آوین ویژه»

صفحه اول روزنامه‌های هرمزگان چهارشنبه ۲۸ آبان تاکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و سینمایی بین ایران و روسیه واکنش ویژه اپل به درگذشت جیمی کارتر / عکس گلکسی A35 سامسونگ بهتر از آیفون ۱۶ ! خیز جامعه کارگری برای افزایش دوباره دستمزد ۱۴۰۴ کارگران مالکان این خودروها با یارانه خداحافظی کنند ولی‌الله بیرامی آرام گرفت؛ اعلام زمان یادبود هنرمند نقاش تعداد سهام‌داران سجامی به مرز ۴۰ میلیون رسید آزادراه مراغه-هشترود ارتباطات بین‌المللی را تسهیل می‌کند آزادراه قزوین – رشت محدوده رودبار مسدود شد انقلاب مجتبی جباری در استقلال در راه است روز و شب پیامبر(ص) در ماه شعبان چگونه می گذشت؟ زودپز دوباره به جوش آمد ظرفیت کشت بیش از ۹۵ محصول کشاورزی در گلستان وجود دارد بسته خبری ۲۱ مرداد ماه استان کردستان آزادی حدود ۵۰۰زندانی تا سومین روز هفته قوه قضائیه فقط در ۱۰ استان نوسازی بخش جنوبی خط یک مترو تشدید تنش‌های تجاری جهانی، بیت‌کوین را به ۱ میلیون دلار می‌رساند!

2

کارگردان «ترک عمیق»: درهای سینما باید به روی سینمای اجتماعی باز شود

  • کد خبر : 60697
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کارگردان «ترک عمیق»: درهای سینما باید به روی سینمای اجتماعی باز شود

آرمان زرین کوب کارگردان فیلم «ترک‌ عمیق» معتقد است که اگر سینماگران به سینمای اجتماعی اهمیت بدهند، سینمادارها نیز درهای سالن‌ها را به روی سینمای اجتماعی باز خواهند کرد.

آرمان زرین کوب نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» که در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت پرداختن و حمایت از سینمای اجتماعی عنوان کرد: اگر ما به سمت ساخت فیلم‌های اجتماعی حرکت کنیم، مطمئن هستم مخاطب این فیلم ها را دنبال خواهد کرد و سینمادارها نیز متعاقبا درها را به روی سینمای اجتماعی بیشتر باز خواهند کرد. ما در دهه‌هایی فیلمساز شدیم که انبوهی از فیلم‌های اجتماعی اکران می‌شد و بنابراین گرایش به سمت این آثار وجود داشت. در شرایط و روزگار امروز وقتی سریال‌های خارجی را دنبال می‌کنیم، می‌بینیم در اکثرشان پایه ها و رگه هایی مرتبط با خانواده و اختلالات روانی و اجتماعی مطرح و اتفاقاً با استقبال مخاطبان مواجه می شود. عمده این آثار مبتنی بر تحقیقات روانشناسانه و پژوهش های زیاد ساخته می شوند.

وی با اشاره به برخی گزاره‌های غلط در سینمای ایران توضیح داد: متاسفانه امروزه ما از واژه ریتم کند زیاد استفاده می‌کنیم. در حالی‌که ریتم کند یک فیلم لزوماً ویژگی بد آن نیست. بلکه اثر باید در یک جاهایی ریتم کندی داشته باشد تا مضمون خود را برای مخاطب به خوبی پرداخت کند.

زرین کوب در ادامه درباره انتخاب رضا بابک به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم خود توضیح داد: من تجربه همکاری با رضا بابک را نداشتم. با بازیگران مطرح زیادی در سن و سال آقای بابک برای بازی در «ترک عمیق» صحبت کردیم و به من لطف داشتند و اعلام آمادگی کردند که در فیلم بازی می‌کنند. یکی از آنها زنده یاد امین تارخ بود که متاسفانه او را از دست دادیم و نشد با ایشان کار را پیش ببریم. یا با مهدی هاشمی در سکانسی به توافق نرسیدیم. حتی با آتیلا پسیانی تا بخشی از کار پیش رفتیم و متاسفانه ادامه همکاری میسر نشد.

وی ادامه داد: من اولین کاری که کردم فیلمنامه را برای گلچهره سجادیه فرستادم و او همان شب تماس گرفت و فردا به دفتر آمد و از فیلمنامه خوشش آمده بود. از وی پیشنهادی برای بازیگر نقش مقابلش خواستم و خانم سجادیه آقای بابک را معرفی کردند. من ابتدا درباره گریم شان تردید داشتم و بعدها دیدیم که چقدر انتخاب درستی بود. به نظرم متاسفانه آنطور که باید از استاد بابک در آثار سینمایی و ظرفیت‌ها و توانایی های بازی ایشان استفاده نشده است و به نظرم بعد از «ترک عمیق» نگاه ویژه تری شاید به ظرفیت‌های بازی ایشان خواهد شد.

این کارگردان گفت: امیدورام اینکه در افتتاحیه جشنواره امسال برای ایشان بزرگداشتی برگزار شده است باعث نشود که بازی وی و شانس نامزد شدنشان برای سیمرغ تحت تاثیر قرار بگیرد. آقای بابک در تئاتر و سایر آثار بی‌نظیر بوده اند و با وجود پیشکسوت بودنشان بسیار با ما در طراحی حرکات بدن و بیان و گریم همراه بودند. به جز تقدیر و بزرگداشتی که باید حتی خیلی قبل تر از وی می شد، امیدوارم هیئت داوران حتماً بازی آقای بابک را به عنوان بازیگر بزرگی که به خوبی توانسته‌اند در یک اثر سایکودرام مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهند، ببینند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=60697

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.