آوین ویژه»

صفحه اول روزنامه های اصفهان شنبه ۳ آذر ماه ایرانی‌ها ۲ برابر استاندارد جهانی غذا می‌خورند نیاز فوری کارگران در بازار مسکن | دولت وعده صادق را عملی کند دشت یوز؛ معدنی با 100 میلیون تن سنگ‌آهن در انتظار صدور مجوز اسماعیل کارتال نیامده گرد و خاک کرد بازگشایی نماد بورسی چند شرکت پتروشیمی/ بورس بازان بخوانند انتقال رایگان مسافران احتمالی با ون‌ از پایانه شرق قدیم به جدید از اجرایی نشدن طرح اکران رمضان تا حواشی فیلم ایرانی اسکاری همکاری پلیس و راهداری؛ گامی جدی برای افزایش ایمنی جاده‌های مرکزی پخت یک دیگ بزرگ آش نذری در شهر رباط سنگ بخش رخ پلیس لرستان سارقان مسلح را دستگیر کرد ۵۰ درصد کسبه کاشمر و کوهسرخ معاف از مالیات هستند تیراندازی در لندن/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم استانداران دولت چهاردهم در یک نگاه + اسامی بزرگترین مشتریان تسلیحات رژیم صهیونیستی چه کشورهایی هستند؟ برنامه‌ریزی مسئولین با داشبوردهای سازمان ثبت‌ احوال کشور اردوهای جهادی؛ فرصتی برای عشق ورزی به مردم در مناطق محروم نخستین اجتماع خیرین هیئات تهران

1

آغاز به کار نخستین خط اتوبوس برقی در تهران در خط جمهوری ــ بهارستان

  • کد خبر : 72526
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
آغاز به کار نخستین خط اتوبوس برقی در تهران در خط جمهوری ــ بهارستان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس برقی در محور جمهوری-بهارستان پایتخت خبر داد.

به گزارش بازار، احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح روند فعالیت اتوبوس برقی‌های هایدگر در نخستین خط برقی پایتخت گفت: این خط در مسیر جمهوری ــ بهارستان به طول ۴.۵ کیلومتر راه‌اندازی شده و دارای ۱۰ ایستگاه در مسیر رفت و ۱۴ ایستگاه در مسیر برگشت است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حمل‌ونقل عمومی افزود: در حال حاضر ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی هایگر در این مسیر فعال شده‌اند و علاوه بر آن، ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید شرکت خودرو سرویس شهر نیز در این خط فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تأکید کرد: راه‌اندازی این خط گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان است. بی تردید با توسعه این ناوگان، شاهد تحولی مثبت در سیستم حمل‌ونقل پایتخت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح مشخصات فنی اتوبوس‌های هایدگر به کار گرفته شده در این خط گفت: این اتوبوس که به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی زیست‌محیطی معرفی شده، دارای مشخصات فنی و امکاناتی مدرن است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تردد در مسیرهای شهری تبدیل می‌کند.

وی افزود: این اتوبوس برقی مجهز به باتری CATL LFP ساخت چین با ظرفیت ۴۲۲.۸۷ کیلووات ساعت است که امکان پیمایش بیش از ۲۵۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. سیستم مدیریت حرارتی این باتری از طریق خنک‌کننده مایع انجام شده و با برخورداری از درجه حفاظتی استاندار در برابر شرایط سخت محیطی مقاوم است.

وی ادامه داد: موتور این اتوبوس با توان ۱۹۵.۳۵۰ کیلووات و گشتاور ۱۴۰۰.۳۵۰۰ نیوتن‌متر طراحی شده که از سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد. این وسیله قادر به دستیابی به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر را در ۱۰ ثانیه ثبت می‌کند.

قیومی تاکید کرد: اتوبوس برقی جدید دارای ۳۴ صندلی ثابت و ۲ صندلی تاشو بوده و از سیستم تهویه هوای VALEO بهره می‌برد. همچنین به نمایشگرهای LCD برای مسافران، آینه‌های جانبی گرم‌شونده و سیستم نظارت ۳۶۰ درجه مجهز است. مدیریت برق و عملکردها نیز از طریق سیستم CAN-BUS و مدیریت باتری (BMS) انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=72526

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.