آوین ویژه»

پویش «شعر، شعور، حماسه» در لرستان اجرا می‌شود وزیر میراث فرهنگی: شهدا هویت کشور هستند جدول لیگ برتر بعد از برد تراکتور و تساوی استقلال در هفته ۲۴ مژده شیرین آقای نماینده به مردم | یارانه کالابرگ در سال ۱۴۰۴ قطع نمی‌شود مکتب شهید سید حسن نصرالله برای همیشه تاریخ زنده است ورود عجیب و غریب تراکتوری ها به ورزشگاه آزادی+ فیلم استارلینک در ایران بیش از ۳۰هزار کاربر دارد / اسپیدتست و یک فریب‌ آماری درباره‌ سرعت اینترنت ایران عصبانیت وزیر اقتصاد از کارکرد مناطق آزاد | کم کاری به خاطر تحریم به هیچ وجه قابل قبول نیست وارونه جلوه دادن حقایق راهبرد کنونی دشمن است فوری | دلار از ۷۵ هزار تومان عبور کرد + جدول اتمام حجت اژه‌ای با قضات؛ به جاعلان عنوان مسئولین ارفاق نشود دو هشدار هواشناسی؛ برف، باران و باد شدید در انتظار ۱۰ استان اهمیت شب قدر به دلیل تعیین جزئیات وقایع آینده بر اساس حکمت الهی است ارسال بیش از ۱۶ هزار اثر به جشنواره «هفت قلم» واکنش سرمربی کره شمالی به داوری بازی با ایران پدرسون: حذف نام هیئت تحریر الشام از فهرست تروریستی به رفتار این گروه بستگی دارد اگر با همان اهدافی که امام ترسیم کرد عمل کنیم، مردم به میدان می آیند بازار ارز توافقی با شفافیت در عرضه و تقاضا، رانت‌ها را حذف می‌کند

1

آغاز مجدد ریل گذاری راه آهن چابهار- زاهدان پس از دو سال وقفه

  • کد خبر : 46505
  • ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
آغاز مجدد ریل گذاری راه آهن چابهار- زاهدان پس از دو سال وقفه

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل گفت: عملیات ریل گذاری پس از صدور دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی آغاز شد و تا به امروز پیشرفت مطلوبی نیز داشته است.

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی با اشاره به آغاز مجدد عملیات ریل گذاری در پروژه راه آهن چابهار – زاهدان اظهار کرد: راه آهن چابهار – زاهدان به عنوان یکی از ابر پروژه‌های زیربنایی کشور در جریان انجام عملیات ساخت و توسعه به دلیل کمبود منابع مالی و برخی موانع با مشکل تامین ریل مواجه بود، به همین دلیل اگرچه سایر بخش ها مانند زیرسازی و ساخت ایستگاه ها تحت عملیات اجرایی قرار داشت، اما عملیات ریل گذاری با وقفه دو ساله مواجه بود.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تخصیص منابع مالی به راه آهن چابهار – زاهدان، همچنین صدور دستور شروع عملیات ریل گذاری توسط وزیر راه و شهرسازی در سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان، تاکنون حدود ۲۵ کیلومتر از خاش به ایرانشهر و ۳ کیلومتر نیز در مسیر برگشت عملیات بالاست ریزی و ریل گذاری انجام شده است که در مجموع به ۲۸ کیلومتر می رسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: حدود ۴۵ کیلومتر عملیات بالاست ریزی در این محدوده انجام شده است.

خطیبی یادآور شد: حدفاصل سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی تا به امروز علاوه بر انجام عملیات مذکور، از چابهار به سمت نیکشهر نیز حدود ۱۶ کیلومتر عملیات تراورس چینی هم انجام شده است.

وی با اشاره به علل توقف ریل گذاری طی دو سال گذشته تصریح کرد: ما در دو سال گذشته به خاطر محدودیت منابع مالی چاره ای بجز انجام عملیات زیرسازی و سایر بخش ها نداشتیم تا تکلیف تمرکز منابع بر روی راه آهن چابهار – زاهدان و خرید ریل و تامین تراورس مشخص شود.

وی افزود: در جریان سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی و پس از بررسی پروژه راه آهن چابهار – زاهدان مشخص شد که برای تکمیل این خط ریلی به ۲۰ همت نیاز است و بلافاصله پس از تصویب آن، دستور آغاز عملیات ریل گذاری توسط دکتر صادق صادر شد و سازمان برنامه و بودجه نیز کمک های خوبی در این مدت انجام داد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: مجموع اقدامات فوق پایداری تامین منابع را برای ما رقم زد تا به تکمیل بخش های روسازی که نسبت به سایر بخش ها از پیشرفت کمتری برخوردار بود بپردازیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=46505

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.