آوین ویژه»

هواشناسی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ | رگبار باران و وزش باد شدید در ۶ استان انتقال سامانه موشکی پاتریوت آمریکا به خاورمیانه تعطیلی واحدهای قضایی و اداری قوه قضاییه استان تهران در روز ۷ اسفند عکس | این گلکسی A56 سامسونگ است برخورد با شبکه‌های سوداگری بلیت پرواز | کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت‌ها سند جامع معاونت ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه یزد تدوین می‌شود ورزنه به محور گردشگری کویر اصفهان در امتداد زاینده‌رود تبدیل می‌شود خبر تازه سخنگوی دولت از زمان رفع فیلترینگ عملیاتی شدن پذیره نویسی الکترونیکی حق تقدم ۸ ناشر برخی به اسم غیرت و روشنفکری حاکمیت قانون را زیر سوال می برند اظهارات نگران کننده ترامپ برای حماس + فیلم تیراندازی در «نیویورک» آمریکا، ۱۱ زخمی برجای گذاشت مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین با حضور ۲۰ کشور برگزار می‌شود زمان تشکیل جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۴ | گرانی کارگران را از پا درآورده ۲۵ امین دوره لیگ برتر اواخر تابستان آغاز می‌شود بارگشت مجتبی جباری به استقلال عبدالملک الحوثی: دشمن صهیونیستی به طور هدفمند زیرساخت‌های غزه را هدف قرار می‌دهد برگزیدگان طرح شهید وزوایی خراسان شمالی معرفی شدند

1

برای زیبایی‌شناسی موسیقی ایرانی؛ «در این شب‌ها» موسیقی شد

  • کد خبر : 99882
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۴
برای زیبایی‌شناسی موسیقی ایرانی؛ «در این شب‌ها» موسیقی شد

مجموعه موسیقایی «در این شب ها» مشتمل بر چهارنوازی کمانچه به آهنگسازی امین میرزایی و خوانندگی پوریا اخواص در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، «در این شب ها» عنوان یکی از پروژه های جدید حوزه موسیقی است که نسخه مجازی آن طی روزهای گذشته به آهنگسازی امین میرزایی و خوانندگی پوریا اخواص در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.

«پیش درآمد چهارگاه»، «مقدمه تصنیف چهارگاه»، «تصنیف چهارگاه»، «مقدمه تصنیف بمان»، «تصنیف بمان»، «تصنیف در این شب ها»، «تصنیف ساعت اعدام»، «رنگ ابله» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

امین میرزایی درباره این آلبوم نوشته است:

در این آلبوم، بر آن بوده‌ایم تا با پرهیز از ملودی مدل‌های ردیف، به کشف ظرفیت‌های تازه در موسیقی ایرانی برآییم، تا افزون بر بهره‌گیری از صدادهی مبتنی بر زیبایی‌شناسی موسیقی ایرانی، از الگوهای ملودیک ردیف اجتناب کنیم. این امر را با استفاده از فضایی هارمونیک و کنترپوانتیک و مبتنی بر تجربه‌ای شخصی، آزموده‌ایم.

خلق چنین فضایی، به‌ ویژه در قطعات میانه‌ آلبوم به بعد، به بیان تجربه‌ زیسته و دغدغه‌های این روزگار پدید آورنده‌ آن انجامیده است.

ساختار گروه با استفاده از دو کمانچه، کمانچه آلتو و کمانچه باس شبیه به ساختار کوارتت زهی در موسیقی غربی است و از این طریق کوشیده‌ایم همراه با بیان پهنه‌ یاد شده، توانایی‌های بی‌مانند این سازها را هویدا سازیم.

علاوه بر تامین ساز کمانچه باس نوازندگی با آن نیز چالش مهمی بود که نیما پورفولادی نوازنده‌ کمانچه، با تمرکز و تمرین فشرده این امر را به عهده گرفت و این کوشش به هدف اولیه‌ گروه مبنی بر ضبط آثار به‌صورت گروهی و همزمان جامه‌ عمل پوشاند. امیدواریم در آینده این چهارنوازی بیانی پخته‌تر و غنی‌تر را بپروراند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=99882

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.