آوین ویژه»

زشت ترین موبایل سال ۲۰۲۵ را بشناسید استاندار تهران: کمبود منابع آب و فرونشست زمین از معضلات جنوب شرق تهران قرارداد با نهادهای مهم برای ساخت مسکن و خوابگاه دانشگاهیان پولیتیکو: ارائه بسته ۶ میلیارد یورویی کمک تسلیحاتی اروپا به اوکراین سوال روز چهارم «زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی اعلام شد شهردار تهران: کمک حال توان یابان خواهیم بود جزئیات پیشنهاد وزارت علوم و سازمان سنجش درباره تأثیر مثبت پایه دوازدهم در آزمون سراسری استاندار لرستان با خانواده شهید «اسماعیل عباس‌پور» دیدار کرد عیب جویی تاثیرات هولناکی بر روابط اجتماعی می گذارد «نقش نهان» هنرِ نگارگری را در حوزه هنری به نمایش می‌گذارد «وضعیت‌شناسی مهاجران افغانستانی در ایران» بررسی می‌شود کاهش ۳۴ درصدی سرقت در مازندران رامین رضاییان در جمع بهترین‌های آسیا چین: به سوریه کمک خواهیم کرد که از حاکمیت خود دفاع کند معمای قطرگیت؛ دلارهای دوحه سیاست‌های تل‌آویو را به تسخیر درآورده ‌است؟ قالیباف از خجالت کوچک زاده درآمد+ فیلم امدادرسانی نجات گران هلال احمر آذربایجان غربی در محورهای ارتباطی تأکید فرماندار کردکوی بر مطالبه‌گری شوراها در دفاع از حقوق مردم

1

کریدور شمال- جنوب با جدیت بیشتری دنبال شود

  • کد خبر : 10902
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کریدور شمال- جنوب با جدیت بیشتری دنبال شود

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «اولگ بلازیوروف» مدیرعامل راه‌آهن روسیه، بر تقویت همکاری‌ها و توسعه کریدور شمال- جنوب تاکید کرد.

به گزارش بازار از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «جبارعلی ذاکری» که در حاشیه هشتاد و یکمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با «اولگ بلازیوروف» مدیرعامل راه آهن روسیه دیدار داشت، بر تقویت همکاری‌ها و توسعه کریدور شمال- جنوب تاکید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن ایران در این دیدار با اشاره به سطح خوب ارتباطات بین دو کشور، گفت: مناسبات سیاسی ایران و روسیه در بالاترین سطح قرار داشته و راه آهن ایران از گسترش روابط با راه آهن روسیه استقبال می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد بار کشور از طریق ریل حمل می شود، خاطرنشان‌کرد: در حوزه‌هایی همچون برقی‌سازی و توسعه ریلی نیازمند بهبود شرایط هستیم.

ذاکری بر لزوم توجه بیشتر به پروژه کریدور شمال- جنوب تاکید کرد و اظهار داشت: باید با جدیت بیشتری این پروژه را دنبال کنیم و ضمن بهره‌برداری از ظرفیت موجود، در پی افزایش ظرفیت‌ نیز باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بیان نقاط اتصال ریلی دو کشور ایران و روسیه پرداخت و بیان‌داشت: شبکه ریلی ایران در دو نقطه در دریای خزر و سه نقطه ریلی با شبکه ریلی روسیه دارای ارتباط است که شامل بنادر امیرآباد و کاسپین و مرزهای ریلی اینچه برون و سرخس است.

ذاکری ابراز امیدواری کرد: با جلسات بیشتر بین کارشناسان راه آهن دو کشور و اتخاذ تصمیمات لازم از سوی مدیران، پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

اهمیت خاص پروژه ریلی رشت- آستارا برای روسیه

مدیرعامل راه آهن روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه یکی از اهداف راه‌آهن روسیه توسعه کریدور شمال- جنوب است، افزود: برای آغاز حمل و نقل در این مسیر ۳۶ قطار کانتینری به سمت خلیج فارس ارسال شده است و در سال ۲۰۲۲ توانستیم با کاهش مدت زمان حمل، هر ماه تردد یک قطار را در این مسیر داشته باشیم.

بلازیوروف افزود: در سال ۲۰۲۴ نیز یادداشت تفاهمی در زمینه حمل کانتینر بین دو طرف امضا شد که در نتیجه اجرای آن، چهار قطار در هر ماه ارسال شده است.

رفع موانع برای حمل نفت و زغال سنگ از کریدور شمال- جنوب و رسیدن به تعرفه مناسب از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه آهن روسیه به آن اشاره کرد.

وی در خصوص احداث مسیر ریلی رشت- آستارا نیز گفت: این پروژه برای روسیه اهمیت خاصی دارد و آماده همکاری به منظور تحقق اهداف مشترک هستیم.

به گزارش بازار، هشتاد و یکمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که ۱۵ و ۱۶ آبان‌ماه در تاشکند ازبکستان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=10902

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.