آوین ویژه»

وعده خوش صیدی درباره ارز دیجیتال + فیلم حال چهره محبوب پرسپولیس بد شد/ مردم دعا کنند بیمه کشت گندم و دانه‌های روغنی اجباری شد اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد در کرج مسکو: بایدن به دنبال تشدید تنش ها در اوکراین است محسن رضایی: ترامپ راست می‌گوید دست از کارشکنی بردارد بازدیدمعاون رئیس‌جمهور درامور زنان وخانواده ازبیمارستانی در جنوب تهران اتصال شبکه پرداخت میر و شتاب به کمک تجار می‌آید ۱۰ مصدوم در حوادث چهارشنبه‌ آخر سال استان ایلام سخنگوی وزارت خارجه: حاضریم مذاکرات را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر هم ادامه بدهیم حمایت هاشمی نسب از بازیکنان استقلال + عکس محفل انس با قرآن کریم در مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد برگزار می شود گندم باکیفیت و نان بی کیفیت؛ معضل پخت در ایلام حل نشد ادارات خوزستان برای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شدند دبیرخانه «حوزه پیشرو و سرآمد» در حوزه علمیه اصفهان راه‌اندازی شد بارگذاری بی‌رویه جمعیت در صالحیه منجر به جیره بندی آب شد جزئیات جدید از نخستین گفتگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای روسی جدول نهایی افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۴ منتشر شد

1

فعالیت ٢۴ ایرلاین داخلی در ایران با ١۴٠ هواپیمای فعال

  • کد خبر : 107824
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۲
فعالیت ٢۴ ایرلاین داخلی در ایران با ١۴٠ هواپیمای فعال

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر در صنعت هوایی کشورمان ٢۴ شرکت هواپیمایی فعال است.

به گزارش بازار، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره انتقادات از تعدد شرکت‌های هواپیمایی در صنعت هوانوردی کشورمان اظهار داشت: این نقد به جایی نیست،‌ در حال حاضر در صنعت هوایی کشورمان ٢۴ شرکت هواپیمایی فعال است که عدد بالایی محسوب نمی‌شود کمااینکه در برخی از کشور های همسایه بیش از ٣٠ شرکت هواپیمایی فعالیت می‌کنند. در برخی از کشورها تنها با یک هواپیمای اجاره‌ای می‌توان‌ شرکت هواپیمایی راه‌اندازی کرد، در حالیکه در ایران تاسیس شرکت هواپیمایی شرایط سختگیرانه‌تری دارد.

وی ادامه داد: در حالی که در ایران متقاضی برای تاسیس شرکت هواپیمایی باید حداقل ۳ فروند هواپیمای ملکی در اختیار داشته باشد که البته این تعداد هواپیما برای فعالیت در فول AOCبه حداقل ۵ فروند هواپیما شامل ٣ فروند هواپیمای ملکی و ٢ فروند اجاره‌ای می‌شود اما همانطور که گفته شد، در بسیاری از کشورها با یک فروند هواپیمای اجاره‌ای هم می‌توان شرکت هواپیمایی راه اندازی کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: با توجه به نیاز سرمایه‌ گذاری در حوزه صنعت هوانوردی باید از هرگونه ورود سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت کرد و کمک کنیم سرمایه وارد حمل و نقل هوایی شود. در حال حاضر مقرراتی که سازمان هواپیمایی برای صدور مجوز تعیین کرده،‌ سختگیرانه است و متقاضی باید استانداردهای زیادی را رعایت کند تا مجوز فعالیت پروازی را بگیرد.

اسعدی سامانی همچنین درباره تعداد هواپیماهای سرخط و فعال ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در کشورمان ٣۴۶ فروند هواپیما وجود دارد که به طور متوسط حدود ١۴٠ فروند هواپیما سرخط هستند البته ممکن است امروز یک هواپیما سر خط باشد اما به دلیل مسایل فنی یا عملیاتی این هواپیما از روزبعد در لیست هواپیماهای سرخط نباشد.

وی در پاسخ به این سوال آیا شرکتی با یک هواپیما شروع به کار کرده‌ است؟ گفت: طبق مقررات هواپیمایی کشوری هیچ شرکتی بدون در اختیارداشتن حداقل ٣ فروند هواپیمای ملکی نباید شروع به فعالیت کند اما ممکن است در شرکتی از ٣ فروند یک فروند آن فعال و ٢ دیگر فروند آن در حال چک باشد.

اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت هواپیماهای کارگو و باری صنعت هوانوردی کشورمان اظهار داشت: ٩ فروند هواپیمای باری داریم که از این تعداد ۵ فروند هواپیما فعال هستند البته نیاز به هواپیماهای باری را مراودات بین المللی تعیین می‌کند و در حال حاضر می‌توان گفت عملا کارگو فعالیت قابل توجهی در کشورمان ندارد.

وی با اشاره به علت کاهش عملیات هواپیماهای باری تاکید کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزاد شدن نرخ سوخت هواپیمای باری میزان عملکرد هواپیماهای کارگو افول کرد. جابه‌جایی گوشت، دارو، میوه ، تره بار و صیفی جات با هواپیما انجام می‌شود اما به دلیل هزینه بالا دیگر صادرات و انتقالات هوایی بار صرفه اقتصادی ندارد در حال حاضر هزینه حمل و جابه جایی هر کیلو تره بار و صیفی جات ٢.۵ دلار تمام می شود که برای تجار به صرفه نیست.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=107824

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.