آوین ویژه»

مراسم استقبال از شهید گمنام در اسفراین برگزار می‌شود این ستاره استقلال، پیراهن تراکتور پوشید! زوج هادی حجازی‌فر و سعید مولویان در «ناتورِ دشت» جلسه هفتگی مسجد حضرت امیر(ع) برگزار می شود سیاست خصمانه جدید «ترامپ» علیه نفتکش‌های ایرانی کرملین: پوتین اواخر امروز با ترامپ تماس می‌گیرد چرا طالبان حقابه ایران را نمی‌دهد؟ پلیس هلند تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین و لبنان را بازداشت کرد+ فیلم هواپیماهای روسیه در قفل تحریم؛ زمین گیر شدن خطوط هوایی زمان‌بندی خاموشی‌های برق در خراسان شمالی اعلام شد+ جدول روسیه: تقریبا تمام منطقه کورسک آزاد شده است عراقچی در نمایشگاه کتاب عمان از کتاب «قدرت مذاکره» رونمایی کرد اژه‌ای: احکام جایگزین حبس نباید وهن‌آمیز باشد اسکار ۲۰۲۵ و غافلگیری‌ها و شگفتی‌هایش؛ آنها که آمدند، آنها که نیامدند ماجرای اشعار مولانا و سعدی که حاج علی آهی آنها را از کتاب درسی حذف کرد «زلنسکی» وارد عربستان شد شنیدن صدای مخالف رسالت اصلی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد مجتمع معدنی سرب و روی انگوران به دنبال کشف و شناسایی ذخایر جدید

0

جابه‌جایی ۵ میلیون تن مواد معدنی با ساخت خط ریلی

  • کد خبر : 87579
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
جابه‌جایی ۵ میلیون تن مواد معدنی با ساخت خط ریلی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جابجایی سالانه حداقل پنج میلیون تن محصولات معدنی با اجرای پروژه خط راه آهن به شرکت‌های سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع فولاد بافق خبر داد.

به گزارش بازار، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، امروز (یکشنبه، ۲۶ اسفند) در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شرکت راه‌آهن، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع معدنی و صنعت آهن فولاد بافق، از اجرای پروژه احداث خط راه‌آهن صنعتی و تجاری به طول ۳۲ کیلومتر خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه ۱.۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

ذاکری با اشاره به رویکرد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اتصال چشمه‌های بار به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: این اقدام با هدف افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار صورت می‌گیرد.

وی امضای این تفاهم‌نامه را گامی مهم در توسعه حمل‌ونقل ریلی بار کشور دانست و تأکید کرد: یکی از اهداف راه‌آهن، کاهش بار جاده‌ای و حوادث ناشی از تصادفات است. در حال حاضر، سالانه حدود ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که بخشی از این بار می‌تواند از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شود و به کاهش ترافیک و تصادفات کمک کند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اهمیت معادن شرق، شمال‌شرق و مرکز کشور در تأمین بار شبکه ریلی گفت: بخش عمده‌ای از بار معدنی کشور از شمال شرق به مرکز کشور و از آنجا به جنوب حمل می‌شود. با توسعه شبکه ریلی و افزایش ظرفیت خطوط موجود، می‌توان سهم ریلی در حمل بارهای معدنی را افزایش داد.

وی از برنامه‌های راه‌آهن برای افزایش ظرفیت حمل بار در محورهای معدنی خبر داد و افزود: در حال حاضر، ظرفیت بار معدنی که از معادن کشور به مرکز و جنوب حمل می‌شود، حدود ۱۵ میلیون تن است که در افق برنامه هفتم توسعه به ۲۲.۵ میلیون تن خواهد رسید. این افزایش نیازمند توسعه خطوط و همکاری شرکت‌های معدنی است که در همین راستا، چهار قرارداد اجرایی با پیمانکاران منعقد شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

ذاکری در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این پروژه و همکاری شرکت‌های معدنی، سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بارهای معدنی افزایش یابد و نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود ایمنی حمل‌ونقل کشور ایفا کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=87579

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.