آوین ویژه»

آغاز برگزاری ششمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشور در انزلی تجربه یک ایرانی از کیفیت و سرعت اینترنت در خارج از ایران ایلان ماسک برای چهاردهمین بار پدر شد فرماندار اسلامشهر: شهادت سیدحسن نصرالله خللی در جبهه مقاومت ایجاد نکرد خوزستان مقصد بعدی هیات دولت است اجرای کنسرت نمایش «اِشک» با بهره گیری از موسیقی بلوچی نمایش مستند شاعرانه «گرنیکا» در موزه هنرهای معاصر تهران نگاه شاعرانه مستند رویای یحیی به قهرمان جبهه مقاومت گروه مالی کیان؛ از تأسیس تا عرضه اولیه سهام گرامیداشت ۹۰ سالگی جلال شباهنگی برگزار شد ابوعبیده: آزادی اسرای صهیونیست تا اطلاع ثانوی تعلیق شد ثبت نام چهارمین دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد فکر می‌کنید وزن واقعی اینترنت چقدر است؟ بافندگان فرش دستباف، راننده اسنپ شده‌اند/ بازار فرش در دست افغانی‌ها! سرانه مصرف ماهی در اصفهان افزایش یافت تلاش خادمان شهدا برای بهسازی یادمان شهید باقری واکنش گوترش به رای دیوان کیفری بین‌المللی علیه نتانیاهو تصمیم نهایی مجلس درباره تعطیلی رسمی پنج شنبه‌ها اعلام شد

2

مشکلات کشور به دلیل کم توجهی به نظام تعلیم و تربیت است

  • کد خبر : 17309
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲:۳۵
مشکلات کشور به دلیل کم توجهی به نظام تعلیم و تربیت است

قم- وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلات کشور به دلیل کم توجهی به نظام تعلیم و تربیت است و این عرصه با نیازهای روز جامعه انطباق ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قم اظهار کرد: آموزش و پرورش با یکدیگر دو پیوند ناگسستنی دارند که باید با یک دید کلان و جامع به آن نگاه کرد، ضمن اینکه این دو در جامعه به حد مطلوب توجه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تعلیم و تربیت در نظام و حاکمیت در یک جایگاه والایی قرار دارد و این امر بایستی در جامعه تقویت شوند و این مسئله با اهتمام معلمان محقق می‌شود.

وی ابراز کرد: تمام مشکلات تربیت کشور مربوط با نظام تعلیم و تربیت نیست، ضمن اینکه باید منشأ این موانع پیدا و آمایش شوند.

کاظمی عنوان کرد: فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت بسیار دشوار و پیچیده است، ضمن اینکه محور آن باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد و می‌بایست در این راستا گام برداشت.

وی افزود: مشکلات کشور به دلیل کم توجهی به نظام تعلیم و تربیت است و نظام تعلیم و تربیت با فضای روز جامعه انطباق ندارد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: موضوعاتی نظیر عدالت آموزشی، کیفیت، هوش مصنوعی، جایگاه و منزلت معلمان، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین از جمله مأموریت‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید حلقه اتصال ظرفیت‌ها باشد و سیاستگذاری کند و با برنامه ریزی منسجم و راهبری به برنامه‌ها ضریب بدهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تعامل حوزه علمیه و دانشگاه باید افزون شود چراکه هریک دارای نقاط قوتی هستند و به تقویت و اعتلای نظام آموزشی کمک مؤثری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=17309

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.