آوین ویژه»

هماهنگی معاونان فرهنگی وزارت علوم برای برگزاری ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها کاهش دما و صدور هشدار نارنجی برای کشاورزان استقبال ایران از پیمان سه‌جانبه مرزی ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان دستگیری قاتل و همدستانش در مرودشت فارس انفجارهای شدید در اطراف حرم حضرت زینب (س) واکنش وزارت دفاع آمریکا به ساقط شدن پهپاد پیشرفته این کشور در یمن ترامپ: اوکراین فکر ناتو را از سرش بیرون کند شرایط رفاهی دانشجویان علوم پزشکی را بهبود می‌دهیم خبر خوب برای طرفداران آیفون خروش مردم ایلام در راهپیمایی روز قدس بازگشایی محور کرج ــ کندوان پزشکیان: برای رشد و پیشرفت، باید در شرایط صلح و آرامش زندگی کنیم آلمان: انتقاد و خشم اتحادیه اروپا از عدم حضور در مذاکرات جنگ اوکراین برگزاری همایش «یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم»در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ معاون رئیس جمهور: حامی برداشتن حریم اطراف تئاتر شهر هستم رونمایی از کتاب «راندن لنج در کویر»؛ روایتی از بحران‌های صنعت نفت و فولاد عذرخواهی شجاع خلیل زاده از یزدی‌ها پس از ماجرای جنجالی کشاله! رونمایی از سکه ولایتعهدی امام رضا(ع) در حرم شاهچراغ(ع)

0

ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترک ممنوع است

  • کد خبر : 114083
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱:۴۸

یک مقام رگولاتوری گفت:بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال هرگونه پیامک انبوه تبلیغاتی از سوی دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع است.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی قلیچ خانی درباره راهکارهای فعال سازی و غیرفعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی گفت: پیش از این به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و ساماندهی دریافت و عدم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از تمام سرشماره‌ها، سامانه کد دستوری #800* راه‌اندازی شده است و با این امکان، مشترکان می‌توانند نسبت به فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای هر اپراتور اقدام کنند.

وی افزود: ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی نیز ملزم شده‌اند عبارت “لغو 11” را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد 11 به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.

قلیچ خانی درخصوص فعال سازی دریافت مجدد این پیامک ها تصریح کرد: علاوه بر این، مشترکان می‌توانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدماتی (پیامک‌هایی که پس از عضویت مشترک در باشگاه مشتریان یک شرکت یا فروشگاه برایش ارسال می‌شود)، عدد 12 را به همان سرشماره ارسال کنند.

معاون طرح ریزی و پایش عملکرد اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده گفت: مشترکانی که بدون رضایت خود پیامک انبوه دریافت می‌کنند میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به https://195.cra.ir  و یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت‌های خود را برای دریافت پیامک های تبلیغاتی مزاحم ثبت کنند.

وی درباره برخورد با متخلفان در این حوزه افزود: رگولاتوری تمامی شکایت‌های مربوط به پیامک‌ها را بررسی و در صورت تکرار تخلف موارد را به کمیته رسیدگی به تخلفات دارندگان پروانه ارجاع می‌دهد تا مطابق با مقررات با متخلفان برخورد شود.

معاون طرح ریزی و پایش عملکرد اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده تصریح کرد: بر اساس مصوبه ۳-۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان « مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی» ارسال هرگونه پیامک انبوه تبلیغاتی، اطلاع رسانی و ارزش افزوده از سوی دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع است.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=114083

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.