آوین ویژه»

«ترنج» آیدین نورمحمدی منتشر شد واکنش تند زیدآبادی به فحاشی رسایی/ اگر مذاکره با ترامپ بی شرفی باشد مذاکره با رسایی حکم غلیظ تری پیدا می‌کند فوری/ سامانه پیامکی هشدار مدارس هک شد آمادگی ایران برای اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نگاه ویژه رئیس‌جمهور به آموزش ابتدایی توانمندسازی مددجویان بهزیستی در اولویت قرار بگیرد اعلام جزئیات تازه‌ترین آلبوم احسان خواجه امیری برای پولدار شدن این ۷ توصیه را جدی بگیرید گام بلند شرکت دانش بنیان توربوسیل در جهت توسعه صنعت نفت و گاز سرکوب معترضان ترکیه با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل+فیلم هنوز هم خرید طلا سود آور است؟| سرمایه گذاری در بانک یا خرید طلا؟ گرفتار شدن خودروها زیر پل در پی وقوع سیل در پرندک زرندیه پیش بینی بورس در ابتدای بازار شنبه ۱۲ آبان جدایی طارمی از اینتر به روایت رسانه ایتالیایی فرماندار بهارستان: یک چهارم برق این شهرستان در شهرک های صنعتی مصرف می شود رویا ‌جاویدنیا و مهدی ‌حسینی‌نیا به «ذرات آشوب» پیوستند تأکید رئیس کل دادگستری تهران به برخورد قاطع با مجرمان خشن آلودگی هوای تهران و بارش پراکنده در بخش‌هایی از استان طی روزهای آینده

1

مترو هشتگرد تا قزوین راهی برای کاهش آلودگی و تسهیل تردد

  • کد خبر : 122372
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۲
مترو هشتگرد تا قزوین راهی برای کاهش آلودگی و تسهیل تردد

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: راه اندازی مترو هشتگرد تا قزوین ضمن کاهش آلودگی هوا و حوادث جاده‌ای، موجب تقویت خط جنوب قزوین نیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی صبح چهارشنبه در دیدار با ذاکری مدیرعامل راه‌آهن کشور با اشاره به قدمت تاریخی ۱۵۰۰ ساله قزوین و موقعیت استراتژیک این استان اظهار داشت: قزوین همواره به‌عنوان گره عبور و مرور مطرح بوده و اکنون انتظار می‌رود که متناسب با این سابقه، زیرساخت‌های حمل‌ونقل آن نیز ارتقا یابد. با توجه به ظرفیت این منطقه به‌عنوان بندر خشک و گمرک، اتصال گسترده به شبکه سراسری ریلی امری ضروری است.

نماینده مردم قزوین با ابراز نگرانی از فرسودگی شدید ایستگاه‌ها، به‌ویژه ایستگاه قزوین، و نبود امکانات مناسب برای تردد آسان اقشار خاص ازجمله سالمندان، مادران باردار و افراد دارای معلولیت، خواستار بازسازی فوری ایستگاه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات شد. او خاطرنشان کرد: نبود حتی یک پل مناسب برای تردد افراد ناتوان قابل‌قبول نیست و سال گذشته این مسئله را به وزیر وقت نیز منتقل کرده‌ام.

وی همچنین با انتقاد شدید از رویکرد سیاسی در تعیین مسیر قطار قزوین–رشت گفت: به‌جای آنکه قزوین مبدأ این خط باشد، رشت به‌عنوان مبدأ انتخاب شده که جای گلایه شدید دارد و باید به‌سرعت اصلاح شود. علاوه بر این، عدم استفاده از نیروهای بومی استان در این مسیر یکی دیگر از مشکلات موجود است که باید برطرف شود.

محمدبیگی با تأکید بر ضرورت دو بانده شدن مسیر ریلی قزوین برای افزایش ظرفیت قطارها، خواستار راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن محمدیه (کهندژ) شد.

وی تاکید کرد: شهرداران استان آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرده‌اند که نشان‌دهنده عزم جدی مدیران محلی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

وی همچنین به ضرورت ایجاد ایستگاه‌های جدید در مسیر قزوین–رشت اشاره کرد و افزود: نبود ایستگاه‌های کافی، ضمن ایجاد نارضایتی، منافعی برای مردم منطقه در پی نداشته و توسعه خطوط می‌تواند به گشایش بن‌بست‌های جغرافیایی منطقه کمک کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به طولانی بودن زمان سفرهای ریلی و مصرف بالای سوخت، بر تسریع در راه‌اندازی خط مترو هشتگرد–قزوین تأکید کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه ضمن کاهش آلودگی هوا و حوادث جاده‌ای، موجب تقویت خط جنوب قزوین نیز خواهد شد، یادآور شد: با مشارکت شهرداری‌های شهرهای مسیر و حتی سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان اجرای این پروژه را پیش برد. وی ابراز امیدواری کرد که توسعه حمل‌ونقل ریلی بتواند مردم را بیشتر به استفاده از قطار ترغیب کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=122372

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.