آوین ویژه»

واکنش عراق به مذاکرات میان ایران و آمریکا فرار فردوسی از نیما | شکاف قیمت ارز آزاد و بازار رسمی عمیق تر شد | دلار نیمایی ۵۳، آزاد ۷۲ کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل تعرفه‌های جدید ترامپ «باغ کیانوش» در تکیه‌گاه «آقا مرتضی علی (ع)» اکران شد سگ هار در اردبیل زنده گیری شد عزاداری شب پنجم محرم در ارومیه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان بوشهرآماده استقبال از هیئت دولت هستند حکیم نظامی گنجوی به دیوارنگاره میدان جهاد رسید تصادف در محور میاندوآب – بوکان یک فوتی و ۳ مصدوم برجای گذاشت بخشش قاتل پس از ۹ سال حبس در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» افتتاحیه آئین رمضان خوانی هرمزگان در بندرعباس انصارالله یمن پیشنهاد مذاکره آمریکا را رد کرد ترامپ، زلنسکی را بخشید توافق جدید با ایران چگونه باید باشد؟/ مقام نظامی سابق اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران در پیشرفته‌ترین وضعیت خود قرار دارد برگزاری مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کاخک روی خوش بازار بورس به پیروزی ترامپ | انتخابات آمریکا نور امید را در دل سهامداران روشن کرد مدرسه ۶ کلاسه شهدای مخور و اورژانس شهرستان شوط به بهره برداری رسید فرزند حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در زندان است

3

متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است

  • کد خبر : 39863
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
متوسط سن واگن های مسافری به ۳۰ سال رسیده است

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عدم جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و قیمت‌گذاری دستوری، دو عامل اساسی عدم توسعه کافی واگن های مسافری در سال‌های گذشته بوده است.

به گزارش بازار، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «میرحسن موسوی» در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل راه آهن تهران به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های شرکت راه آهن پرداخت و افزود: ارائه خدمات مطلوب به مردم و مشتریان صنعت ریلی، رویکرد اصلی راه آهن و بزرگترین وظیفه و اولویت راه آهن است.

وی بیان‌داشت: در حال حاضر سهم راه آهن در حمل بار کل کشور، حدود هشت درصد است و باید تلاش کنیم تا به کمک یکدیگر و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، سهم حمل و نقل ریلی بار را برای کمک به اقتصاد کشور به ۳۰ درصد برسانیم.

موسوی، سهم راه آهن در جابه‌جایی مسافر را نیز حدود ۱۰ درصد اعلام و تاکید کرد: به دلیل عدم جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و قیمت‌گذاری دستوری، اقدامات کمتری در بخش توسعه واگن های مسافری انجام شده، به گونه‌ای که تعداد سالن‌های مسافری از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۳۸۹ به ۹۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسیده و متوسط سن واگن های مسافری نیز به ۳۰ سال رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، دومین رویکرد شرکت راه آهن، ارتقای ایمنی است زیرا ایمنی، برند و نشان راه آهن است و باید با نظارت بر امور و رفتار نیروی انسانی و برنامه‌ریزی خوب، سفر ایمن و خاطره انگیزی برای مسافران و زائرین امام رضا (ع) رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=39863

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.