آوین ویژه»

الجولانی: سوریه آمادگی جنگی دیگر را ندارد قدرت بازدارندگی در گرو هیمنه و ساختار قوی درون جامعه است ادارات گلستان فردا تعطیل و مدارس غیر حضوری شد نوری: ایران در ۳۰ محصول باغی رتبه‌های یک تا دهم دنیا را دارد تشییع و خاکسپاری پیکر استاد «محمود فرشچیان» در اصفهان بالاخره مجلس به ماجرای بیمه کارگران ساختمانی ورود کرد هواشناسی اصفهان برای سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر کرد مجوز صادرات تراشه‌های پیشرفته هوش مصنوعی به امارات صادر شد فرهنگ مهم‌ترین ابزار استکبار برای نفوذ در ایران اسلامی ویژگی جانشین دلار در بازارهای جهانی دعوای جنجالی ترامپ و زلنسکی در پخش زنده + فیلم آخرین مهلت ثبت نام دانشجویان دکتری مستعد برای دریافت تسهیلات متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است «حضور مردم در صحنه‌ها» درخشان است حمله بیرانوند به جواد خیابانی: هتاکی نکن آقای استاد دانشگاه جزئیات جدید از سهام عدالت به جاماندگان/ چرا سهام عدالت به جاماندگان نرسید؟ عراقچی در تماس با همتای یمنی: آمریکا به‌دنبال تضعیف کشورهای اسلامی است «غدیر» یک فرهنگ و مکتب است؛ ضرورت تبیین این واقعه مهم در جامعه

0

مدرسه باید به فضایی برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و مسئله‌محور تبدیل شود

  • کد خبر : 145943
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۷
مدرسه باید به فضایی برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و مسئله‌محور تبدیل شود

زنجان- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه باید به فضایی برای تربیت دانش‌آموزان خلاق، مسئله‌محور و توانمند در کار تیمی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده، ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح توانمندسازی نیروی انسانی (توانا)» در زنجان، با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور گفت: اگر این تحول رخ ندهد، مدرسه به تشریفات آکادمیک تبدیل خواهد شد و مرجعیت تربیتی خود را از دست می‌دهد.

وی با تبیین چشم‌انداز جدید دولت در حوزه آموزش و پرورش افزود: برای نخستین‌بار در تاریخ معاصر ایران، رئیس‌جمهوری مسیری برای توسعه همه‌جانبه کشور انتخاب کرده که از مدرسه آغاز می‌شود و این انتخاب، مطابق با تجربه‌های جهانی، درست‌ترین رویکرد است.

حکیم‌زاده با توصیف رویکرد دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، به عنوان رویکردی ریسک‌پذیر و جسورانه گفت: رئیس‌جمهور در هیچ زمینه‌ای وعده‌ای ندادند، اما بر یک موضوع ایستادگی کردند و آن ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی است؛ ایشان متعهد شدند که با اتکا به معلمان، روش‌های آموزش و محیط‌های یادگیری متحول شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دکتر پزشکیان به درستی دریافته‌اند که مسیر تحول بنیادین و پیشرفت همه‌جانبه کشور، از راه سرمایه‌گذاری در مدرسه می‌گذرد و این امید با همکاری معلمان و دست‌اندرکاران می‌تواند در کشور شکوفا شود.

وی با نقد رویکردهای گذشته که عموماً بر ساخت‌وسازهای فیزیکی متمرکز بود، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی فاقد پشتوانه علمی بودند و تنها تغییرات سطحی و زودبازده ایجاد کردند که سرانجامی نداشتند.

حکیم‌زاده به چالش‌ها و فرصت‌های عصر هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان امروز دیگر شنوندگان مطیع دیروز نیستند. با وجود فناوری‌های نوین، همچنان نقش معلم در عرصه تربیت بی‌بدیل است.

وی افزود: مدرسه نمی‌تواند تنها محلی برای انتقال محفوظات باشد بلکه باید به محیطی برای پرورش دانش‌آموزان خلاق، مسأله‌محور و توانمند در کار تیمی تبدیل شود؛ کلیدواژه‌هایی که به گفته وی، اساس برنامه تحول در آموزش و پرورش و تأکید رئیس‌جمهور هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به سه پرسش بنیادین چیستی، چرایی و چگونگی تغییر در نظام آموزشی، از اقدامات عملی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه اجتماعات یادگیری با حضور بیش از ۳۰۰ هزار معلم و مدیر مدرسه، بستری برای به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های معلمان فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=145943

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.