واشنگتن نگران است؟ پیام معاون هنری به دومین جایزه آموزش هنر سرو ایرانی راهپیمایی جمعه خشم در کرمانشاه قیمت مرغ سیاسی شده است تشدید توحش صهیونیست‌ها در غزه

0

امکان تعیین نام به صورت الکترونیک فراهم شد

  • کد خبر : 105269
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۳
امکان تعیین نام به صورت الکترونیک فراهم شد

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت احوال کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای بهره برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت احوال کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای بهره برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) صبح امروز با حضور هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال برگزار شد.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال در این نشست گفت: امروز در ابتدای سال ۱۴۰۴ شاهد همکاری میان سازمان ثبت احوال و سازمان فناوری اطلاعات کشور هستیم. در توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام فناوری کشور، سازمان ثبت احوال به عنوان هویت بخش مردم عمل می‌کند.

وی افزود: در بحث اسناد هویتی نظام جمعیتی و مسائل مرتبط این دو سازمان در گذشته فعالیت‌های مشترک داشته‌اند و سازمان ثبت احوال به عنوان معدود دستگاه‌هایی که اطلاعات مبنایی در کشور را تولید می‌کند با سازمان فناوری اطلاعات ارتباط داشته است.

کارگر همچنین بیان کرد: اما این تفاهم نامه در راستای تعمیق روابط و تسهیل در ارتباطات برای بهره مند دستگاه‌های گوناگون از سرویس‌های مختلف و استفاده سازمان ثبت احوال از امکانات سازمان فناوری اطلاعات و در نهایت رضایتمندی بیشتر مردم است. محوریت اصلی این تفاهم نامه سامانه هویت دیجیتال، سامانه هدا است که بر بسترهایی که سازمان فناوری اطلاعات آماده کرده ارائه شده و کلیه دستگاه‌ها از این سامانه استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال در ادامه بیان کرد: سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام شد و استفاده از توان داخلی در کشور و همراهی سازمان فناوری اطلاعات این سامانه ایجاد شد و بستر احراز هویت قرار گرفت. سامانه هدا این قابلیت را دارد که علاوه بر اینکه احراز هویت و اصالت سنجی را در سطوح مختلف ارائه می‌دهد، امنیت در حفظ اطلاعات هویتی مردم را ایجاد کند

وی همچنین گفت: ما علاوه بر اینکه هویت مردم را احراز می‌کنیم این نگرانی را بر طرف خواهیم کرد که افراد در مراجعه به سامانه هویتی نگران لو رفتن اطلاعات و انتشار آن باشند.

کارگر به اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان فناوری اطلاعات موضوع امنیت فضای اطلاعات است اظهار کرد: امیدواریم این امر با سامانه هدا تحقق پیدا کند. تحقق سازمان هوشمند ثبت احوال چشم انداز ما خواهد بود. که هم پیشرو در ارائه خدمات آسان به مردم باشیم و هم در راستای هوشمندسازی حکمرانی عمل کرده باشیم.

وی گفت: در برنامه هفتم گواهی انحصار وراثت از قوه قضائیه به سازمان ثبت احوال انتقال پیدا کرده که باید به صورت هوشمند و بدوم مراجعه مردم در اختیارشان قرار بگیرد. امیدواریم بتوانیم با این تفاهم نامه ارتباطات خود را عمیق‌تر کنیم و بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

وی در خصوص گواهی ولادت نوزادان نیز بیان کرد: ما در سال گذشته گواهی ولادت نوزادان را الکترونیک کردیم که با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است و در اکثر موارد به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود: اقدام دیگر «سامانه تعاملی نام» است که امروز به صورت پایلوت در برخی استان‌ها در حال اجرا است. یعنی تعیین نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود. مرحله بعدی ما این است که شناسنامه هم بدون حضور فرد صادر شده و به در منزل ارسال خواهد شد.

کارگر در خصوص صدور گواهی وفات الکترونیک هم گفت: صدور گواهی وفات الکترونیک را هم در دستور کار داریم که بسترهای این کار را فراهم خواهیم کرد. اقداماتی هم در حوزه کارت ملی انجام می‌دهیم که شامل تغییراتی در خود کارت ملی است که باید از توانمندی سازمان فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

وی افزود: اقداماتی که ما در ارائه خدمات به مردم داریم موجب می‌شود ارتباط مردم با حاکمیت باید در یک بستر مشخص صورت گیرد. ما باید در حوزه‌های مختلف خطوط ارتباطی را فراهم کنیم. مثلاً در حوزه ارتباطات فرد باید یک شماره موبایل مشخص داشته باشد که ما بدانیم که فرد خدمات را در بستر همین خط دریافت می‌کند.

کارگر در ادامه بیان کرد: ما اعتقاد داریم برخی از دستگاه بار سنگین‌تری به دوش دارند هر چه این دستگاه‌ها بتوانند توسعه بیشتر در ارائه خدمات داشته باشند دستگاه‌های دیگر مجبورند بهتر عمل کنند. سال گذشته ما ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار استعلام احراز هویت انجام دادیم. هر چه سازمان ثبت احوال بتواند هوشمند شود و خدمات بهتری ارائه کند دستگاه‌های دیگر مجبورند فعال‌تر شوند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از هدر رفت منابع یعنی انسجام در عملکرد کشور که در این اقدامات محقق خواهد شد

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=105269

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.