آوین ویژه»

کشف ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در فارس مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان دولت در دی ۱۴۰۳ اعلام شد سقف قیمت مصوب ارزی انواع برنج وارداتی اعلام شد مکتب شهدا حسینی و عاشورایی است؛ هشدار به ایجادکنندگان یاس و ناامیدی در جامعه حمایت ایمیدرو از طرح‌های نوین دانشگاهیان در حوزه معدن و صنایع معدنی خرید ارز دیجیتال در ایران: راهی به سوی استقلال مالی در عصر دیجیتال ترمز بورس کشیده شد! | درخشش خودرویی ها در بازار ۲۹ آبان مرحله تکمیل ظرفیت برای فلوشیپ «ناباروری» اجرا می شود نوشتاری درباره آکادمی شدن جشن سینمای مستند و طرح یک درخواست! برگزاری سومین رویداد «بانوان بهشت» در کرمانشاه سفر دبیر شورای امنیت روسیه به قزاقستان حماسه مردم ایران در ۹ دی ماه برای نسل امروز و نسل‌های آینده بازگو شود تجهیزات جدید سپاه رونمایی شد / از شناورها تا سامانه‌های موشکی طرفداران ترامپ و هریس / مردان برتری دارند یا زنان؟ مدیرعامل هواوی: آمریکا اغراق می‌کند؛ ما چندان شرکت بزرگی نیستیم فعالیت گروه‌های جهادی از برکات انقلاب اسلامی است بازدید استاندار کردستان از سرای سالمندان سنندج طرح پردیس گردشگری بهار لالجین اجرا می‌شود

0

روز صفر گوگل نزدیک است؟

  • کد خبر : 132340
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۸
روز صفر گوگل نزدیک است؟

رشد ۳۵۷ درصدی ترافیک هوش مصنوعی به وب‌سایت‌ها، نشان‌دهنده‌ی آغاز عصر جدیدی در نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش هوشیو، طبق داده‌های تازه شرکت Similarweb، ارجاع کاربران از پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Gemini، Perplexity و دیگر چت‌بات‌ها به وب‌سایت‌های برتر جهان، در ژوئن ۲۰۲۵ نسبت به سال گذشته با رشد خیره‌کننده ۳۵۷ درصدی به بیش از ۱.۱۳ میلیارد بازدید رسیده است.

با وجود این رشد انفجاری، همچنان جستجوی سنتی گوگل با ۱۹۱ میلیارد بازدید، بیشترین ترافیک را به وب‌سایت‌ها روانه می‌کند. اما بسیاری از ناشران آنلاین، به‌ویژه در حوزه خبر، نگران فرا رسیدن روزی هستند که گوگل دیگر هیچ کاربری به آن‌ها نفرستد؛ روزی که آن را «صفر گوگل» (Google Zero) می‌نامند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که نمایش خلاصه‌های هوش مصنوعی در نتایج جستجو باعث کاهش کلیک کاربران روی لینک‌ خبرها شده است. طبق پژوهشی از مرکز Pew، وقتی AI Overviews (خلاصه‌های خودکار) نمایش داده می‌شود، تنها ۸٪ کاربران روی لینک‌ها کلیک می‌کنند؛ در حالی که بدون آن، این عدد به ۱۵٪ می‌رسد.

با این حال، ارجاع چت‌بات‌ها به وب‌سایت‌های خبری نیز رشد چشمگیری داشته و نسبت به سال گذشته ۷۷۰٪ افزایش یافته است. در میان رسانه‌ها، یاهو با ۲.۳ میلیون ارجاع از پلتفرم‌های هوش مصنوعی در صدر قرار دارد و پس از آن، رویترز، گاردین، و بیزینس اینسایدر دیده می‌شوند.
ChatGPT با سهمی بیش از ۸۰ درصد از کل ارجاعات هوش مصنوعی، پیشتاز میدان است. این نشان می‌دهد که کاربران نه‌تنها برای گفت‌وگو، بلکه برای یافتن اطلاعات و حتی مراجعه به وب‌سایت‌ها، به چت‌بات‌ها اعتماد روزافزونی پیدا کرده‌اند.

در حوزه تجارت الکترونیک، آمازون با ۴.۵ میلیون بازدید از طریق AI در صدر قرار دارد و Etsy و eBay در رتبه‌های بعدی هستند. در بخش علمی، سایت ResearchGate و در بخش اطلاعات عمومی، ویکی‌پدیا بیشترین ترافیک را از هوش مصنوعی دریافت کرده‌اند.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=132340

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.