آوین ویژه»

دعوت شورای هیئات و تشکل های دینی مازندران برای راهپیمایی روز قدس جریان‌سازی تبلیغی لازمه مقابله با هجمه‌ دینی دشمنان کریم باقری سرمربی پرسپولیس شد؟ یحیی سریع: یافا و عسقلان را هدف قرار دادیم ادعای جنجالی پریسا امامی علیه امیر قلعه‌نویی نبنزیا: اوکراین آینده نباید جزئی از هیچ بلوک یا ائتلافی باشد آکسیوس: ترامپ به عربستان سعودی سفر می کند پیش‌بینی افزایش قیمت ۱۱هزار درصدی ریپل عملیات برفروبی محور ملکوت- لرود در رانکوه املش فرانسه حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سازمان ملل در غزه را محکوم کرد صهیونیست‌ها ترجیح می‌دهند خارج از اراضی اشغالی زندگی کنند جزئیات اولین همکاری مشترک جولانی و آمریکا افشا شد حواشی حضور بیرانوند در ورامین چه بود تراژدی خانوادگی در بهارستان؛ اقدام به قتل با سلاح کمری لزوم برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های متولی توزیع آب کشاورزی در شفت کارمندان فدرال به جای کمک به ماسک استعفا دادند | این چه تاثیری بر دوج کوین دارد؟ نماینده پارلمان الجزایر: عملیات طوفان الأقصی اولین گام به سوی آزادسازی فلسطین است چگونه در ۳ هفته صادرات و واردات را آغاز کنیم و درآمد دلاری داشته باشیم؟

1

لزوم هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد برای رفع مشکل واردات قطعات خودرو

  • کد خبر : 29337
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
لزوم هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد برای رفع مشکل واردات قطعات خودرو

سیداحمد حسینی در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی اتومکانیک گفت: عدم هماهنگی میان دو وزارتخانه صمت و اقتصاد چالش‌های عدیده‌ای را در تامین و واردات قطعات موردنیاز ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، سیداحمد حسینی، رئیس کمیسیون لوازم یدکی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اگر بخواهیم به بحث تقلب درباره قطعات یدکی بپردازیم این یک فضای گسترده است که عوامل مختلفی در حوزه تولید، توزیع کالاها و قطعات بی‌کیفیت موثرند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مانعی که در حوزه قطعات واردات خودرو وجود دارد، عدم هماهنگی بین دو وزارتخانه اقتصاد و صمت است که در مبادی ورودی کشور و گمرکات متولی امر وزارت اقصاد است و در داخل کشور و رصد کالاها بر عهده وزارت صمت است، عدم هماهنگی میان این دو وزارتخانه چالش‌های عدیده ای را در این زمینه ایجاد کرده است.

حسینی تاکید کرد: در حدود دو الی سه سال است که بحث ماده ۱۳ مبارزه با قاچاق کالا و ارز داغ شده است و شاید عنوان شناسه کالا و کد رهگیری به گوش عموم دوستان رسیده باشد. اما عدم هماهنگی نتوانسته است اهداف قانونگذار را از تصویب این قانون به اجرا درآورد. بلکه این موضوع بستری برای فساد و جولان کالای تقلبی شده است به طور مثال شمع موتور خودرو با یک برند اروپایی که دهه‌ها است که توسط آن شرکت تولید نمی‌شود، امروزه در ایران به علت عدم هماهنگی این دو وزارتخانه با برند همان کشور و با کد رهگیری و شناسه آن کالا وارد کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران ادامه داد: در حوزه تولیدات داخلی قطعا از یک منظر تولیدکنندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ تولیدکنندگان صنعتی و صنفی. تولیدکنندکان صنفی ما شناسنامه‌دار نبوده و با نام بازرگانی‌های مختلف آغاز به کار می‌کنند یا اینکه ناچارند برندهای خارجی که امروزه نمایندگی در داخل کشور ندارند را به همت اتحادیه و اتاق اصناف ایران شناسنامه‌دار کرده و از سوبسید و مزایای دولتی استفاده کنند و حوزه فعالیت‌شان را گسترش و کارگاه‌های خود را وارد عرصه ظهور کنند که این موضوع قطعا کمک شایانی به تولیدکنندگان خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=29337

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.