آوین ویژه»

در اجتهاد زن و مرد بودن مهم نیست؛ زمان شیخ صدوق مسیر اجتهاد زنان آسان‌تر بود ۱۵ نفر در حملات هوایی ارتش پاکستان به مناطق مرزی افغانستان کشته شدند فعالیت ۲۳ گروه معارض در سوریه کردستان دارای ۴۰۰ طرح نیمه تمام است ژاله علو گوینده رادیو و بازیگر پیشکسوت درگذشت تهران زیر فشار آب، واگن و وعده‌ها/ مخازن آبی که با ۱۰ همت هنوز کامل نشدند پیشنهاد تهیه پیش‌نویس تخصیص خودرو، وام و مسکن به اعضای هیئت علمی دبیرکل سازمان ملل متحد حملات غیرانسانی رژیم اسرائیل را محکوم کند انتصاب «رسول عباسی» به عنوان سرپرست فرمانداری بشرویه زمان فروش بلیت قطارهای رجا برای نیمه دوم فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد «پسر کوهستان» مسافر اسپانیا شد تمام ابزار‌های بورسی مثبت ماندند اعطای بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به مراکز کاریابی گیلان سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی راه‌اندازی می شود دعوت به نگارش فیلمنامه سریال درباره چالش‌های تولید فرهنگی واگذاری ۲ هکتار زمین برای راه‌اندازی شهر طلا در فرودگاه امام خمینی (ره) توضیح وزیر علوم درباره تاثیر معدل در کنکور حضور فوتبالیست بجنوردی در ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران

1

کارگردان «پیش‌مرگ» از وضعیت اکران و کم‌توجهی به فیلم انتقاد کرد

  • کد خبر : 77601
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کارگردان «پیش‌مرگ» از وضعیت اکران و کم‌توجهی به فیلم انتقاد کرد

علی غفاری کارگردان فیلم «پیش‌مرگ» از نحوه اکران و تبلیغات این فیلم در سینماها گلایه کرد و گفت که مالک اثر باید پیگیر وضعیت این فیلم باشد.

علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «پیش‌مرگ» که به تازگی اکران خود را در سالن‌های سینما آغاز کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر در اعتراض به وضعیت اکران فیلم‌های دفاع مقدسی گفت: بحث من تنها درباره‌ فیلم «پیش‌مرگ» نیست، بلکه مسئله‌ من آسیبی است که روز به روز بزرگتر و گریبان‌گیر آثار دفاع مقدس شده است. اگر قرار باشد مسئولان و بانیان تولید فیلم‌های دفاع مقدس با همین روند پیش بروند، قطعاً به بن‌بست خواهیم رسید. من از این موضوع غمگینم که چند فیلم از سال گذشته و سال‌های پیشین جشنواره‌ فیلم فجر هنوز به مرحله‌ اکران نرسیده‌اند؛ از جمله فیلم‌های خوبی مانند «احمد»، «مجنون»، «متروپل» و … . در واقع ساخت این‌گونه فیلم‌ها رنج و عذاب بسیاری برای عوامل تولید به همراه دارد. این فیلم‌ها برای مخاطب ساخته می‌شوند و باید اکران شوند، نه برای پر کردن پرونده‌ کاری مدیران فرهنگی!

کارگردان «پیش‌مرگ» از وضعیت اکران و کم‌توجهی به فیلم انتقاد کرد

وی با اشاره به اکران نشدن برخی فیلم‌ها افزود: این‌گونه فیلم‌ها نباید در کشوی میز مدیران و بایگانی ارگان‌ها باقی بمانند، چرا که خوشبختانه یا متأسفانه، بانی اصلی تولید فیلم‌های دفاع مقدسی بخش دولتی است. من به این باور رسیده‌ام که پس از تولید فیلم، کسی برای مرحله‌ توزیع و اکران آن دل نمی‌سوزاند و این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

غفاری با اشاره به شرایط ناعادلانه اکران از وضعیت اکران فیلم «پیشمرگ» انتقاد کرد و گفت: من به جز «پیش‌مرگ»، چند فیلم دیگر نیز در این حوزه ساخته‌ام و از نزدیک شاهد بوده‌ام که این آثار قربانی می‌شوند. به‌عنوان مثال، فیلم «ابوزینب» که درباره‌ یکی از شهدای مقاومت لبنان ساخته شد، در نهایت به اکران در پنج سالن سینما محدود شد و در ۲ سانس ساعت ۱۴ و ۱۶ اکران شد. طبیعتاً عرصه‌ رقابت در چنین فضایی ناعادلانه است و نتیجه‌ حاصل رضایت‌بخش نیست. این اتفاق درباره‌ فیلم «تک‌تیرانداز» نیز رقم خورد. این فیلم با وجود تمام مشکلاتی که داشت، در نهایت و در کمال تعجب و شگفتی از تلویزیون پخش شد. جالب‌تر اینکه من به‌عنوان کارگردان فیلم، در ایام نوروز و از طریق زیرنویس تلویزیون متوجه شدم که قرار است این فیلم پخش شود. صدای ما نیز به جایی نرسید، چرا که دوستان تولیدکننده با مدیران صداوسیما برای پخش این اثر به توافق رسیده بودند. جالب اینجاست که در هیچ‌کجای دنیا پس از پخش فیلم از تلویزیون، آن را اکران نمی‌کنند، چرا که طبیعتاً با شکست مواجه خواهد شد. همین روند برای فیلم «پیش‌مرگ» نیز در حال تکرار شدن است. من از بانیان فیلم گلایه دارم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه برخی فیلمسازان به دلیل چنین شرایطی به سمت ساخت فیلم‌های کمدی روی می‌آورند. من خودم فیلم کمدی نیز ساخته‌ام و در همان اکران اول، ۴ برابر هزینه‌ تولیدش فروش داشته است اما ما به دنبال دغدغه‌ دیگری هستیم که به سراغ سینمای دفاع مقدس می‌رویم؛ ولی با وجود چنین برخوردهایی، دلسرد می‌شویم.

کارگردان «پیش‌مرگ» از وضعیت اکران و کم‌توجهی به فیلم انتقاد کرد

غفاری درباره تعداد سانس‌های اکران «پیش‌مرگ» توضیح داد: اکنون طبق آمار، ما ۱۰۰ سینما داریم اما وقتی به سایت‌های بلیت‌فروشی مراجعه می‌کنید، فیلم «پیش‌مرگ» در بیش از نیمی از سالن‌های سینما فقط یک سانس اکران دارد و ساعت اکران آن نیز ۱۴ و ۱۶ بعدازظهر است. با این شرایط، سرنوشت فیلم از همین حالا مشخص است. ما در ۳ تا ۴ روز اول اکران، در مجموع ۳۰۰ سانس در کل کشور داشتیم، در حالی که فیلمی که نمی‌خواهم نامش را بیاورم، بیش از ۲۰۰۰ سانس اکران داشته است. مسلماً رقابت در این عرصه منصفانه نیست. به لحاظ تبلیغات شهری، تیزر تلویزیونی، فضای رسانه‌ای و غیره، صاحبان فیلم برای برخی آثار دل نمی‌سوزانند.

این کارگردان در پایان متذکر شد: در وهله اول من مالک فیلم را مقصر این شرایط می دانم زیرا حرمت امام زاده را متولی‌اش نگه می دارد. پیگیری بنیاد روایت فتح نسبت به وضعیت اکران در سینما و فروش فیلم وظیفه آنها به عنوان مالک فیلم است. طبیعتا اگر این موارد پیگیری نشود، حق فیلم ادا نمی شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=77601

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.