آوین ویژه»

ژانویه مرگبار به فوریه رسید؛ چهارمین انفجار تانکر سوخت در نیجریه با بیش از ۱۰ کشته بارش برف در راه های کوهستانی مازندران «عزیز» با شروع زمستان به سینماها می‌آید حمله تروریستی در پاکستان؛ ۱۰۰ مسافر یک قطار به گروگان گرفته شد اعزام تیم‌های ارزیاب به کانون زمین لرزه ۴.۱ ریشتری شهر چرام ۱۰۰۰ دانش آموز اردبیلی نمایش «هیولیا» را تماشا کردند پایان هدر رفت بیش از هزار مترمکعب آب آشامیدنی در بویراحمد بازگشت دایناسور به زمین در آزمایشگاه مخالفت چین با طرح «ترامپ» برای آواره کردن فلسطینی‌ها انسداد محورهای چالوس، هراز و آزادراه تهران ـ شمال+ جزئیات بهره‌برداری از پایگاه‌های روابط سببی، نسبی و اطلاعات خانوار تمدید اجرای «کارنامه بنداربیدخش» تا ۲۶ اردیبهشت ارتش هند مدعی تیراندازی مجدد از سوی پاکستان شد جشنواره‌ موسیقی فجر ترکیبی از حسرت و امید است شناورهای جدید به دریای خزر وارد می‌شود چگونه استقلال می‌تواند پرسی تائو را به تهران بیاورد؟ کوهنورد مفقود شده در سبلان سالم پیدا شد همکاری‌های قرآنی ایران و مؤسسه تحفیظ القرآن پاکستان رو به گسترش است

0

بسته شدن درهای اینستاگرام بر روی حساب‌های کاربری کوچک

  • کد خبر : 133959
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۸
بسته شدن درهای اینستاگرام بر روی حساب‌های کاربری کوچک

اینستاگرام به طور رسمی تأیید کرده است که از این پس، کاربران برای پخش زنده (Live) در این پلتفرم باید دارای حساب کاربری عمومی با حداقل یک‌هزار دنبال‌کننده باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش تابناک، پیش از این، تمامی کاربران (صرف‌نظر از تعداد دنبال‌کنندگان یا وضعیت عمومی/خصوصی حسابشان) امکان پخش زنده داشتند.

این تغییر سیاست، ضربه‌ای جدی به تولیدکنندگان محتوای نوپا با دنبال‌کنندگان محدود (کمتر از یک‌هزار نفر) وارد می‌کند. همچنین، کاربران عادی که صرفاً برای تعامل با دوستان و دنبال‌کنندگان خود به پخش زنده می‌پرداختند، تحت تأثیر این محدودیت قرار خواهند گرفت.

حساب‌های غیرعمومی یا حساب‌هایی با کمتر از یک‌هزار دنبال‌کننده، در صورت تلاش برای پخش زنده، با اعلانی مواجه خواهند شد که می‌گوید:  ما شرایط استفاده از این قابلیت را به‌روزرسانی کرده‌ایم. از این پس، تنها حساب‌های عمومی با حداقل یک‌هزار دنبال‌کننده مجاز به ایجاد ویدیوی زنده هستند.

این تصمیم با واکنش منفی کاربران روبه‌رو شده است. برخی از آنان در رسانه‌های اجتماعی به بیان نارضایتی پرداخته و خواستار بازگشت به شرایط قبلی شده‌اند.

این تغییر، اینستاگرام را به سیاست‌های تیک‌تاک نزدیک‌تر می‌کند، چراکه این پلتفرم نیز برای پخش زنده، شرط حداقل یک‌هزار دنبال‌کننده را اعمال می‌کند. در مقابل، یوتیوب با حداقل پنجاه مشترک، شرایط آسان‌تری برای پخش زنده دارد.

اگرچه اینستاگرام دلیل رسمی برای این تغییر اعلام نکرده، اما اشاره کرده است که این اقدام با هدف ارتقای کیفیت تجربه پخش زنده انجام شده است. به نظر می‌رسد این سیاست جدید، پخش‌های زنده کم‌بیننده یا با کیفیت پایین را محدود کرده و تنها به کاربرانی با مخاطب ثابت اجازه فعالیت می‌دهد.

یکی دیگر از انگیزه‌های احتمالی، کاهش هزینه‌های میزبانی است. از آنجا که پخش زنده منابع سرور زیادی مصرف می‌کند، متا (شرکت مادر اینستاگرام) ممکن است ترجیح داده باشد از پخش‌هایی با بینندگان اندک پشتیبانی نکند.

این تغییر سیاست، اگرچه ممکن است به حفظ کیفیت محتوای زنده کمک کند، اما بدون شک انتقاد کاربران خرد و تولیدکنندگان محتوای کوچک را به همراه خواهد داشت. آینده این تصمیم و تأثیر آن بر جامعه اینستاگرام، نیازمند رصد دقیق در ماه‌های آتی است.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=133959

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.