آوین ویژه»

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در موج جدید حملات اشغالگران علیه غزه دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی جودو نونهالان با حضور نمایندگان خراسان شمالی گل آرایی زیبای حرم امیرالمومنین(ع) در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) میانگین سن ناوگان راهداری به زیر ۱۰ سال می‌رسد نوسان شاخص های اقتصاد کلان نتیجه سیاست‌گذاری های غلط است اجرای عملیات شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب در مشهد صربستان جمهوری اسلامی ایران را دوست بزرگ خود می‌داند جداول متناسب سازی جدید حقوق بازنشستگان نهایی شد حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه طنین دعای جوشن کبیر در دامغان پیش‌فروش بلیت قطار تهران – وان از ۲۷ بهمن آغاز می‌شود انفجار گاز در بوکان باعث سوختگی شدید بانوی ۵۰ ساله شد انعقاد توافق‌نامه میان دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت فولادی بازتاب راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن مردم ایران در «آسوشیتد پرس» شاخص بورس ۳۲هزار واحد رشد کرد ظرفیت جامعه دانشگاهی بوشهر برای رفع مشکلات استفاده می‌شود فجایع غزه و فلسطین چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را آشکار کرده است بلینکن: به خاطر خروج از افغانستان عذرخواهی نمی‌کنم

0

پرفروش‌ترین آیفون کدام است؟

  • کد خبر : 13708
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
پرفروش‌ترین آیفون کدام است؟

بر اساس داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی CIRP، مدل‌های پایه‌ی آیفون اپل در مجموع ۴۲ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند، اما آیفون پرو مکس جایگاه پرفروش‌ترین مدل به‌صورت تکی را دراختیار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش CIRP، توزیع جالب فروش را در کل خط تولید آیفون نشان می‌دهد، اما باتوجه‌به استراتژی محصولات رده‌بندی‌شده‌ی اپل، باید داده‌ها را با دقت تفسیر کرد. درواقع این شرکت همزمان چند نسل از مدل‌های پایه‌ی آیفون را با قیمت‌های مختلف می‌فروشد، درحالی‌که فقط یک نسل از مدل‌های پرو و پرو مکس را عرضه می‌کند.

به نقل از زومیت، سهم ۴۲ درصدی مدل پایه‌ی گوشی آیفون درواقع فروش ترکیبی از چندین نسل این محصول را نشان می‌دهد. با نگاه به مدل‌های جداگانه، آیفون پرو مکس ۲۶ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است و به‌دنبال آن مدل پرو با سهم ۱۹ درصدی و مدل‌های پلاس با سهم ۱۳ درصدی قرار دارند. عملکرد مدل پلاس آیفون باتوجه‌به اینکه در سال ۲۰۲۲ جایگزین آیفون مینی کوچک‌تر شد قابل‌توجه به‌نظر می‌رسد.

پرفروش‌ترین آیفون کدام است؟

یافته‌های CIRP نشان‌دهنده‌ی تغییر واضح سلیقه‌ی مصرف‌کنندگان به‌سمت نمایشگرهای بزرگ‌تر است. زمانی‌که اپل اولین آیفون پلاس خود یعنی آیفون ۶ پلاس را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد، بسیاری نمی‌دانستند مصرف‌کنندگان، گوشی‌های بزرگ‌تر را می‌پذیرند یا خیر. به‌هر حال، امروزه سهم ترکیبی مدل‌های پلاس و پرو مکس، ۳۹ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند اپل را تشکیل می‌دهد.

تحلیل CIRP به تأثیر مالی مدل‌های بزرگ‌تر بر قیمت نهایی و حاشیه‌ی سود اپل از فروش کلی آیفون تأکید دارد. هر دو مدل پلاس و پرو مکس باوجود اینکه اجزای نسبتاً مشابهی دارند، درمقایسه‌با همتایان استاندارد خود گران‌تر هستند که این موضوع به‌طور قابل‌توجهی به افزایش قیمت گوشی اپل و حاشیه‌ی سود ناخالص این محصول کمک می‌کند. توجه داشته باشید که آمار CRIP، فروش آیفون SE را درنظر نمی‌گیرد.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=13708

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.