آوین ویژه»

خشم رژیم صهیونیستی از حمایت پاپ از مردم غزه تفسیر کوتاه آیه دوم طرح زندگی با آیه‌ها توسط رئیس تبلیغات اسلامی گناوه «پ.ک.ک» نیروی نیابتی آمریکا؛ فراخوان اوجالان ناشی از تحولات جدید است «در آغوش درخت»؛ تعادل میان غم و امید کارگران یکی از اضلاع اصلی تحقق شعار سال هستند انتقاد امام (ره) و ماجرای حذف گزینش؛ فضای مجازی به آبرو آسیب زده است کارگردان «تل ماسه» جیمز باند را به سینما برمی‌گرداند سالیوان: در جنگ داخلی سوریه، مداخله نظامی نخواهیم کرد آغاز عملیات ریل گذاری متروی اسلامشهر با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد ۴۴ میلیارد تومانی برای پروژه آبرسانی پایدار مناطق عشایری نهبندان بحران در امپراتوری ماسک: چرا همکاری با ترامپ به ضرر تسلا تمام شد؟ «زندگی با آیه‌ها» مسابقه شماره ۲ نیازمند تربیت استاد صحیفه سجادیه در حوزه‌ها هستیم فروش اجباری روغن موتور بی کیفیت در یاسوج/ کسب سود بیشتر از جیب مردم! احضار وزیردادگستری به مجلس برای عدم اتصال دستگاه‌ها به درگاه برق واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی تا اطلاع ثانوی قطع نخواهد شد آخرین خبر‌ها از لیست خروج جنجالی کارتال زمان مناسب خرید طلا

1

ارتقای علوم پایه در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت

  • کد خبر : 32580
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
ارتقای علوم پایه در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: معتقد هستیم علوم پایه از اساتید و چهره های شاخصی برخوردار است و باید ارتقا بیشتری پیدا کند از این رو چشم انتظار طرح های خوب در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیدجلیل حسینی در اولین نشست هم اندیشی دبیرخانه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، جایگاه علوم پایه را ویژه خواند و بر حمایت از آن تاکید کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه قطعاً علوم پایه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ما نیز در این مسیر همراه عزیزان خواهیم بود، خاطر نشان کرد: علوم پایه از اساتید و چهره‌های شاخصی برخوردار است و برای آنکه بتواند در آموزش و ارائه خدمات و ارتقا علم و پژوهش نیز به خوبی ایفای نقش کند، باید در وزارت بهداشت، توجه و تاکید مضاعفی بر آن شود.

وی سپس به موضوع تغییر روش در دوره‌های دکتری تخصصی (PhD) اشاره کرد و گفت: اینکه فارغ التحصیلان دکتری تخصصی (PhD) منتظر استخدام در یک سازمان نباشند و خود به عنوان نیروهای مولد کار در کشور مشغول به کار شوند بسیار ارزشمند است. فارغ التحصیلان علوم پایه نیز باید بلافاصله بتوانند در جامعه برای خود شغلی را تنظیم کنند و حتی دیگران را به کار گیرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، بحث بوردها و محدود سازی آنها به برگزاری آزمون را ناکافی خواند و گفت: اکنون در تلاشیم تا افراد جدیدی را به بوردها اضافه و سپس تقسیم وظیفه کنیم. تا این اعضا بتوانند برای آینده رشته، امتحانات و ارزیابی بخش‌ها تصمیم گیری کنند.

وی انجمن‌های علمی را نیز بازوی کمکی وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: انجمن‌ها مجموعه‌ای از اساتید دانشگاهی و غیر دانشگاهی هستند که سبقه و تجربه خوبی در حوزه‌های مختلف دارند و می‌تواند بازوی کمکی وزارت بهداشت باشند.

حسینی گفت: معتقدم ۳۰ تا ۵۰ درصد از امور کاری وزارت بهداشت، از طریق انجمن‌های علمی می‌تواند طراحی و اجرا شود. بر این اساس همراهی بوردها و انجمن‌های علمی در این دوره در دستور کار است و اساتید بالینی و علوم پایه باید کمک کنند تا این موضوعات به نتیجه برسد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، بر ضرورت برقراری ارتباطات علمی بین المللی در قالب فرصت مطالعاتی تاکید کرد و افزود: امیدوارم اوضاع اقتصادی به سمتی برود که بتوانیم این ارتباطات را در دانشگاه‌ها رونق ببخشیم اما در شرایط کنونی تا حدودی هم می‌توانیم از ارتباطات خود برای این مسئله استفاده کنیم. ارتباطات بین المللی در قالب Visiting prophesier را نباید حذف کنیم و بسیاری از دانشگاه‌ها و انجمن‌ها می‌توانند فرصت‌های مطالعاتی کوتاهی را طراحی و اجرا کنند.

وی افزود: معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معتقد است که علوم پایه باید ارتقا بیشتری پیدا کند از این رو چشم انتظار طرح‌های خوب در این حوزه هستیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=32580

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.