آوین ویژه»

همکاری بخش خصوصی و دولت برای حفظ یوزپلنگ ایرانی از خطر انقراض تئاترشهر بوی مقاومت گرفت نقشه بزرگ گوگل برای سال ۲۰۲۵ لو رفت مایکروسافت صدای اعتراض را حذف کرد! اهمیت ساخت فیلم مستند از یک شاعر؛ پازلی که «مشت در نمای درشت» را ساخت تکذیب ترور عالم مشهور دینی در دمشق اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی شستا درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا تأمین پایگاه اطفای حریق در دهستان طسوج کلنگ‌زنی شد کشف بیش از ۴ تن چوب قاچاق در شهرستان اسلام آباد غرب بازیگر بومی «با گرگ‌ها می‌رقصد» از دنیا رفت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی منصوب شد خبر بد بانک مرکزی به زائران عمره کنترل شدید در تهران؛ ۴۳ هزار دوربین چینی در راه است برگزاری تست صدا برای علاقه‌مندان به گویندگی در نمایشگاه کتاب غدیر جلوه‌ای از شخصیت جامع امیرالمؤمنین (ع) است فصل برای حسین کنعانی‌زادگان به پایان رسید این مردم نمی‌دانند اینترنت چیست! ضرورت اجرای طرح سیمای زندگی در کلیه دانشگاه‌های سراسر کشور

3

متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است

  • کد خبر : 39863
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عدم جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و قیمت‌گذاری دستوری، دو عامل اساسی عدم توسعه کافی واگن های مسافری در سال‌های گذشته بوده است.

به گزارش بازار، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «میرحسن موسوی» در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل راه آهن تهران به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های شرکت راه آهن پرداخت و افزود: ارائه خدمات مطلوب به مردم و مشتریان صنعت ریلی، رویکرد اصلی راه آهن و بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن است.

وی بیان‌داشت: در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور، حدود هشت درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم.

موسوی، سهم راه آهن در جابه‌جایی مسافر را نیز حدود ۱۰ درصد اعلام و تاکید کرد: به دلیل عدم جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و قیمت‌گذاری دستوری، اقدامات کمتری در بخش توسعه واگن های مسافری انجام شده، به گونه‌ای که تعداد سالن‌های مسافری از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۳۸۹ به ۹۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسیده و متوسط سن واگن های مسافری نیز به ۳۰ سال رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، دومین رویکرد شرکت راه آهن، ارتقای ایمنی است زیرا ایمنی، برند و نشان راه آهن است و باید با نظارت بر امور و رفتار نیروی انسانی و برنامه‌ریزی خوب، سفر ایمن و خاطره انگیزی برای مسافران و زائرین امام رضا (ع) رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=39863

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.