آوین ویژه»

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «کمال‌الفن» آنلاین شد تظاهرات گسترده در تل آویو در مخالفت با سیاست‌های نتانیاهو توصیه مهم سازمان حمل و نقل تهران به پایتخت‌نشینان بازیگران «به یک قاتل ساده نیازمندیم» معرفی شدند تلاش طلاب حوزه علمیه قم برای کمک رسانی به مردم لبنان ترکیب استقلال مقابل استقلال خوزستان + ساعت بازی اولین گردهمایی تخصصی هیئت‌های نوجوان کشور برگزار می‌شود آبرسانی به قشلاقات اردبیل به همت گروه‌های جهادی عیسی آل کثیر از استقلال رفتنی شد؟ ضرغامی: اگر فیفا به ما گیر نمی‌داد، حق قانونی خانم‌ها برای ورود به استادیوم را به رسمیت نمی‌شناختیم ترافیک سنگین در محور چالوس و آزاد راه تهران- شمال| بارش در برخی محورها یک پروژه راهسازی در استان سمنان افتتاح شد گزارش محرمانه آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران/ آژانس نگران شد درخواست عجیب اف‌بی‌آی از کاربران آیفون و اندروید زمان معارفه ساپینتو اعلام شد اولین تصمیم پرسپولیس بعد از جنگ و آتش‌بس تشریح آخرین وضعیت مرزها و امنیت عراق برای اربعین صالحی‌امیری: توسعه گردشگری مازندران نیازمند زیرساخت‌های مناسب است

1

نقش کلیدی رسانه در توسعه تجارت بین‌الملل

  • کد خبر : 113929
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۴:۲۴
نقش کلیدی رسانه در توسعه تجارت بین‌الملل

یک پژوهشگر حوزه ارتباطات بیان کرد: تولیدکنندگان ایرانی در تولید موفق هستند، اما در معرفی محصول ضعف دارند. بدون پیوست رسانه‌ای و شناخت فرهنگی نمی‌توان انتظار حضور مؤثر در بازارهای جهانی را داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن عمیدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ارتباطات، در نشست نشست تخصصی ارتباطات و توسعه تجارت خارجی که به‌همت سازمان توسعه تجارت ایران در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، با اشاره به تجربیات موفق کشورهای آسیای شرقی تأکید کرد که رسانه و پیوست فرهنگی نقشی تعیین‌کننده در موفقیت برندها در بازارهای جهانی دارند.

عمیدی گفت: کشورهای شرق آسیا از جمله چین و ژاپن پیش از ورود محصول به بازار، با راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای بومی‌سازی‌شده، اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنند. در بسیاری موارد، قدرت این کمپین‌ها حتی از کیفیت خود محصول پیشی می‌گیرد.

او با اشاره به تجربه برند شیائومی افزود: این شرکت با تمرکز بر موضوع محیط زیست، طی سال‌های 2018 تا 2020 توانست سهم قابل توجهی از بازار اروپا را به دست آورد. شرکت‌هایی مانند هواوی نیز پیش از صادرات محصول، ابتدا تصویر مثبتی از خود در جامعه هدف ایجاد می‌کنند.

این استاد دانشگاه همچنین استفاده از بلاگرهای محلی و شبکه‌های اجتماعی بومی را یکی از راهکارهای اصلی برای معرفی محصولات ایرانی در بازارهای خارجی دانست و تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، یک بلاگر محلی می‌تواند تأثیری چندبرابر یک کمپین رسمی داشته باشد. متأسفانه در ایران اغلب تمرکز معرفی محصول، محدود به داخل کشور است و شناخت کافی از اکوسیستم رسانه‌ای کشورهای هدف وجود ندارد.

عمیدی با انتقاد از پیچیدگی‌ها و کندی تعاملات تجاری بین‌المللی ایران گفت: مذاکره‌های شرکت‌های شرقی ساده، سریع و روان است. اما در ایران تعاملات تجاری اغلب زمان‌بر و پیچیده هستند که این امر مانعی جدی در مسیر توسعه صادرات است.

او در پایان خواستار توجه جدی مدیران صنعتی و تجاری به پیش‌مطالعه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور هدف شد و افزود: تولیدکنندگان ایرانی در تولید موفق هستند، اما در معرفی محصول ضعف دارند. بدون پیوست رسانه‌ای و شناخت فرهنگی نمی‌توان انتظار حضور مؤثر در بازارهای جهانی را داشت.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=113929

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.