آوین ویژه»

خودکفایی ۹۰درصدی کشاورزی نیاز به کمک سازمان برنامه دارد کرملین: اوکراین همچنان از مذاکره امتناع می‌کند/ از اظهارات ترامپ پس از دیدارش با ماکرون و زلنسکی آگاهیم توافق آتش بس در نوار غزه به صورت رسمی اعلام شد/ تسلیم شدن صهیونیست ها در برابر مقاومت فلسطین واژگونی خودرو در جاده‌های استان مرکزی یک کشته و پنج مجروح بر جای گذاشت سازمان ملل: نیازمند دسترسی بدون مانع برای امدادرسانی در غزه هستیم وحدت و انسجام ملی رمز پیشرفت و آبادانی ایران و خوزستان است طرح کنگره آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی کیفری سردار آزمون قهرمان آسیا را آتش زد برفروبی جاده فرمهین به خنجین آموزش ارتباط موثر و شناخت درونگرایی و برونگرایی در دوره «شایسته شو» نماز جماعت در ۲۷۰۰ یگان انتظامی کشور اقامه می‌شود واکنش‌ کاربران به «خودسانسوری» اسکای‌نیوز و حمایت از تل‌آویو! کمدی‌ها همچنان در صدر؛ فیلم‌های اجتماعی کجای جدول فروش هستند؟ بازآفرینی فرش دستباف کرمان نیازمند حمایت است پزشکیان: رانت در اقتصاد کشور تبدیل به یکی از معضلات پررنگ شده است مسابقات قرائت قرآن کریم با حضور بیش از ۴۰ قاری قرآن برگزار شد بیمارستان رامسر فرسوده است بیش از یک میلیون عدد مواد محترقه غیرمجاز در مشهد کشف شد

2

واقعیت گرایی مشخصه تولیدات محتوایی رسانه‌ اخلاق گرا است

  • کد خبر : 37169
  • ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
واقعیت گرایی مشخصه تولیدات محتوایی رسانه‌ اخلاق گرا است

زنجان- مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: رسانه‌ اخلاق گرا، رسانه ای است که تولیدات محتوایی آن به واقعیت نزدیکتر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجلیل آل امین در آئین پایانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: جهان مدرن جهان واحدی نیست، بلکه متشکل از دو جهانِ متفاوت واقعی و رسانه‌ای است. جهان واقعی، جهان زیستی متشکل از مؤلفه‌های فرهنگی و جغرافیایی ملت‌ها و دولت دولت‌های مختلف در جوامع بشری است که ضمن برخورداری از ابعاد رشد یافتگی یا عقب ماندگیِ تاریخی و تمدنی مختص به خود، تقرر وجودی دارد اما جهان رسانه‌ای، جهانی است که هویت آن به اراده‌های صاحبان بنگاه‌های رسانه‌ای وابسته است نه به آنچه که واقعاً هست.

وی با تبیین دوجهان پیش روی انسان مدرن امروز، گفت: جهان رسانه‌ای، جهانی است که رسانه‌ها درصدد تعریف و ترسیم آن هستند از این رو لزوماً جهان واقعی و جهان رسانه‌ای با هم تطابق ندارند. رسانه‌ها آنچه را اراده می‌کنند به تصویر می‌کشند نه لزوماً آنچه وجود دارد. دنیای وجودی جهان رسانه‌های می‌تواند خیالی و تصوری باشد نه واقعی و آنچه هست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: تشخیص این دو جهان یکی از شاخصه‌های سواد رسانه‌ای است. سوادی که از تلفیق پژوهش‌ها و مطالعاتِ معرفتی، فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و رسانه‌ای حاصل می‌شود.

آل امین گفت: سیاستمداران و رسانه‌های وابسته به آنها در بسیاری از کشورها، کشورشان را طوری بازنمایی می‌کنند که انگار بهشت و آرمان انسان‌ها در کشور آنهاست در حالی که با مراجعه به وضعیت حقوق بشر در آن کشورها، حقایق دیگری عیان می‌شود که کاملاً در تقابل با آنچه به تصویر کشیده شده است، قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: یکی از شاخصه‌های رسانه‌های اخلاق گرا و اخلاق گریز، فاصله جهان واقعی و جهان رسانه‌ای است که در تولید محتوای آنها مشاهده می‌شود. اگر محتوایِ تولیدات رسانه‌ای به واقعیت نزدیک تر باشد، اخلاق‌گراتر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=37169

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.