آوین ویژه»

در سینمای جهان، صورت مثالی قهرمان در بیشتر اسطوره‌ها وجود دارد؛ شیوه روایت فداکاری در هنر هفتم ترامپ: نامه‌ها را فراموش کنید، ایران گفت‌وگوی مستقیم می‌خواهد سرمایه های اجتماعی نباید به تاراج گذاشته شود تحول در نظام سلامت گلستان؛ از ساخت دهکده سلامت تا توسعه مراکز تخصصی سنندج غرق در نور قرآن؛ جشن تجلیل از حافظان نوجوان قرآن کریم استفاده از ربات‌های غریق‌نجات ایرانی در عملیات‌های هلال احمر درخواست مهم معاون اول پزشکیان از بخش خصوصی خیز گروه‌های تروریستی برای استفاده از گازهای سمی در سوریه حضور آیت الله مروی در ویژه برنامه تشییع پیکر شهدای مقاومت در حرم رضوی واکنش حوزه علمیه به یاوه‌گویی تغییر نام خلیج فارس بازگشت مسافران نوروزی قزوین معاون وزیر آموزش و پرورش از اردوی تیم ملی تکواندو در ورامین بازدید کرد کنایه‌های محسن خلیلی به مدیریت پرسپولیس + فیلم درگیری شدید مهره‌های تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریه بازیکن معروف فوتبال دستگیر شد / ماجرا چیست؟ حمله گسترده پهپادی ارتش اوکراین به ۷ منطقه روسیه چرا لایحه حمایت از زنان به قانون تبدیل نشد؟ ۵۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های تعاونی لرستان پرداخت شد

0

بررسی تکنیک‌های نگارش فیلمنامه تاریخی در «فیلم‌نگار»

  • کد خبر : 115465
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۰
بررسی تکنیک‌های نگارش فیلمنامه تاریخی در «فیلم‌نگار»

شماره جدید ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم‌نگار» ویژه خرداد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصت و هشتمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم‌نگار» ویژه خرداد در یکصد صفحه منتشر شد.

در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلم های «زیبا صدایم کن»، «بازی را بکش» و «صیاد» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند. یک گفت‌وگو نیز با محمدابراهیم عزیزی و لادن شیرمرد فیلمنامه نویسان «بازی را بکش» انجام شده است.

پرونده موضوعی این شماره به فیلم تاریخی اختصاص دارد. از جمله نوشتارهای تهیه شده برای این بخش می توان به «چگونه یک فیلمنامه تاریخی عالی بنویسیم؟»، «ده عنصر ضروری برای نگارش فیلمنامه تاریخی»، «رویکردهای مختلف به بحث وفاداری به واقعیت در فیلمنامه نویسی برای درام تاریخی»، «تاریخ و روایت تجربه گرایانه از آن در قالب ژانر تاریخی»، «مروری بر علت موفقیت بهترین فیلمنامه‌های تاریخی تمام دوران» و «یک گفتگو درباره فیلمنامه نویسی برای فیلم تاریخی» اشاره کرد.

بخش سینمای جهان با سیناپس «دوست داشتنی»، «کیف سیاه»، «میکی ۱۷» و «نوجوانی» آغاز می شود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

در صفحات «صحنه کوچک» نیز مطلبی درباره ساختار فیلمنامه و روایت داستانی سریال نوجوانی را می‌خوانیم.

فیلمنامه کامل این شماره به «سینگ سینگ» نوشته کلینت بنتلی و گرگ کودار اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد مطالب پایانی شماره خرداد است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=115465

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.