آوین ویژه»

ورزش بادبانی در استان بوشهر نیازمند توجه ویژه است تکمیل پروژه های نیمه تمام استان زنجان با خلق منابع جدید مسکو: سیاست ناتو در قبال روسیه به تشدید تنش‌ها در اروپا منجر می‌شود فعالیت شاخه افغانستانی تروریست‌های تحریرالشام در نزدیکی مرزهای ایران/ زنگ هشدار به صدا درآمد تغییر بزرگ در نیمکت استقلال / منتظر مربی جدید باشید  برنامه تراکتور برای جشن قهرمانی؛ پنجشنبه فرمالیته، جمعه اصلی! فیدان: اولویت ترکیه پایان‌دادن به داعش و پ.ک.ک در سوریه است ابعاد حضور نمادهای دینی در انیمیشن‌ها، با توجه به پخش پدینگتون در پرو روند صعودی بورس در سومین روز معاملاتی ۱۴۰۴ اظهارنظر نبیه بری درباره شانس آتش بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار ورود موج بارش و سرما در سراسر کشور تا ساعات آینده ۲ برابر شدن پروازهای مشهد به دمام عربستان؛ هر هفته ۴ پرواز رفت و برگشت اشتغال جوانان موجب بهبود عملکرد چرخه اقتصاد می‌شود هوش مصنوعی هوا را آلوده می‌کند جنجال باورنکردنی سربازان کره شمالی در روسیه لحظه سقوط مرگبار یک بالگرد در نیویورک روایت الجزیره از جزئیات کنفرانس گفتگوی ملی سوریه احیا و حفظ غذاهای سنتی گیلان در اولویت قرار گیرد

1

زیان ۲۶۰۰ میلیارد تومانی راه آهن در بخش مسافری

  • کد خبر : 16027
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
زیان ۲۶۰۰ میلیارد تومانی راه آهن در بخش مسافری

معاون شرکت راه آهن با با اعلام این‌که میزان سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: راه آهن سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش مسافری زیان دید.

به گزارش بازار، داوود طالبی اظهار کرد:صنعت ریلی یکی از بخش‌های بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی ابلاغی به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، به‌ویژه در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که در برنامه هفتم توسعه نیز رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به موضوع حمل‌ونقل داشته‌اند، افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخش‌های زیرساختی کشور است اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است. متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در ادامه با بیان این‌که به‌دلیل عدم پشتیبانی لازم و به‌موقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: سال گذشته راه‌آهن‌ کشور ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید، در حالی که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.

طالبی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: استاندارد جهانی سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینه‌های کشور در این رابطه حدود ۸.۵ درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایه‌گذاری در این بخش است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=16027

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.