آوین ویژه»

با این ترفند ساده عمر باتری‌ را ۱۹ برابر کنید فرزندان کاظم صدیقی بازداشت شدند ماجرای خلق کارتون برای جنگ ۱۲ روزه؛ جای کاریکاتور در رویدادها خالی است آغاز ثبت سفارش واردات حبوبات و چای از امروز دستمزدهای معیشتی برای کارگران | سال ۱۴۰۴ متفاوت می شود؟ یارانه معیشتی کالابرگ قبل از ۱۱ اسفند واریز می شود + مبلغ دقیق واریزی اکثریت صهیونیست‌ها نتانیاهو را برای اسرائیل خطرناک می‌دانند ایمنی هیچ هتلی در تهران بحرانی نیست وام ازدواج ۳۰۰ هزار زوج، گم‌شده در برج‌های لوکس ایران‌مال خط و نشان تازه چین برای اقتصاد دنیا | سوئیفت متوقف می‌ شود؟ رهبر انقلاب: تهدیدهای آمریکا، هیچ تاثیری در ذهنیت ملت و مسئولین ما ندارد جدول زمانی قطع برق استان کرمانشاه در روز پنجشنبه ۲ مرداد منتشر شد اقتصاد ایران در ۱۴۰۳ | پایان سلطه نفت فرا رسید؟ تسلیت رییس شورای‌عالی قضایی عراق برای شهادت رازینی و مقیسه افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره استانی تئاتر کردستان بیش از ۶ هزار زندانی در گلستان ساماندهی شده‌اند پیام رهبر معظم انقلاب نقطه عطفی در مسیر تمدن‌سازی حوزه‌های علمیه است برنامه تلویزیونی «قدیسین» اسکورسیزی به زودی روی آنتن می‌رود

2

انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 21762
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به گزارش بازار، با حکم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب شد.

وی جایگزین شمس‌الدین فرزادی‌پور می‌شود که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی، به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

خانلری نیمه دهه ۸۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود. وی سال ۱۴۰۱ به‌عنوان مشاور راهبردی مدیرعامل هواپیمایی قشم منصوب شده بود. وی سابقه فعالیت در شهرداری تهران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

به‌طور معمول چند ماه پس از حکم سرپرستی، هیئت وزیران با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای انتصاب مدیرعامل ایران ایر موافقت می‌کند.

ایران‌ایربه عنوان ایرلاین حامی پرچم کشورمان، سالهاست با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود تغییرات مداوم مدیریت در این شرکت، در این سالها اتفاق خاصی در رفع چالش‌های هما رخ نداد و این شرکت همچنین زیان‌ده است. دلایل مختلفی درباره زیان‌دهی هما عنوان شده است، از صندوق بازنشستگی تا نرخ و مسیرهای تکلیفی و غیره.

تشدید تحریم‌ها علیه هما از ابتدای سال ۱۴۰۳، ناترازی اقتصادی در شرکت‌های دولتی-عمومی، آسیب‌های افزایش نامتناسب و ناهمگون، تعـدد و تکـثر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، پرداخت ناعادلانه یارانه سوخت به پروازهای خارجی، نرخ غیرمنصفانه هزینه سفرهای هوایی و نایاب بودن بلیت بخشی از چالش‌های رسوب‌کرده در صنعت هوانوردی است که بهره‌گیری و تسلط رقبای منطقه‌ای نظیر کشورهای امارات، ترکیه و قطر بر بازار سفرهای هوائی ایران را نیز می بایست به چالش‌های مذکور افزود.

به نظر می‌رسد واگذاری مدیریت این شرکت هواپیمایی پرظرفیت به فردی از درون صنعت، بتواند گامی به سوی رفع مشکلات این ایرلاین باشد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=21762

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.