آوین ویژه»

هدف قیام فاطمی تبیین تداوم جریان وحی در مدیریت جامعه بود واکنش جنجالی بیرانوند به انتشار ویدیوی اخیر فراخوان دومین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی منتشر شد مجوز عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا / راه‌حلی برای رفع تعهدات ارزی نمایشگاه شب چله در بیرجند خوزستان پناهگاه زمستانی برای میلیون‌ها پرنده مهاجر عملیات ضدصهیونیستی در «حیفا» با ۱۰ زخمی خبرگزاری مهر کردستان؛ رسانه برتر در پوشش اخبار«مهمانی امت احمد» احصای نظام مسائل آموزش و پرورش؛ مدارس سنگی و کانکسی جمع می شود تصادفات رانندگی بیشترین ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی بم است نمایش مستند «لمه» در جشنواره قوم‌نگاری مقدونیه ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت در بلاتکلیفی کاهش چشمگیر ذخایر گاز اروپا صرف نگاه ابزارگرایانه به «هوش مصنوعی» سطحی است؛ در خصوص این فناوری نباید خوشبین یا بدبین بود رونمایی از بمب استقلال مقابل تراکتور برگزاری عصر کتاب در ملایر با رونمایی کتاب فرزند حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در زندان است گفتگوی ویژه «هفت» با عزت‌الله ضرغامی

1

شناخت مخاطب شرط موفقیت فعالیت فرهنگی است

  • کد خبر : 79683
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱:۱۵
شناخت مخاطب شرط موفقیت فعالیت فرهنگی است

وزیر علوم گفت: برای موفقیت فعالیت فرهنگی باید علایق و طرز فکر دانشجویان که مخاطب ما هستند را بشناسیم و در این راستا، شناخت جریان‌های فکری داخل دانشگاه بر عهده معاونان فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سیمایی در شصت و چهارمین اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور و اولین دوره این اجلاس در دولت چهاردهم گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای شده است و فرهنگ مانند اکسیژن حیاتی است، لذا ما هم در آموزش عالی، مقوله فرهنگ را بسیار مهم می‌دانیم.

وی تاکید کرد: به عنوان دانشگاه که یک نهاد آموزشی با وجه فرهنگی است باید مراقبت کنیم در برنامه‌های فرهنگی به درون مایه تربیتی و اخلاقی توجه شود و فقط وجه مناسکی و شعائر مدنظر نباشد.

سیمایی افزود: توجه به فرهنگ از ضروریات نظام‌های دانشگاهی است و حتی در دانشگاه‌های غربی هم به تعامل اساتید با دانشجویان و توجه به دغدغه‌های آنان توجه می‌شود و ارتباط خوب استاد با دانشجو یک امتیاز است.

وزیر علوم گفت: اگر دانش آموختگان ما فقط در یک رشته علمی متخصص باشند و بینش فرهنگی نداشته باشند؛ به راحتی نمی‌توانیم از آنان به عنوان فرهیختگان جامعه یاد کنیم. چرا که فرهیختگی از جمع دانش و ویژگی‌های ممتاز فرهنگی حاصل می‌شود.

وی اظهار کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژگی‌ها و سبک زندگی دانشجویان که یک شیوه زیست دارای پیوند عمیق با فضای مجازی است توجه شود، و اگر این ویژگی‌ها شناخته نشود امکان تعامل و همدلی نیز کم می‌شود.

سیمایی تاکید: معاونان فرهنگی و اجتماعی باید جریان‌های فکری اعضای هیت علمی، دانشجویان و کارکنان را بشناسند و مطابق آن برنامه ریزی کنند.

وی توصیه کرد: معاونان فرهنگی و اجتماعی در انجام وظایف خود با صاحبنظران حوزه فرهنگ و افراد با تجربه مشورت نمایند و با گروه‌های آموزشی مرتبط با فرهنگ و جامعه در دانشگاه خود، برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی اتاق فکر تشکیل دهند.

وزیر علوم بر جلب مشارکت حداکثری اساتید، کارکنان و دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: هر میزان م شارکت بدنه دانشگاه در اجرای برنامه‌ها بیشتر باشد میزان موفقیت برنامه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=79683

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.