آوین ویژه»

نشان خدمتی که عطر بهشت و شهادت داشت! پیشنهاد ساخت مستندی راجع به کتابخانه ملی به کیارستمی اصابت موشک‌های حزب‌الله به منطقه کریات جزئیات بیشتری از گروگان‌گیری در پاکستان آلودگی هوا زیر سایه سنگین اهمال‌کاری صنایع بزرگ/ خط و نشان سازمان محیط زیست برای 2 غول آلاینده «لاله کبود» و «قصه پری» جایزه جهانی گرفتند «وان» ناامن شد / مسافران ترکیه بخوانند بارندگی‌های لرستان ۴۰ درصد کاهش یافت ظرف سفالی مربوط به دوره متاخر اسلامی در درگزین کشف شد راه‌اندازی ۳ رشته جدید در مقطع دکتری جامعه‌الزهرا(س) شعار سال ۲۰۲۵ سازمان جهانی گمرک تعیین شد هفتمین جلسه مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۴ تمام شد عملیات وعده صادق متأثر از روحیه بسیجی است بازار داغ فروش پناهگاه‌های هسته‌ای هشدار مسکو درباره عواقب وخیم تحرکات آمریکا و ناتو علیه روسیه تسلا برای رقابت با اپل و سامسونگ، موبایل می‌سازد؟ تعطیلی پنجشنبه‌ها جدی شد قیمت بیت کوین از ۱۰۰ هزار دلار هم بیشتر می‌شود؟

2

تولید ۱۹۷۵ دستگاه انواع لکوموتیو و واگن در ۸ ماه سال جاری

  • کد خبر : 46141
  • ۱۹ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
تولید ۱۹۷۵ دستگاه انواع لکوموتیو و واگن در ۸ ماه سال جاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین نشست کمیته ریلی ایدرو از تولید یک‌هزار و ۹۷۵ دستگاه انواع لکوموتیو، واگن، بوژی و بدنه در هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «فرشاد مقیمی» امروز (چهارشنبه) در این نشست که با حضور معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزرات صمت و مدیران شرکت های تولیدی حوزه ریلی برگزار شد، گفت: برای سال ۱۴۰۳ تولید سه‌هزار و ۸۵۸ دستگاه انواع لکوموتیو، واگن، بوژی و بدنه برنامه ریزی شده بود که تولید یک‌هزار و ۹۷۵ دستگاه در هشت ماه امسال محقق شده است. در مدت مشابه پارسال یک‌هزار و ۷۹۲ دستگاه بود.

رئیس هیات عامل ایدرو تصریح‌کرد: ایدرو در حوزه صنایع ریلی، همگرایی زنجیره عرصه و تقاضا، تجمیع سازی، کاهش قیمت و افزایش کیفیت را دنبال می کند.

«سید حامد عاملی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت نیز در این نشست با اشاره به مشکلات ثبت سفارش، تخصیص ارز و گمرک در حوزه صنایع ریلی خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال اصلاح فرآیند و کوتاه کردن مسیر و حل مساله هستیم.

وی از انجمن های حوزه ریلی خواست پیشنهادهای خود را برای حل مسائل اعلام کنند.

در این جلسه مدیران واحد های تولید صنایع ریلی، مسائل و چالش های واحدهای تولیدی خود را ارائه کردند. اقتصاد نامناسب حمل و نقل ریلی، امکان نامناسب در بهره مندی از فرصت های مندرج در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، عمر بالای واگن های باری و مسافری، سفارش گذاری محدود و عدم امکان نوسازی ناوگان به علت اقتصاد نامناسب، از جمله مشکلات و موانع کلیدی صنایع ریلی عنوان شد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=46141

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.