آوین ویژه»

پذیرش FATF منجر به بهبود شفافیت مالی و توسعه سرمایه گذاری خارجی می‌شود  سامانه بارشی از اواخر هفته وارد استان چهارمحال و بختیاری می‌شود شب خوش جنوبی‌ها در اولین روز جشنواره ملی عودنوازی شوک های تمام نشدنی به بازنشستگان تامین اجتماعی | اجرای همسان سازی حقوق در خطر است! رئیس ثبت‌احوال دیلم معرفی شد دیدار نخست وزیر عراق با تولیت آستان قدس رضوی اکسپو ۲۰۲۵؛ ایران در آینه تجارت جهانی معامله گران طلا و ارز در برزخ! | قیمت ها همچنان کاهشی خواهد بود؟ گل محمدی: تمرکز و هوشمندی کلید موفقیت فولاد در دربی اهواز کاوه خلعتبری سکاندار جدید کومیدکو شد افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۴۴ هزار و ۲۳۵ نفر نقش ایلان ماسک در توافق ایران و آمریکا / امکان معامله کلان ایران با ترامپ وجود دارد؟ بیش‌ از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه آهن زاهدان – چابهار تخصیص یافت رویترز: ۵ بانک و ۳ شرکت عراقی از معاملات دلاری منع خواهند شد میراث «محمدمهدی اعلایی» برای قزوین چه بود؟ برندگان مسابقه طراحی اپل / هوش مصنوعی غایب بزرگ بود تصاویری از امداد رسانی نیروهای هلال احمر در برف و کولاک آذربایجان غربی پیش بینی بورس فردا با سیگنال بازگشت روند صعودی

2

مشارکت ذی نفعان برگه برنده راه آهن در دولت چهاردهم

  • کد خبر : 31419
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
مشارکت ذی نفعان برگه برنده راه آهن در دولت چهاردهم

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتصاد باری و مسافری صنعت حمل و نقل ریلی باید به حرکت درآید و از وضعیتی که در حال حاضر به سر می برد، تغییر کند.

به گزارش بازار از راه‌آهن، “جبارعلی ذاکری” امروز (سه‌شنبه) در جریان بازدید از هشتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی، همگرایی تسهیلات و مشارکت ذی‌نفعان صنعت حمل‌ونقل ریلی است.

وی گفت: قطعا باید اقتصاد باری و مسافری به حرکت درآید و اقتصاد این صنعت از وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، تغییر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای این دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل تاکید کرد: در این نمایشگاه، شرکت‌ها آخرین دستاوردهای خود را عرضه کردند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های حمل‌ونقل، تعامل بین مجموعه‌ها بهتر شود.

ذاکری اظهار داشت: طی بازدیدی که از این نمایشگاه داشته و مواردی که از بازدید کنندگان شنیدم، برای بنده رضایت بخش بود و امیدوارم که تعامل بین شرکت‌ها با برگزاری این نمایشگاه تسهیل شود و شاهد افزایش بارهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی باشیم.

برپایه این گزارش، در آخرین روز برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و تجهیزات وابسته، با حضور جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن و “فروزش” مدیرعامل موسسه صندوق پس اندازکارکنان راه آهن، از تولید انبوه محصول جدید این شرکت به نام “سیستم درز انبساطی ریل” (Rail Expansion Joint) رونمایی شد.

این سیستم یکی از مهمترین سیستم های مورد استفاده در زیرساخت های حمل و نقل ریلی است که به‌منظور خنثی کردن اثرات حرکتی سازها و انبساط و انقباض حرارتی خطوط ریلی طراحی شده است.

تنش های کششی و فشاری ناشی از حرکت یا دما باعث آسیب رسیدن به جوشکاری های خطوط ریلی و اعوجاج ریلی و تغییر عرض خط و بروز حوادثی مانند خروج از خط قطار می‌شوند؛ وجود این سیستم قبل از پل ها، تونل ها، بعضاً قبل از سوزن ها بعلت عدم عملکرد صحیح ماشین سوزن و در نقاطی از خطوط که به وسیله جوش به هم متصل می گردد به دلیل وجود انبساط و انقباض و حرکت سازه ها ضروری است.

سیستم درز انبساطی ریل جزو محصولات استراتژیک در حمل ونقل ریلی به شمار می رود که برای اولین بار در کشور توسط مهندسین و متخصصین این شرکت دانش بنیان، طراحی و تولید شده است و با تولید آن در داخل، کشور از واردات آن بی نیاز و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

با توجه به عدم ساخت داخلی و بهره برداری از این مجموعه در خطوط ریلی کشور و بروز حوادثی در نقاط عدم استفاده از این محصول و همچنین برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی به افزایش سرعت خطوط نیاز به مهندسی و ساخت این مجموعه در کشور بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

از مزایای استفاده از این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– رفع مشکل طولی ناشی از انبساط (کمانش) و انقباض (شکستکی جوش) در خطوط جوشکاری بهم پیوسته
– جلوگیری از خروج خط وسیله نقلیه عبوری و بروز حادثه به علت اعوجاج خط
– جلوگیری از عدم عملکرد صحیح ماشین سوزن به علت انبساط و انقباض خط
– رفع مشکل حرکت سازه در پل ها و تونل ها
– افزایش سرعت سیر وسایل نقلیه ریلی
– کاهش زمان جابجایی بار و مسافر
– کاهش هزینه های استهلاک خطوط
– افزایش ایمنی سیر

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=31419

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.