آوین ویژه»

کاخ سفید:ایران ترامپ را جدی بگیرد آغاز عملیات ساخت نیروگاه حرارتی ۱۸۰ مگاواتی شرکت آلومینای ایران بیمه‌ها پای کار آمدند | تسریع در جبران خسارت‌ های حادثه بندرعباس طرح واردات خودرو عشایر با تعرفه صفر درصد یادواره شهدای زن در قوچان برگزار شد مسکو: اوکراین ۳۱۰ نظامی خود را در محور کورسک از دست داد شب موسیقی آذری تالار وحدت با وحید اسداللهی تلاش ناکام اوکراین برای حمله به نیروگاه زاپروژیا خلق پول، به نفع بانک ها و زیان اقتصاد کشور| کدام بانک ها با پول مردم زراندوزی می کنند؟ پیام تبریک سال نو استاندار آذربایجان شرقی به مردم استان چه زمانی طراحی صحنه و لباس در تئاتر جان می‌گیرند؟ آثار هنرمندان شاخص استان بوشهر معرفی می‌شود عیادت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فریدون شهبازیان خبر مهم مقام امنیتی لبنان درباره رفعت اسد/ عموی بشار اسد کجاست؟ اجرای طرح قرآنی زندگی با آیه ها در مزده شهرستان خلیل آباد  سکه عقب‌نشینی کرد، اما حباب ۱۸ میلیونی پابرجا است/ روند نزولی قیمت طلا و سکه ادامه می‌یابد؟  آغاز بازجویی از مالک تلگرام کتابخانه دهخدای میاندوآب افتتاح می شود

2

انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 21762
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به گزارش بازار، با حکم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب شد.

وی جایگزین شمس‌الدین فرزادی‌پور می‌شود که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی، به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

خانلری نیمه دهه ۸۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود. وی سال ۱۴۰۱ به‌عنوان مشاور راهبردی مدیرعامل هواپیمایی قشم منصوب شده بود. وی سابقه فعالیت در شهرداری تهران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

به‌طور معمول چند ماه پس از حکم سرپرستی، هیئت وزیران با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای انتصاب مدیرعامل ایران ایر موافقت می‌کند.

ایران‌ایربه عنوان ایرلاین حامی پرچم کشورمان، سالهاست با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود تغییرات مداوم مدیریت در این شرکت، در این سالها اتفاق خاصی در رفع چالش‌های هما رخ نداد و این شرکت همچنین زیان‌ده است. دلایل مختلفی درباره زیان‌دهی هما عنوان شده است، از صندوق بازنشستگی تا نرخ و مسیرهای تکلیفی و غیره.

تشدید تحریم‌ها علیه هما از ابتدای سال ۱۴۰۳، ناترازی اقتصادی در شرکت‌های دولتی-عمومی، آسیب‌های افزایش نامتناسب و ناهمگون، تعـدد و تکـثر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، پرداخت ناعادلانه یارانه سوخت به پروازهای خارجی، نرخ غیرمنصفانه هزینه سفرهای هوایی و نایاب بودن بلیت بخشی از چالش‌های رسوب‌کرده در صنعت هوانوردی است که بهره‌گیری و تسلط رقبای منطقه‌ای نظیر کشورهای امارات، ترکیه و قطر بر بازار سفرهای هوائی ایران را نیز می بایست به چالش‌های مذکور افزود.

به نظر می‌رسد واگذاری مدیریت این شرکت هواپیمایی پرظرفیت به فردی از درون صنعت، بتواند گامی به سوی رفع مشکلات این ایرلاین باشد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=21762

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.