آوین ویژه»

۳ میلیون اقلام دارویی بهداشتی قاچاق در اصفهان کشف شد کلاس‌های مشاوره خانواده در سنندج برگزار می‌شود «یل»؛ مستندی درباره تاریخچه و مشکلات بدنسازی در ایران اثر زودهنگام ارز توافقی بر آمار صادرات بورس خودی نشان داد افزایش هزینه اکتشاف معادن به علت تحریم / توسعه کند معدن، کشور را در منطقه عقب می‌اندازد نشست خاص ماکرون با وزرای کلیدی و کارشناسان نظامی و امنیتی درباره ایران رئیس اتاق اصناف ایران عضو کارگروه مبارزه با پولشویی و تامین مالی مبارزه با تروریسم شد متولیان فرهنگی استفاده از هوش مصنوعی را به خرید عکس ترجیح می‌دهند! ۳۵ سال نوآوری شرکت MFS در تجهیزات صنعت نفت و گاز عراقچی: با آمریکا وارد مذاکرات مستقیم نمی‌شویم ترکیب النصر مقابل استقلال مشخص شد لزوم تقویت جلوه‌های فرهنگی در مدیریت شهری بویین زهرا اجرای ناقص مصوبات حفاظت از منابع آب مرکزی مصداق ترک فعل است سامسونگ ۲ گوشی میان‌رده جدید می‌سازد قابل فهم نبودن متون علوم انسانی اسلامی در جهان؛ در حلقه بسته مانده‌ایم تفکر بسیجی تنها به عرصه نظامی محدود نیست جزییات ثبت نام قطعی حج تمتع ۱۴۰۴ اعلام شد

0

۱۹ پایگاه تابستانی در کردستان؛روزهایی پرامید برای دانش‌آموزان استثنایی

  • کد خبر : 124757
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۵
۱۹ پایگاه تابستانی در کردستان؛روزهایی پرامید برای دانش‌آموزان استثنایی

سنندج – اوقات فراغت، فرصتی مناسب برای یادگیری انواع مهارت‌ها است و آموزش و پرورش استثنایی کردستان امسال ۱۹ پایگاه تابستانی را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان برپا می‌کند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: فصل تابستان و تعطیلی مدارس، همواره فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان است تا فارغ از برنامه‌های درسی روزمره، به کشف علایق و پرورش استعدادهای خود بپردازند.

امسال نیز با رویکرد «هر خانه یک پایگاه تابستانی، هر دانش‌آموز یک مهارت» برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سراسر کشور، از جمله استان کردستان، انجام شده است.

هدف اصلی این برنامه‌ها، استمرار فعالیت‌های تربیتی و فراهم آوردن بستری برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان در تمامی ابعاد شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

۱۹ پایگاه تابستانی در کردستان؛روزهایی پرامید برای دانش‌آموزان استثنایی

در دنیای امروز که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از اوقات نوجوانان و جوانان را به خود اختصاص داده است، برنامه‌ریزی هدفمند برای اوقات فراغت تابستان از اهمیت دوچندانی برخوردار است و در این راستا، همکاری و هماهنگی میان خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی تعلیم و تربیت نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

تمرکز بر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

در استان کردستان، آموزش و پرورش استثنایی با محوریت «آموزش و توسعه مهارت‌ها»، برنامه‌های تابستانی را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طراحی کرده است.

اقبال خانی، سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان، پیش از ظهر چهارشنبه در آئین آغازین فعالیت پایگاه‌های تابستانی در هنرستان دخترانه گل‌ها در سنندج، رویکرد اصلی این برنامه‌ها را آموزش مهارت‌های زندگی با محوریت “تربیت بدون توقف عنوان کرد.

به گفته وی، این برنامه‌ها با هدف رشد و تعالی دانش‌آموزان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم برگزار می‌شود.

۱۹ پایگاه تابستانی در کردستان؛روزهایی پرامید برای دانش‌آموزان استثنایی

۱۹ پایگاه فعال و برنامه‌های متنوع

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه استان، از طریق سامانه نورینو برای شرکت در این پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: فعالیت این پایگاه‌ها تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در آن‌ها رشته‌های ورزشی، قرآنی، هنری، مشاغل و برنامه‌های فوق برنامه آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (مدارس استثنایی) و همچنین دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر (مدارس پذیرنده) ارائه می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: این پایگاه‌های تابستانی به دو صورت متمرکز در مدارس استثنایی و غیرمتمرکز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز وابسته به اداره کل بهزیستی و سالن‌های ورزشی دایر شده‌اند.

وی اعلام کرد: این تنوع در مکان‌های برگزاری، به منظور فراهم آوردن دسترسی آسان‌تر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

خانی تاکید کرد: فعالیت‌های تابستانی، بستر اصلی شناسایی، هدایت استعدادها، مهارت‌ها و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

همکاری‌های بین‌نهادی و انتظارات کلیدی

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش استثنایی هم‌پوشانی وظایف دارند، تأکید کرد. ب

وی گفت: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، همکاری سایر نهادها برای ارائه خدمات مطلوب و جامع ضروری است.

اسرپریت آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: از جمله انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های تابستانی، می‌توان به اطلاع‌رسانی و همفکری با اولیا دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در تمامی فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش‌آموزان و به کارگیری مربیان متخصص و علاقه‌مند اشاره کرد چرا که این موارد، تضمین‌کننده کیفیت و اثربخشی برنامه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد بود.

۱۹ پایگاه تابستانی در کردستان؛روزهایی پرامید برای دانش‌آموزان استثنایی

در حاشیه آئین آغازین، نمایشگاهی از دست‌ساخته‌های هنری و خلاقیت دانش‌آموزان هنرستان‌های نوآوران و گل‌ها نیز مورد بازدید قرار گرفت که نشان‌دهنده پتانسیل بالای این دانش‌آموزان و اهمیت حمایت از استعدادهای آن‌ها است.

این برنامه‌ها نه تنها به غنی‌سازی اوقات فراغت کمک می‌کند، بلکه راهی برای کشف و پرورش استعدادها و توانمندی‌های نهفته در این گروه از دانش‌آموزان است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=124757

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.