آوین ویژه»

آماده سازی شهر زاهدان برای برگزاری مهمانی کیلومتری غدیر سهامداران به گوش باشند | پیش بینی بورس فردا با سیگنال تسعیر نرخ ارز کنسرت موسیقی برای افراد با نیازهای ویژه شهریاری: استکبار از همه شکاف‌ها برای ایجاد تفرقه استفاده می‌کند؛ ایرانی، ستیزه جو نیست پوشیدن برقع در سوئیس ممنوع می شود تصویر عاشقانه سردار آزمون در امارات وایرال شد + عکس ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی دمشق/ سوریه جولانگاه نیروهای آمریکایی شد سابقه عباس پالیزدار به حبس برای نشر اکاذیب و تهمت و افترا یورش نظامیان صهیونیست به روستایی در شرق نابلس+ فیلم برگزاری هجدهمین دوره جشن بازیگر تئاتر ۲ برنامه مذهبی پرمخاطب ترین‌های تلویزیون هستند تسلیت آیت الله مکارم شیرازی به آیت الله نوری همدانی محرومیت زکی‌پور پس از خوشحالی منشوری در نقش جهان سایت شرکت برق تهران از دسترس خارج شد حمله مسلحانه به کلانتری مسعودیه تکذیب شد بازیکن معروف فوتبال دستگیر شد / ماجرا چیست؟ افزایش 36.5 درصدی قیمت بیمه شخص ثالث در سال 1404 تایید شد ایران و ویتنام در مسیر همکاری هدفمند

0

ورود بخش خصوصی به ساخت و تعمیر هواپیماهای کوچک تسهیل می‌شود

  • کد خبر : 116293
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۵

سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از تسهیل ورود بخش خصوصی به ساخت و تعمیر هواپیماهای کوچک خبر داد.

به گزارش بازار، آرش خانباشی، سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار داشت: صنعت هوانوردی به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری، از صنایع مهم و راهبردی کشور محسوب می‌شود؛ از این رو، حضور شرکت‌هایی با اقتصاد پایدار در این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع و با سرمایه بالا برای جذب منابع مالی در صنعت هوانوردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای ترغیب سرمایه‌گذاران، باید تغییراتی در شیوه‌نامه‌ها و مقررات موجود صورت گیرد از این رو تدوین قوانین جدید و تسهیل شرایط ورود سرمایه‌گذاران در دستور کار است.

خانباشی ایجاد زمینه برای فعالیت شرکت‌هایی با توان به‌کارگیری هواپیماهای کوچک (زیر ۱۹ نفر) در کنار هواپیماهای سنگین را یکی از محورهای فعالیت این سازمان در دولت چهاردهم برشمرد و یادآور شد: این نوع هواپیماها می‌توانند در بخش‌های جابه‌جایی بار و مسافر نقش مهمی ایفا کنند.

این مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به وجود تعداد زیاد فرودگاه‌های کم‌استفاده در کشور افزود: علت اصلی بهره‌برداری پایین از این فرودگاه‌ها، استفاده نکردن از تمامی ظرفیت‌های صنعت هوانوردی به‌ویژه در حوزه هواپیماهای کوچک بوده است به طوری که این نوع هواپیماها تاکنون در برنامه‌ریزی‌ها جایی نداشته‌اند و تقریباً نادیده گرفته شده‌اند.

وی طراحی سازوکار بهره‌برداری از هواپیماهای کوچک را نخستین اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در دولت چهاردهم برشمرد و افزود: یکی از پروژه‌های جاری، ایجاد بستر لازم برای استفاده از هواپیماهای آب‌نشین در درگاه‌های دریایی است که دستورالعمل‌های اجرایی آن در دست تدوین است.

خانباشی یکی از مزیت های استفاده از هواپیماهای آب نشین را استفاده از درگاه‌های دریایی به‌عنوان مکمل فرودگاه‌های فعلی دانست و ادامه داد: استفاده از این ظرفیت‌ها، به‌ویژه در شمال و جنوب کشور، می‌تواند حمل ونقل هوایی مبتنی بر دریا (دریامحور) را توسعه دهد بدون آنکه به زیرساخت‌های پیچیده فرودگاهی نیاز باشد.

وی افزود: هواپیماهای دوزیست که قابلیت نشست و برخاست در هر دو بستر خشکی و آبی را دارند، می‌توانند در ایجاد یک شبکه مویرگی پروازی نقش کلیدی ایفا کنند به طوری که علاوه بر پروازهای سنگین، نقاط نزدیک به یکدیگر با هواپیماهای کوچک به یکدیگر متصل و از ظرفیت دریایی نیز بهره‌برداری شود.

خانباشی با بیان اینکه یکی از بخش‌های صنعت هوانوردی که کمتر به آن پرداخته شده، ورود بخش خصوصی به ساخت و تعمیر هواپیماهای کوچک است، اظهار داشت: سازمان در تلاش است با اصلاح شیوه‌نامه‌ها، بستر استفاده از این نوع هواپیماها را مهیا کند. این روند منجر به ایجاد شرکت‌های کوچک می‌شود که نه‌ تنها به خرید پرنده نیاز دارند، بلکه به تعمیرات، قطعات و خدمات نگهداری نیز وابسته‌ هستند.

وی یادآور شد: این زنجیره فعالیت می‌تواند بستر مناسبی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه تعمیرات و نگهداری باشد و یک چرخه اقتصادی پویا در حوزه هوانوردی کشور ایجاد کند که از ظرفیت سایر حوزه‌های ملی نیز بهره می‌برد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=116293

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.