آوین ویژه»

سهمی‍ه‌های بازنگری شده کنکور در صورت تصویب از سال آینده اجرا می‌شود پیشرفت 32 درصدی انتقال آب دریای عمان به زاهدان برخی از مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد فردا صبح غیرحضوری شد اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» امسال ۷۰ هزار تن گوشت قرمز بیش از نیاز کشور وارد شد نقاشی‌هایی «در بسط» برای جستجو در احوالات زمانه خویش آزادسازی ۳ منطقه دیگر در «کورسک» توسط روسیه آذین بندی حرم امیرالمومنین (ع) در آستانه ۱۳ رجب+ عکس و فیلم قشر آسیب‌پذیر قربانیان اصلی فیلترینگ هستند / ادامه وضعیت جنگی به کسب و کار استارتاپ‌ها آسیب زده مرگ خاموش ۶۰۰۰ نفر به‌خاطر آلودگی در پایتخت/چه کسی پاسخگوست؟ بنیامین نتانیاهو سرطان گرفت کانادا با اعمال تعرفه های ترامپ مقابله به مثل کرد «سر به‌ سوی آسمان» و روایت اشک‌ها در خانه هنرمندان آغاز طرح سفر‌های نوروزی از امروز/ بلیت اتوبوس برای همه مسیر‌ها موجود است دولت بنگاه‌های زیان‌ده را به دست توانمند بخش خصوصی بسپارد رونمایی از نخستین عرضه اولیه امسال؛ امروز لزوم مشارکت خادمان در تصمیمات و امور مهم حرم امام رضا(ع) ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

1

چرا میوه تنظیم بازاری گران تر است؟

  • کد خبر : 92039
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۰
چرا میوه تنظیم بازاری گران تر است؟

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در واکنش به بالاتر قیمت خوردن میوه های تنظیم بازاری در مقایسه با بازار گفت: محصول تنظیم بازاری در مقایسه با میوه‌هایی که از قبل در میادین میوه و تره بار به فروش می رسد کیفیت بالاتری دارند و درجه یک هستند.

– اخبار اقتصادی –

مرتضی معتمد، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت که محصولات کشاورزی مورد استفاده در طرح تنظیم بازار، ملزم به رعایت استانداردهای خاصی هستند. به عنوان مثال، سیب باید درجه یک و دارای سایز مشخص باشد و در مورد پرتقال نیز استانداردهای مشابهی برای درجه‌بندی (ممتاز، درجه یک و درجه دو) وجود دارد.

وی افزود: «در استانداردها تعریف شده که سیب و پرتقال درجه یک چه ویژگی‌هایی دارند. برای مثال، وزن سیب درختی باید بین 130 تا 220 گرم باشد، پرتقال تامسون بین 160 تا 250 گرم و پرتقال والنسیا بین 130 تا 200 گرم در مورد خرما نیز وزن باید حدود 7 تا 8 گرم باشد،  که عمدتاً خرمای  تنظیم بازاری مضافتی است.»

میوه‌های تنظیم بازاری بالاتر از بازار قیمت خورد

معتمد با اشاره به واگذاری سه ساله مسئولیت تنظیم بازار میوه شب عید و خرمای مورد نیاز ماه رمضان به بخش خصوصی، تاکید کرد که دولت در این زمینه هیچ بودجه‌ای تخصیص نمی‌دهد. وی افزود: «خرید و ذخیره‌سازی محصولات تحت نظارت کمیته راهبری استان (زیرمجموعه تنظیم بازار استان) یا اعضای منتخب تنظیم بازار استان انجام می‌شود و در زمان عرضه به بازار نیز نظارت مجددی بر کیفیت صورت می‌گیرد تا محصول سالم به دست مصرف‌کننده برسد.»

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص قیمت‌گذاری این محصولات گفت: «قیمت‌های مختلفی در بازار پرتقال وجود دارد. پرتقال سالم و عاری از هرگونه آفت، لهیدگی و پوسیدگی وارد بازار می‌شود. این میوه‌ها با قیمتی کمتر از قیمت روز میوه مشابه در بازار عرضه می‌شوند. بر اساس رصدهای انجام شده در استان‌های مختلف، این تفاوت قیمت حداقل 15 درصد و در برخی موارد تا 33 درصد است.» 

وی یاد آور شد که قیمت‌گذاری  میوه شب عید توسط کمیته راهبری با حضور دستگاه های مختلف انجام می‌شود.

معتمد در پاسخ به اینکه چرا میوه تنظیم بازار شب عید بالاتر از قیمت های قبل در میادین میوه تره بار قیمت خورد، گفت: محصول تنظیم بازاری در مقایسه با میوه‌هایی که از قبل در میادین میوه و تره بار به فروش می رسید کیفیت بالاتری دارند و درجه یک هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=92039

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.