آوین ویژه»

نظارت بر اصناف در شب یلدا و عید بیشتر می‌شود «سرای هنر» به صورت رایگان میزبان دانش‌آموزان است آکسیوس: اسراییل در جنوب لبنان باقی خواهد ماند ستاره استقلال دیدار با الشرطه را از دست داد توافقنامه آغاز عملیات اجرایی قطار شهری اهواز امضا شد حمایت بیش از ۷ هزار نفر اساتید دانشگاه‌ از بیانات رهبری درباره مذاکره با آمریکا قلمرو «سمندر لرستانی» ورود ممنوع شد؛ راهی برای نجات «سین هشتم»! رویت ۵۴ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان ایران و روسیه نیروگاه اتمی می‌سازند ترافیک سنگین در آزادراه قزوین- کرج- تهران همکاری دادستانی و حوزه علمیه قم برای اصلاح و بازپروری متهمان استقبال از نماینده آمریکا با فرش آتشین حزب الله سرعت گیرها نبودند واگن چینی داشتیم/امضای قرار داد 2 خط مترو درتهران نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در ساری احداث می‌شود فرماندار قرچک به پویش « ۲ درجه کمتر» پیوست معارفه مدیرکل تجسمی برگزار شد؛ تاکید بر تقویت خانواده هنرهای تجسمی مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ضدروسی درباره اوکراین را تصویب کرد بیانیه وزارت ارشاد در محکومیت حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به صدا و سیما

0

طرح «همنوا» در شهرستان گناوه اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 130461
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۰:۱۴
طرح «همنوا» در شهرستان گناوه اجرایی می‌شود

بوشهر- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه گفت: طرح همنوا برای یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های آموزشی در جهت توسعه نهضت مهارت‌آموزی در شهرستان گناوه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی عصر پنجشنبه نشست مشترک رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه در راستای توانمندسازی دانش آموزان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه طرح همنوا برای؛ یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های آموزشی در جهت توسعه نهضت مهارت‌آموزی در شهرستان گناوه اجرایی می‌شود گفت: با اجرای طرح «همنوا»، زمینه استفاده بهینه از تجهیزات و منابع انسانی و تقویت مهارت‌های شغلی دانش آموزان و کارآموزان برای ورود سریع‌تر به بازار کار فراهم می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه با اشاره به نتایج مثبت سرمایه‌گذاری در آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: طرح «همنوا» بر پایه به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های هر دو طرف با هدف رشد و توسعه آموزش‌های مهارتی و نیز گسترش عدالت آموزشی تدوین شده است که با ترکیب منابع و امکانات موجود، نه تنها بهره وری را افزایش می‌دهد بلکه امکان ارائه آموزش‌های مهارت محور با کیفیت بالاتر را نیز فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به بهره‌گیری توأمان از امکانات فیزیکی، نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و محتوای آموزشی هر دو مرکز، افزود: به عنوان مثال هنرستان‌ها می‌توانند از تجهیزات پیشرفته مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های عملی بهره ببرند در حالی که مراکز فنی و حرفه‌ای از کلاس‌های تئوری و منابع علمی هنرستان‌ها استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه نیز در این نشست با بیان اینکه انسان هم هدف توسعه و هم عامل توسعه است بیان کرد: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها و دوره دوم متوسطه به منظور تربیت سرمایه‌های انسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته خواهد شد.

عبداله باور با بیان اینکه در حال حاضر سهم آموزش‌های دوره دوم متوسطه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بسیار کم است گفت: باید تلاشم کنیم با تشویق و ترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزش‌های مهارتی زمینه را برای یادگیری مستمر و ارتقای مهارتی آنان فراهم کنیم که بتوانیم سرمایه‌های انسانی خلاق، نوآور، فن آفرین، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور و شهرستان گناوه تربیت کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در روند توسعه کشور تاکید کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به‌عنوان یکی از شرکای استراتژیک ما در اجرای آموزش‌های مهارتی، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و در حال حاضر، تقریباً ۷۵ درصد آموزش‌های مهارتی ما از طریق برون‌سپاری، چه در مراکز دولتی و چه در مراکز آموزش آزاد سازمان فنی‌وحرفه‌ای، انجام می‌شود.

باور تصریح کرد: مهارت‌آموزی تنها ابزاری برای ایجاد اشتغال نیست، بلکه به‌طور جدی در تربیت نسلی خلاق، مسئله‌محور و توانمند تأثیر دارد و روش‌های آموزشی سنتی باید به شیوه‌های نوین بر پایه فناوری تبدیل شوند تا دانش‌آموزان قادر به فعالیت تیمی در محیط‌های کاری واقعی، تفکر انتقادی و خلاقانه باشند و در نهایت به کشور خود خدمت کنند و آن را بسازند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=130461

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.