آوین ویژه»

تعداد مخاطبان عمارت نوفل لوشاتو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد مهلت ۲ هفته‌ای دادستان تهران برای تعیین تکلیف «فولاد ازنا» تدوین ضوابط جدید فروش برخط طلای آب‌ شده برای نظافت تهران هنوز از جاروی دستی استفاده می کنند؛مدیریت نظافت شهر براساس آزمون و خطا تلاوت زیبای قاری نوجوان در فصل جدید برنامه محفل ادعای بزرگ جولانی: منطقه در آستانه جنگی بزرگ بود؛ ما جلوی حمله ایران به اسرائیل را گرفتیم! پیام تسلیت رئیس‌جمهور بلاروس به ایران ادعای تل‌آویو درباره عملیات موشکی از سمت لبنان سخنگوی وزارت خارجه: فعلا بنایی بر انتشار رسانه‌ای نامه ترامپ نداریم نخستین هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین رکورد زد تحقق سال ۱۴۰۴ راهبرد دستگاه قضایی استان سمنان روایت محمدرضا شریفی‌نیا از مقصران ماجرای فتنه ۸۸ «اولاف شولتز» دخالت معاون «ترامپ» در امور داخلی آلمان را رد کرد جزئیات تازه از آتش‌سوزی بندر شهید رجایی ترامپ همتای چینی را برای مراسم تحلیف خود دعوت کرد اعتبار متناسب سازی بازنشستگان کشوری افزایش یافت جدیدترین بیانیه فرماندهی ارتش سوریه درباره تحولات میدانی دانشگاه ملی مهارت با مؤسسه ISC تفاهم نامه همکاری های علمی امضا کرد

0

پرداختی جدید برای فرهنگیان | رفاهی معلمان کی واریز می شود؟

  • کد خبر : 51694
  • ۲۹ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
پرداختی جدید برای فرهنگیان | رفاهی معلمان کی واریز می شود؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود تعداد زیادی از مسائل جزئی در حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: کارگروه‌هایی در زمینه‌های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، و اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ تشکیل شده‌اند. همچنین، ما به طور جدی در حال پیگیری موضوعاتی مانند آزمون‌های کیفیت بخشی، توانمندسازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، و پاداش پایان خدمت فرهنگیان هستیم.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در جلسه شورای عالی اظهار داشت: رئیس‌جمهور به‌طور جدی پیگیر مسائل مربوط به آموزش و پرورش است و تا کنون ۱۵ جلسه در این زمینه برگزار کرده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای ایشان در حوزه آموزش و پرورش، ارتقاء عدالت آموزشی با تمرکز بر گسترش فضاهای آموزشی است و بر این باور است که مدل و الگوی ساخت مدارس در کشور باید دستخوش تغییر شود.

کاظمی اظهار کرد: یکی دیگر از رویکردهای ایشان کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور است. 

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: نظام مسائل ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و همچنین ظرفیت های این مناطق برای استفاده آموزش و پرورش استخراج شده است. وی افزود: رویکرد ما در مدرسه سازی استفاده از مشارکت نیروهای مردمی و جهادی برای انجام این کار است. نهادها و دستگاه های مختلفی برای همکاری در این امر خیر اعلام آمادگی کرده اند.

کاظمی تصریح کرد: برای کیفیت بخشی و ارتقای نظام آموزشی دو مسیر را دنبال می کنیم یکی تحول در روشهای یادگیری و یاددهی است که اساسی ترین مشکل ما در آموزش و پرورش روشهای یادگیری و یاددهی است (توانمند سازی معلمان، بهبود روش های تدریس، چیدمان کلاس های درس، تکنولوژی و تجهیزات آموزشی و…).

وی اظهار کرد: مسیر دومی که دنبال می کنیم، موضوع الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین که قبلا تحت عنوان طرح تدبیر و تعالی مدیریت مدارس از آن نامبرده می شد و بیشتر بر ابعاد مدیریتی مدرسه تاکید دارد. ارتقای سطح مدیریتی مدارس از نظر شاخصها، راهبری کلان مدرسه، اندازه گیری و غیره مد نظر است.

آموزش-و-پرورش

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: دوازده مسئله کلان آموزش و پرورش مشخص شده است که محور همه آنها سند تحول بنیادین و نقشه راه اجرای آن است.

وی با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه های هوش مصنوعی، آسیبهای اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و… تشکیل شده است و همچنین آزمونهای کیفیت بخشی، توانمند سازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و … که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یک برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۴ مبتنی بر شاخص های برنامه هفتم توسعه و نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در دست بررسی و کار کارشناسی است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=51694

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.