آوین ویژه»

توصیه رئیس اورژانس به زائران: قبل از بازگشت، در مرز خسروی استراحت کنید احساسی شدن کودک اماراتی بعد از گرفتن پیراهن سردار آزمون + عکس «لاک‌پشت و حلزون» متاثر از موج نوی سینمای ایران است استقلال به دنبال کاهش هزینه‌ها و جذب بازیکنان جدید با تصمیم موسیمانه شوک به جامعه ورزش/ مرگ تلخ بوکسور معروف با ضربات مرگبار در رینگ برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ چه گفتند؟ «شاه‌نقش» شناسنامه سینماست؛ مانند «دونده» ادامه می‌دهم رمضان در اندونزی؛ از تزئین مساجد تا پهن کردن سفره «الرحمن» اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره تراکنش های بانکی (۹ دی) فروش متری مسکن از نظر فقهی بلامانع است؟ پشت پرده برگشت گوجه فرنگی ایران از عراق مکرون پشت زلنسکی را خالی کرد هوای بحرانی مورموری ایلام بعد از ورود گرد و غبار عیادت رئیس قوه قضاییه از آیت‌الله نوری همدانی واکنش دیرهنگام آکادمی در تقبیح خشونت علیه فیلمساز فلسطینی تأثیر نداشت کمیته‌های مقاومت فلسطین: تهدیدهای ترامپ مقاومت غزه را نمی‌ترسانَد سهامداران به گوش باشند | پیش بینی بورس فردا با سیگنال های مثبت به بازار اختصاص ۲ کاروان جدید حج عمره به کرمانشاهیان

3

تهدید منافع کارگران و بازنشستگان | بدهی های دولت از جیب چه کسانی پرداخت می شود؟

  • کد خبر : 10018
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
تهدید منافع کارگران و بازنشستگان | بدهی های دولت از جیب چه کسانی پرداخت می شود؟

سپردن مسئولیت حسابرسی و تعیین میزان دیون دولت به وزارت اقتصاد و دارایی به نوعی معادل واگذاری اختیار تعیین میزان دین به خود مدیون است! در حالی که “سازمان حسابرسی” مرجع رسمی و انحصاری برای بررسی بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی، از جمله تأمین اجتماعی، به شمار می‌رود.

در همین رابطه علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، این حسابرسی‌های ویژه را که با هدف کاهش ارزش مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت انجام می‌شود، مغایر با قوانین و سیاست‌های کلی نظام دانست و گفت: سازمان حسابرسی مرجع رسمی و انحصاری بررسی بدهی‌های دولت از صندوق‌های بازنشستگی است که باید بر اساس قانون، ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، این بدهی‌ها محاسبه شود و نیازی به حسابرسی‌های اضافی نیست.

دهقان‌کیا افزود: بر اساس ماده یک “قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور” و تبصره‌های یک و ۲ ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده موصوف و نیز قانون تشکیل سازمان حسابرسی،”سازمان حسابرسی” به عنوان مرجع تأیید بدهی‌های دولت تعیین شده و تغییر آن به موجب قانون موقت مغایر بند (الف) ماده ۱۳ قانون برنامه هفتم پیشرفت است که درج احکام دائمی و اصلاح قوانین دائمی در قوانین بودجه سنواتی را ممنوع کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این بدعت جدید در تعریف حسابرس ویژه با سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مغایرت دارد، متذکر شد: این سیاست‌ها بر لزوم طراحی و اجرای یک سیستم تامین اجتماعی کارآمد، عدالت‌بنیان و کرامت‌بخش تاکید دارد اما شرط گذاشتن حسابرسی‌های ویژه برای پرداخت بدهی‌های دولت، به جای تقویت این سیستم، آن را تضعیف می‌کند و مغایر با تأکید مصرح سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مبنی جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت به صندوق های بازنشستگی است.

دهقان‌کیا تصریح کرد: از منظر دیگر، سپردن مسئولیت حسابرسی و تشخیص میزان دیون دولت به وزارت اقتصاد و دارایی، به نوعی سپردن اختیار تعیین میزان دین به خود مدیون است!به عبارت دیگر، اینکه تشخیص میزان بدهی به بدهکار سپرده شود، قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرجع پرداخت بدهی‌های دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی است لذا قرار گرفتن حسابرسی و تشخیص میزان دیون دولت بر عهده وزارت مذکور، به نوعی سپردن اختیار تعیین میزان دین به شخص مدیون محسوب می‌شود و از این حیث لازم است «سازمان حسابرسی» به عنوان مرجع تأیید بدهی های دولت تعیین شود.

دهقان‌کیا یادآور شد: این مسئله، اصل شفافیت و عدالت در پرداخت بدهی‌ها را زیر سؤال برده و یک تعارض منافع آشکار است که منافع کارگران و بازنشستگان را تهدید کرده و سازمان تأمین اجتماعی را در انجام تعهدات خود دچار مشکلات جدی می‌کند لذا به عنوان نماینده بازنشستگان خواستار حذف یا اصلاح این بند در لایحه بودجه هستیم تا حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تضییع نشود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=10018

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.