آوین ویژه»

بازارهای جهانی چشم‌انتظار انتخابات آمریکا آبروریزی برای ایران؛ این مصاحبه خیلی «زشت» بود! دستیابی به تمدن نوین اسلامی با حکمرانی علمی و فرهنگی «بغض پنهان» حمید هیراد و میثم اکبری شنیدنی شد ترکیب تیم ملی ایران مقابل امارات/ طارمی روی نیمکت استقبال از قاریان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد ۶۰ درصد کنکور به عملکرد درسی دانش آموزان بستگی دارد همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و خواجه نصیرالدین طوسی افزایش می یابد در چهارمین روز جشنواره «سینماحقیقت» چه خبر است؟ معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان هلال احمر در جشن های نیمه شعبان حضور پررنگی داشته است منامه: بحرین رویکرد متوازنی در سیاست خارجی خود دارد آموزش مدارس ابتدایی استان تهران فردا و پس فردا غیر حضوری است روحانی: برای حل مشکلات کشور تنها راه تعامل با دنیاست/ برای برجام از حیثیتم گذشتم! ساخت ۳۰ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی خاش – سراوان جزئیات فعالیت بانک‌ها و بورس دوشنبه ۲۶ آذر جواد لاریجانی: در علوم انسانی باید مسیر فهم، نقد و اصلاح را پیش ببریم از ابتدای امسال ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های شهر ملایر بازدید کردند

1

جعفری جوزانی: آثار شبکه خانگی چطور می‌توانند در جامعه نفوذ کنند؟

  • کد خبر : 19220
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
جعفری جوزانی: آثار شبکه خانگی چطور می‌توانند در جامعه نفوذ کنند؟

مسعود جعفری جوزانی با اشاره به تولیدات شبکه خانگی بیان کرد که این آثار هنوز در جامعه نفوذ ندارند و مانند کتابی بدون شیرازه هستند اما جشنواره «دیدار» می تواند آنها را به گفتمان تبدیل کند.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون درباره اهمیت برگزاری جشنواره «دیدار» و تاثیر آن بر تولیدات شبکه خانگی به خبرنگار مهر بیان کرد: اولین دلیل اهمیت این جشنواره‌ها این است که به تولیدات شبکه نمایش خانگی ارزش می‌دهند؛ چرا که نمایش خانگی در ایران هم اکنون مثل کتابی بدون شیرازه و پراکنده است. محصولی تولید می‌شود، عده‌ای آن را می‌پسندند و عده‌ای راضی نیستند.

وی اضافه کرد: این محصولات، گفتمانی در داخل جامعه ایجاد نمی‌کند زیرا جدی نیستند. وقتی به کتاب شیرازه می‌بندیم، نظم و ترتیب صفحات آن مشخص می‌شود. بعد در جامعه نفوذ می‌کند، گفتمان می‌سازد و کلمه‌به‌کلمه آن ارزش پیدا می‌کند.

جعفری جوزانی تصریح کرد: همانطور که شما خود را در پایان سال ارزیابی می‌کنید، در جشنی که گرفته می‌شود بار دیگر این تولیدات مطرح می‌شوند و بعد گروهی آرا خود را نسبت به آن‌ها ارائه می‌دهند. مخاطبان و بینندگان نیز آرا خود را اعلام می‌کنند. در نتیجه این آثار بار دیگر مطرح می‌شوند، اهمیت مضاعف می‌یابند و به جامعه وارد می‌شوند. شاید حتی بتوان دوباره آن‌ها را نمایش داد و افرادی که این تولیدات را تماشا نکرده‌اند، برای دیدن آن‌ها ترغیب شوند.

کارگردان سریال «در چشم باد» دلیل این موضوع را مشخص شدن اهمیت و جایگاه کارهای تولیدی دانست و اضافه کرد: این‌گونه مشخص می‌شود هر اثری در کدام پله قرار گرفته و آیا نسبت به اثری دیگر، جایگاه بالاتر و یا پایین‌تری دارد. آیا به نیازی واقعی در جامعه پاسخ داده است یا خیر. این نیاز می‌تواند شنیدن حرفی تازه و روایتی نو در صنعت باشد. جشنواره موجب می‌شود این آثار برجسته شوند و به‌درستی به نمایش درآیند.

این کارگردان سینما ادامه داد: جشنواره تولیدات نمایش خانگی به‌شرطی به این اهداف می‌رسد که بار دیگر پای سیاسیون، احزاب و دودستگی‌ها به آن باز نشود تا جشنواره را به انحصار خود دربیاورند و صرفاً حرف‌های سیاسی روز خود را بیان کنند. به عبارتی انتخاب‌ها واقعی باشند. جشنواره «دیدار» با سیاست‌گذاری درست، واقع‌بینی و پایبندی به حقیقت می‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود.

جوزانی در پایان با اشاره به در نظر گرفتن مخاطب در جشنواره بیان کرد: مخاطب حتماً باید در این فرایند نقش داشته باشد زیرا حس خواهد کرد که صدای او نیز شنیده می‌شود.

جشنواره «دیدار» نخستین جشنواره آثار نمایش‌خانگی است که با هدف معرفی آثار برگزیده به همت کانون رسانه‌های دیداری و توسط موسسه عصر تکنولوژی پویا آذر برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=19220

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.