آوین ویژه»

رونمایی از بسته حمل و نقل برقی پایتخت؛ دهه فجر تصاویری از احیای لیلة الرغائب در بین الحرمین کربلا همه چیز در مورد صندوق اهرمی توان/ خرید توان در این قیمت‌ها مناسب است؟ سران استکبار در جهان فقط زبان قدرت را می‌فهمند قیمت دلار امروز در بازار آزاد اعلام شد (۱۱ اسفند ۱۴۰۳) ۴۱ درصد ارزش معاملات خرد در اختیار ۵ صنعت طلا فرو ریخت، بورس اوج گرفت؛ سبدتان را برای ۱۴۰۴ آماده کنید! ریشه های اعتقادی جوانان را از اعتقادات موروثی به بنیان مرصوص تبدیل کنیم امنیت غذایی جامعه به کشاورزی وابسته است زخمی‌شدن ۳ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت در ۱۴۰۴ امضای توافق‌نامه همکاری میان ایمیدرو و سازمان فناوری اطلاعات امضای تفاهم‌نامه برای خرید ۳۰ هزار تن ریل ملی هوای اصفهان در ۲ منطقه ناسالم است اعمال مقررات منع آمد و شد در لاذقیه و طرطوس و پایتخت سوریه حدود ۱۳۰ مغازه از اطراف آرامستان نو قم تملک شده است سرمایه‌گذاری برای تولید بدون حمایت صادراتی بی‌ نتیجه است چه زمانی طراحی صحنه و لباس در تئاتر جان می‌گیرند؟

2

نهادهای دینی و فرهنگی باید مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند

  • کد خبر : 13648
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
نهادهای دینی و فرهنگی باید مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند

قم- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نهادهای دینی و فرهنگی باید در تسهیل فعالیت‌ها و انجام اقدامات خود مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد واعظی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از «دین‌دان» سامانه پاسخگویی دینی مبتنی بر هوش مصنوعی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رسالت پیامبر هدایت مردم و رهایی آنها از تاریکی‌های فکری بود که این امر با آگاه سازی میسر است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: فلسفه تشکیل یک نهاد دینی و علمی همانند فلسفه وحی و معرفی دین به بشر است که بشر با این امر در مسیر درست گام بر می‌دارد.

وی ابراز کرد: پیامبران در وهله نخست وظیفه هدایت را برعهده داشتند و این مساله با توانمندسازی و رفع موانع همراه بود و نهادهای فرهنگی نیز بایستی با اهتمام به این امر موجب شوند تا مردم در مسیر صحیح قرار گیرند.

حجت الاسلام واعظی گفت: نهادهای دینی باید در تسهیل فعالیت‌ها و اقدامات خود مخاطب شناسی و زمان شناسی را پیش بگیرند ضمن اینکه هویت یابی فردگرایانه نیز امروز اهمیت به سزایی دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: روزگار امروز دو ویژگی ترویج هویت یابی فردگرایانه و مسأله اهتمام به زیست بوم فضای مجازی دارد که نوع اول به دوران مدرن و پیشا مدرن تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره مدرن انسان همواره سعی دارد تا خود را از دیگران متمایز کند و ویژگی دوم دوران معاصر نیز مربوط به فضای مجازی است که مردم در این فضا زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام واعظی عنوان کرد: تحول باید در دو ناحیه معنا سازی و فنی صورت گیرد و اقدام به صورت فردگرایانه و انتخاب گرایانه به نحو گذشته مقدور نیست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز آحاد مردم و بشر در زیست بوم فضای مجازی سیر می‌کنند و این امر می‌طلبد تا از این فرصت نهایت بهره را داشته باشیم و دچار تحول شویم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=13648

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.