آوین ویژه»

دور جدید توحش آمریکا در یمن حساب یک میلیون سهامدار پرپول شد برگزاری ۲۴۹ جلسه علمی برای تبیین راهبردهای انقلاب اسلامی خبر تازه از زمان قطعی پاسخ ایران به اسرائیل انفجار مقابل هتل ترامپ یک کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی: تل‌آویو چاره‌ای جز پذیرش آتش‌بس ندارد دولت غزه: رژیم صهیونیستی از تعهدات خود در آتش‌بس فرار می‌کند امید استقلالی‌ها کم‌رنگ شد بزرگداشت شخصیتی که اسلام را در آفریقا گسترش داد تزریق اعتبارات باید متناسب با هزینه‌کرد پروژه‌های مسکن باشد نماز پرچم اسلام است و باید اقامه شود پیش‌بینی خرید ۷۰۰ هزار تن گندم در گلستان ثبت‌نام اعتکاف در استان بوشهر از هفته آینده آغاز می‌شود تعداد فوتی‌های چهارشنبه آخر سال در بوشهر به ۲ نفر رسید حمله پهپادی مجدد مقاومت عراق به ایلات اشغالی فرزاد موتمن: لات‌بازی فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است پیش بینی ها از پیروزی لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهور بلاروس قمی: «اوج»با تجربه‌های موفق احسان محمدحسنی به اوج رسید

2

اکثر تهیه‌کنندگان جسارت ساخت فیلم اجتماعی ندارند

  • کد خبر : 9966
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
اکثر تهیه‌کنندگان جسارت ساخت فیلم اجتماعی ندارند

کارگردان فیلم سینمای «سه جلد» با اشاره به اینکه سینمای اجتماعی در سه سال اخیر رها شده گفت که فیلمش در اکران نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، فیلم سینمایی «سه جلد» به کارگردانی مهدی اسماعیلی با حضور این کارگردان و به میزبانی روزبه رحیمی نژاد و احسان طهماسبی منتقد و نویسنده سینما در برنامه «اکران» نقد و بررسی و از اکران مدیا پخش شد.

اسماعیلی در ابتدا عنوان کرد: امروز تهیه‌کنندگانی که جسارت ورود به مسائل اجتماعی را داشته باشند، خیلی کم هستند. هدف حضور در جشنواره های بین المللی با «سه جلد» را داشتیم اما وقتی فیلم برای پروانه نمایش رفت، فهمیدیم این اثر اجازه حضور در جشنواره های خارجی را ندارد.

این کارگردان سینما توضیح داد: در جلسات اول به باران کوثری رسیدیم و متوجه شدم با یک بازیگر خلاق و همراه روبه‌رو هستم و بخش بزرگی از کیفیت تولید فیلم ارتباط مستقیم با همراهی عوامل دارد. همه فیلمنامه روی کاراکتر باران کوثری بود و خوش شانس بودم که با او کار کردم.

احسان طهماسبی نیز اظهار کرد: شرایط اکران به نحوی است که وقتی یک فیلم اجتماعی را می بینیم ناخودآگاه هیجان زده می شویم و هر فیلم اجتماعی به اصطلاح کفش کهنه در بیابان است. اثرات کنار رفتن درام های اجتماعی در حال پررنگ شدن است و این موضوع به ضرر سینمای اجتماعی است. «سه جلد» نیز از این تفکر و دیدگاه در حال آسیب دیدن است و این شرایط به تبلیغات «سه جلد» و شیوه مواجه شدن مردم با این فیلم نیز اثرگذار است.

وی ادامه داد: جریان رسمی در چنین روزگاری خیلی علاقه ای ندارد به فیلم «سه جلد» بپردازد.

اسماعیلی تصریح کرد: تبلیغات فیلم ما کم است که بخشی از آن در اختیار ما نیست. نباید فراموش کنیم سینمای اجتماعی سه سال است که رها شده و ورود به این عرصه برای برای پخش کننده و سینمادار کار آسانی نیست. فیلم در حال حاضر بین ۳۰ تا ۳۸ سالن در اختیار دارد و جزو کم سانس ترین فیلم های اکران است. اقتصاد سینمای ایران را اکنون چند سکانس رقص می گرداند.

طهماسبی درباره نقش کم رنگ شدن سینمای اجتماعی در فعالیت منتقدان سینما توضیح داد: جدایی از سینمای ایران در تفکر و یادداشت‌های منتقدان سینمای ایران دیده می شود و متاسفانه علت این موضوع، سیاستگذاری در اکران و تولید است و منتقدان به سمت و سوی سینمای جهان سوق داده شدند.

وی ادامه داد: «سه جلد» با همه ایرادات وارده، یک فیلم غیرشعاری و مستقل و خارج از جریان فمینیسم زرد است و به مسئله ای می پردازد که ممکن است برای هر زنی در هر جغرافیایی رخ دهد.

بهرنگ دزفولی زاده تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه «استون» نیز در این برنامه عنوان کرد: ۲۰ سال عکاسی فیلم کردم و ۸ فیلم کوتاه در حوزه معلولان تولید کردم و «بی صدا حلزون» نیز با همین رویکرد ساخته شد. دوست دارم فیلم بلند خودم را در فضایی بسازم که حرفی برای گفتن داشته باشد.

این کارگردان سینما یادآور شد: در سینمای اجتماعی با موضوعات تکراری روبه‌رو هستیم و همه از فیلم های موفق تقلید می کنند و موضوعاتی که من در نظر دارم مواردی است که جامعه سطح آگاهی کمتری نسبت به آن دارد.

در این برنامه همچنین فیلم «گود وان» مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=9966

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.