آوین ویژه»

افزایش ۱۱۰۰ واحد متاهلی برای دانشجویان علوم پزشکی تا سال آینده دولت پزشکیان فاتحه کالابرگ الکترونیک را خواند ادامه جستجو برای سایر مفقودین حادثه بانه سالیوان: تمام گزینه‌ها برای ممانعت از دستیابی ایران به تولید سلاح هسته‌ای روی میز است ترامپ: نتانیاهو به آمریکا سفر می‌کند جشن ازدواج دانشجویی ۱۰۰ زوج دانشگاه بیرجند اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می‌شود شب تخت فولاد؛روایتی از تاریخ اصفهان در آیینه شب‌های بخارا اتحادیه اروپا تحریم شرکت هواپیمایی ملی پاکستان را لغو کرد توافق برای رفع فیلترینگ، سخت‌تر از توافق با آمریکا؟! توسعه ریلی راه پیروزی در جنگ کرویدورها؛ ظرفیت حمل و نقل ریلی هرمزگان دو برابر می‌شود ضرورت شناخت ریشه‌های انقلاب اسلامی برای جامعه دانشنامه الکترونیکی هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد «ترامپ آرژانتین» به دیدار «ترامپ آمریکا» رفت آغاز عملیات نجات سینماهای فرسوده تهران / ورود رسمی دستگاه قضایی و آتش‌نشانی فرستاده ترامپ پیشنهاد حماس را رد کرد اجرای ۱۶ نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد برندگان گلدن گلوب 2025 استقرار چندین تیپ نیروی زمینی ارتش در مرزهای غربی و شرقی کشور

0

تسریع در راه آهن زاهدان به چابهار با آغاز بکار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

  • کد خبر : 85057
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
تسریع در راه آهن زاهدان به چابهار با آغاز بکار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

اضافه شدن یک دستگاه لوکوموتیو اختصاصی به ناوگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، پیشرفت فیزیکی و عملیات مکانیزه ریل گذاری پروژه راه آهن زاهدان به چابهار را تسریع و تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، محمدمهدی زارعی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نخستین لوکوموتیو ساخت داخل است که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی افزود: اتصال بندر چابهار به شبکه راه‌آهن و امتداد آن تا پایانه میلک – سرخس سبب افزایش ظرفیت تخلیه بار در بنادر چابهار، تقویت و رونق کریدور ترانزیتی شمال – جنوب و کریدور شرق کشور، توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق شرقی کشور می ‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق بیان کرد: کریدور شمال- جنوب، مهم‌ترین حلقه تجارت آسیا و اروپا است که شاخصه آن نسبت به سایر مسیرها از نظر زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه ۳۰ درصد ارزان تر است.

وی ادامه داد: کریدور شمال- جنوب از هند شروع و پس از گذر از ایران و سایر کشورها به روسیه می‌رسد، مسافت ۶ هزار و ۹۴۸ کیلومتری، زمان در نظر گرفته شده برای این کریدور ۱۹ روز است.

زارعی تصریح کرد: مسیر رایج برای ترانزیت کالا از بمبئی به مسکو یک مسیر دریایی وجود داشت که از دریای عمان آغاز و از خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه، دریای شمال و دریای بالتیک می‌گذشت و حدودا ۴۵ روز به طول می‌انجامید.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا ۴۰۰ پروژه راه و راه آهن در کریدور شمال- جنوب قرار دارد که پروژه راه آهن چابهار – زاهدان و پروژه راه آهن رشت- آستارا مهمترین پروژه های حوزه حمل و نقل ریلی جهت رونق این کریدور محسوب می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق گفت: بندر چابهار به عنوان تنها ترین بندر اقیانوسی کشور، نزدیک‌ترین بندر برای دسترسی کشورهای آسیای مرکزی به آب های آزاد است، کریدور شمال – جنوب که درحال حاضر از بندر بمبئی آغاز و از طریق دریا به بندرعباس درجنوب ایران متصل می‌شود؛ با طرح توسعه سواحل مکران و افزایش ظرفیت تخلیه بنادر چابهار، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=85057

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.