آوین ویژه»

تداوم افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان رشد ۳۲ درصدی ترانزیت خارجی در گمرکات نسبت به سال قبل آمادگی قوه قضاییه برای مشورت نظام‌مند با بخش خصوصی بهترین سریال سال ۲۰۲۴ به تلویزیون می‌آید لیگ برتر فوتبال – نساجی و چادرملو اردکان رویداد ملی «بوشهر حسینیه مقاومت» برگزار می‌شود پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کودکان زیر ۲ سال دزفول در سال جاری قطار پیشرفت کرمانشاه هرچه زودتر به حرکت درآید اقدام خطرناک رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان برخورد نفتکش آمریکایی با کشتی باری حامل سیانور و الکل در شرق انگلیس آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ صعود بیت‌کوین با توقف ۹۰ روزه تعرفه‌های آمریکا سازش پرونده قتل عمد آذربایجان غربی به عشق امام حسین (ع) اتفاق افتاد صالحی: از بیانات قرآنی رهبر انقلاب به عنوان سند بالادستی استفاده شود رونمایی از ۲ خرید جدید سرخ ها/ شروع قدرتمند پرسپولیس در نقل و انتقالات اردوغان: امیدواریم دولت فراگیر در سوریه تشکیل شود/ اسرائیل در غزه پاکسازی قومی می‌کند سید ابراهیم هاشمی مدیر حراست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد شد قطعی‌برق به‌گونه‌ای باشد که به بازار و اصناف آسیبی نرسد فهرست بازیگران «کورالاین» تکمیل شد

1

سرعت غیرمجاز عامل اصلی یک‌سوم مرگ‌های جاده‌ای در قزوین است

  • کد خبر : 124309
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۴ - ۰:۳۰
سرعت غیرمجاز عامل اصلی یک‌سوم مرگ‌های جاده‌ای در قزوین است

قزوین- سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین گفت: سرعت غیرمجاز، عامل اصلی یک‌سوم مرگ‌های جاده‌ای در آزادراه‌های قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر جواد حق‌لطفی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک استان قزوین اظهار کرد: ۳۲ درصد از تصادفات منجر به فوت در آزادراه‌های استان قزوین ناشی از سرعت غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه این عدد نگران‌کننده، زنگ خطری جدی برای مدیریت ایمنی جاده‌ای به حساب می‌آید، اضافه کرد: برای مقابله با این پدیده، باید راهکارهای کارشناسی‌شده در دستور کار قرار گیرد و طرح‌های ایمنی به‌صورت فوری اجرایی شوند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین با اشاره به نقاط حادثه‌خیز و زیرساخت‌ها در استان قزوین تاکید کرد: این مسیر ۸۰ کیلومتری تا عوارضی شماره سه، بیشترین آمار تصادفات در استان را دارد.

حق‌لطفی بیان کرد: با توجه به نبود امکان تعریض یا جابه‌جایی، تشکیل کمیته تخصصی برای اصلاح طرح این محور اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مسیر قزوین–الموت–تنکابن، استقرار ایستگاه‌های پلیس راه باید در اولویت قرار گیرد تا نقش پیشگیرانه مؤثری ایفا شود.

حق‌لطفی از طراحی یک نرم‌افزار بومی برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز در استان خبر داد و افزود: با این ابزار، شهرداران و فرمانداران می‌توانند نقاط پرخطر را دقیق شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام مؤثر داشته باشند.

وی بیان کرد: وضعیت روشنایی معابر مهمی همچون بلوار صنعت، ابوترابی و میرزاکوچک‌خان باید توسط شهرداری قزوین تعیین تکلیف و اصلاح شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان، به‌ویژه در ایام تعطیلات، لازم است سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت در نقاط پرحادثه نصب و فعال شوند.

وی بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تخلفات و ارتقای ایمنی ایفا کند.

حق لطفی تاکید کرد: از شهرداران و فرمانداران انتظار داریم که با بهره‌گیری از نرم‌افزار بومی شناسایی نقاط حادثه‌خیز، به‌صورت هدفمند نسبت به رفع نواقص زیرساختی اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: این ابزار می‌تواند تحولی در مدیریت ایمنی جاده‌ای استان ایجاد کند و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نماید.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=124309

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.