آوین ویژه»

ردیف استخدامی ۳۳۹ نفر از متقاضیان جذب فراخوان ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شد هیات تجاری ایران ۹ بهمن ماه به پاکستان اعزام می شود بزرگ‌ترین عرضه اولیه فرابورس کشف قیمت شد بازیگر جدید به «پایتخت ۷» اضافه شد/ بازگشت اوس موسی به سریال جوانان میترا در تالار رودکی به صحنه رفتند «شاهین خزر رودسر» و «گلساپوش یزد» به مرحله نهایی فوتبال ساحلی جوانان راه یافتند «داستان سلیمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران «زندگی با آیه‌ها» در ترویج سبک زندگی قرآنی موثر است رمضان در لبنان؛ از انتظار برای مشاهده هلال ماه تا شلیک سه گلوله بازدید “محسنی اژه‌ای” از معاونت قضایی قوه قضائیه رئیس قوه قضائیه: امروز مسئله اصلی کشور اقتصادی است آغاز فاز اجرایی جشنواره آئینی و سنتی با «مدرسه‌ای به وسعت ایران» سوئد هزاران سرباز و تسلیحات نظامی را در اختیار ناتو قرار می‌دهد اعلام هشدار سطح نارنجی برای تهران تصادفات نوروزی در مازندران ۹ درصد کاهش یافت بیانیه حماس در خصوص شهادت محمد ضیف آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین از هشتم مرداد با نرخ مصوب انفجار یک خودرو در تل آویو+ فیلم

1

مبنای رتبه‌بندی و سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد

  • کد خبر : 18962
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
مبنای رتبه‌بندی و سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از  دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نسیم نهاوندی در جمع دبیران هیئت نظارت استانی که امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ما این است که همه زیر نظام‌ها به قانون تمکین کنند و به نظارت و ارزیابی وزارت علوم تن دهند و تا رسیدن به این نقطه، می توانیم بر اساس داده‌ها و خروجی‌های علمی، نظارت و ارزیابی را انجام دهیم.

وی افزود: نظارت در آموزش عالی یک بحث فرهنگی است و اگر به امری درونی و فرهنگی تبدیل نشود، موقتی و بی‌نتیجه خواهد بود و اگر هنوز بحث نظارت نزد برخی مدیران به عنوان یک فرهنگ و ارزش نهادینه نشده است، باید فرآیندهای موجود را بازبینی و اصلاح کنیم.

نهاوندی تاکید کرد: هدف ما از بازدیدها و تهیه گزارش‌های نظارتی، ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش عالی است و نه مچ‌گیری. تلاش این است که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فاصله خود را با اهداف از پیش تعیین شده کم و در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنند و سپس اهداف جدیدتری را جایگزین اهداف قبلی کنند و از این طریق زنجیره ارتقا شکل بگیرد.

وی بررسی نسبت دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را که خروجی دانشگاه و موسسات آموزش عالی هستند با امکانات و هزینه‌های مادی و غیرمادی صرف شده از سویی و میزان اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها را دو اصل مهم ارزیابی و نظارت در آموزش عالی اعلام کرد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آنها خواهد بود.

گفتنی است؛ در این نشست که به مدت دو روز برگزار شد، دبیران هیئت نظارت به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه نظارت و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=18962

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.