آوین ویژه»

نوسانات بازار سرمایه طبیعی است / بهبود شرایط شرکت‌ها با راه‌اندازی بازار توافقی رسانه‌های فارسی زبان و بهره‌برداری از نظریه «سگ هار» در جنگ روانی علیه ایران وزیر علوم: لپ تاپ و موبایل دانشجویان بیمه می شود پروژه سد آبخیزداری «پرک» افتتاح شد یک جامعه‌شناس: مستند باید از سوگیری‌های شخصی دور باشد مجلس دل یارانه بگیران را شاد کرد | با قطعی یارانه خداحافظی کنید ۱۱ شکارچی در استان سمنان دستگیر شدند آغاز فصل مشترک همکاری ایران و روسیه؛ کاهش وابستگی به اقتصادهای غربی نخستین پرواز خارجی بوشهر از اسفندماه برقرار می‌شود روایتی از پاسخ رهبر انقلاب به سوال دختر شهید ابومهدی مهندس محورهای رایزنی سفیر ایران در بغداد با عمار حکیم معرفی ۷۷ استاد برگزیده دانشگاه تهران رسانه آلمانی؛ زلنسکی خواستار دیدار فوری با ترامپ است فرصت استثنایی مهدی طارمی برای نبرد دوم با بارسلونا قیمت دلار در بازار آزاد اعلام شد (۲۰ فروردین) بارش باران بهاری در حرم مطهر امام رضا(ع) رفتارهای عجیب یک «کِشیم عاشق» سوژه مستند شد؛ طبیعت زنده در قلب سینما پدیده کودکان خیابانی در کلانشهر تبریز چندان گسترده و شایع نیست

1

برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل باید وارد فرآیند اجرایی شود

  • کد خبر : 68116
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل باید وارد فرآیند اجرایی شود

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مناسبی برای برقی سازی ناوگان وجود دارد که باید نهادها و وزارتخانه‌ها پای کار بیایند تا این طرح‌ها اجرایی شود.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به ناترازی بنزین از یک‌سو و بحث تشدید آلودگی هوا در فصول سرد سال از سوی دیگر، بحث برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل و حرکت به سمت توسعه سهم سوخت پاک‌تر از سوخت‌های فسیلی در سبد حمل‌ونقل کشور یک ضرورت است.

وی افزود: در زمینه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل، شرکت‌های خصوصی هستند که اعلام آمادگی کرده‌اند که واردات خودروهای برقی داشته باشند، در این خصوص نکته مهم این است که در کنار واردات خودروهای برقی، تکنولوژی مربوطه نیز وارد کشور شود؛ درواقع اگر امروز برای برقی‌سازی ناوگان نیاز به واردات خودروهای برقی داریم، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با ورود تکنولوژی آن، خط تولید خودروهای برقی در داخل کشور راه‌اندازی شود.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه “بحث تسهیل در برقی‌سازی ناوگان مورد تأکید و اهمیت است”، گفت: نمونه آن را داشته‌ایم که سرمایه‌گذارانی ورود کرده‌اند، اما آنقدر گیر و گرفتاری اداری برای صدور مجوزها وجود داشته‌اند و سرمایه‌گذار را درگیر کاغذبازی‌های اداری کرده‌اند که هم کار انجام نشده و هم سرمایه‌گذار رفته رفته رغبت خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: حتی موردی داشته‌ایم که سرمایه گذاری اقدام به واردات محدود خودروهای برقی کرده، اما این خودروها در گمرکات مانده و فرآیند ترخیص آن طولانی شده است؛ لذا برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل، بیش از همه نیاز به تسهیل در صدور مجوزها و کاهش بروکراسی اداری دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نهادهای مختلفی در دولت باید پای کار بیایند تا موضوع برقی‌سازی ناوگان حمل‌و نقل محقق شود، گیر کار مدیرانی هستند که اهل ریسک نیستند و آن هم به‌خاطر ایرادات نادرستی است که بعضا برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی می‌گیرند و مدیران ذی‌ربط به‌جای اقدام و تصمیم‌گیری، ترک‌فعل و هیچ‌کاری نکردن را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: بحث برقی‌سازی ناوگان حمل‌و نقل و کاهش سهم بنزین و گازوئیل در سبد حمل‌و نقل کشور، یک موضوع مهم است که باید به اجماع‌سازی برسیم، اما با مدیرانی مواجه ایم که در بدنه وزارتخانه‌ها، ضرورت این مسئله را درک نمی کنند و در عمل اینگونه هستند که این طرح شد، شد و نشد هم نشد!

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه “برقی‌سازی ناوگان حمل‌و نقل یک اقدام مهم است که باید وزارتخانه‌های مختلف همه مطالبه‌گر آن باشند”، گفت: طلایه‌دار این حرکت باید وزارت کشور باشد چرا که ناوگان حمل‌و نقل عمومی که زیرمجموعه شهرداری‌های کشور است، اولویت‌دارترین بخش برای برقی‌سازی ناوگان است که به‌نظر من در این‌باره کوتاهی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های مناسبی برای برقی سازی ناوگان وجود دارد و از سوی بخش خصوصی هم پیشنهادات خوبی مطرح می‌شود که باید نهادها و وزارتخانه‌ها پای کار بیایند تا این طرح‌ها اجرایی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستگاه های نظارتی در جایی که سواستفاده‌ای می‌شود باید ورود جدی داشته باشند، اما اگر در جایی بحث سوءاستفاده مطرح نیست، مدیران را تشویق به اجرای کار کنند؛ درواقع مدیرانی هستند که از عمل‌کردن می‌ترسند و ترک فعل را بر اجرایی کردن تصمیمات مهم ترجیح می‌دهند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=68116

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.