آوین ویژه»

نقشه بورس ۱۵ بهمن در معاملات نسبتا صعودی امروز آزادسازی منطقه «السعن» از سوی ارتش سوریه شهریه ارزی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اعلام شد اولین همایش تخصصی بازآفرینی شهری ایران در گناباد برگزار می‌شود پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه گندله‌سازی صبا امید خاورمیانه؛ تکمیل زنجیره تولید و اشتغال پایدار در بیجار ستاره سابق قرمزها به مس رفسنجان رسید اسرائیل کشته شدن چهار نظامی دیگر خود در شمال غزه را تأیید کرد انفجار ۳ دستگاه اتوبوس در تل‌آویو+ فیلم رسانه‌های دشمن و جنگ روانی علیه محور مقاومت و ایران؛ روش‌ها و پیامدها نماینده مجلس به خاطر بازنشستگان با بولدوزر از روی دولت رد شد تبیین فرهنگ مقاومت با یاد و خاطره شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت مساجد البرز روسیه: تمامی ۸ «اتاکمز» آمریکایی شلیک شده از اوکراین ساقط شدند گلایه بخشدار مرکزی کهگیلویه از تبعیض در آسفالت جاده های روستایی زاخارووا: برخورد با «زلنسکی»، گواهی بر انحطاط اخلاقی سران اروپا است ۱۳ جایگاه عرضه میوه و تره‌بار طرح نوروز ۱۴۰۴ در مشهد برپا می‌شود دست‌های بسته دانشگاه‌ها در مدیریت منابع و عدم استقلال مالی احتمال صادرات لوکوموتیو و واگن به کشورهای CIS در آینده | ۴۰ درصد ظرفیت تولیدمان خالی است ۳۳ درصد از ارزش معاملات خرد در اختیار یک صنعت

0

ظرفیت‌های استانی برای تحول آموزشی؛ از آسیب‌شناسی تا راهکارهای عملیاتی

  • کد خبر : 125182
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۲
ظرفیت‌های استانی برای تحول آموزشی؛ از آسیب‌شناسی تا راهکارهای عملیاتی

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از بازنگری اساسی در شیوه‌های ارزشیابی و تدریس ادبیات فارسی در استان خبر داد و تأکید کرد: ظرفیت‌های استانی برای تحول آموزشی مورد توجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم شریفی در نشست تخصصی بررسی طرح پژوهشی درس ادبیات فارسی در محل آموزش و پرورش سمنان، با تاکید بر ضرورت بازنگری در شیوه‌های ارزشیابی، خواستار تحول بنیادین در آموزش این درس شد.

وی تاکید کرد: آزمون هماهنگ پایه نهم نیازمند بازتعریف است تا بتواند به درستی سطح یادگیری دانش‌آموزان را بسنجد.

تغییرات اساسی در دستورالعمل‌های ارزشیابی ادبیات فارسی

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اعلام تغییرات اساسی در دستورالعمل‌های ارزشیابی ادبیات فارسی، بر اجرای دقیق این تغییرات تأکید کرد: افزود: درس ادبیات فارسی تنها یک درس نیست، بلکه سنگ بنای سواد خواندن و درک مطلب دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

شریفی با اشاره به این ظرفیت ملی، خاطرنشان کرد این موقعیت می‌تواند به ارتقای کیفیت آزمون‌ها و تحلیل علمی نتایج بینجامد.

وی مشارکت فعال دبیران را در اصلاح شیوه‌های تدریس ضروری دانست و افزود: آزمون فعلی تنها ابزار در دسترس است، اما باید به سمت ارزیابی‌های کیفی‌تر حرکت کنیم.

ادبیات فارسی؛ محور سوادآموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه این نشست، بر نقش محوری ادبیات فارسی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین تأکید کرد.

شریفی راهکارهای عملیاتی شامل توانمندسازی دبیران، بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های آموزشی و اجرای طرح‌های نوین مانند «شمیم» را تشریح کرد و افزود: تحلیل علمی پاسخ‌های دانش‌آموزان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آزمون‌ها بسیا ر با اهمیت است.

وی اشاره‌ای به راهکارهای پیشنهادی برای تحول کیفی داشت و افزود: طراحی سوالات مفهومی و بافت‌دار، آموزش تخصصی‌تر از پایه هفتم، رفع اشکالات نگارشی در آزمون‌ها، افزایش انگیزه دانش‌آموزان و همچنین استانداردسازی فرآیند طراحی سوالات، به عنوان گام‌های اساسی برای ارتقای کیفیت آموزش ادبیات فارسی در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش مهر، راهکارهای عملی از جمله طراحی سوالات هدفمند، تخصیص ساعات درسی متوازن و کاهش استرس دانش‌آموزان در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=125182

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.