آوین ویژه»

مراسم رونمایی از خودروی پلاک موقت منطقه آزاد انزلی برگزار شد گیلان در تلاش برای خروج از «چاله جمعیتی» است نکات مهم برای خرید بلیط قطار در شرایط خاص و اضطراری موسی کلیم الله؛ قدم بلند سینمای ایران معضل کمبود و گرانی دارو در استان سمنان توسعه زیرساخت‌های ایمنی و حفاظت از منابع آبی گلپایگان تله انفجاری و مرگبار قسام علیه نظامیان اسرائیلی در شرق رفح حبس ابد برای مقام چینی به جرم فروش اسرار دولت سازمان تامین اجتماعی این‌بار برای بازنشستگان سنگ تمام گذاشت همه فعالیت‌های دانشگاه باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد معرفی ویژه ‌برنامه‌های رادیو در سالروز شهادت امام هادی (ع) لوکاشنکو: نظر غرب درباره انتخابات بلاروس مهم نیست تثبیت جایگاه زیورآلات سنتی یزد در سطح ملی و جهانی طرح جنجالی سولانا برای تغییر نرخ تولید توکن به رأی گذاشته شد! تکمیل بزرگترین تونل زیر آبی جهان در چین اعضای خانه مطبوعات قم به تماشای فیلم «پروین» نشستند اِلمان مرد دریا در ساحل گناوه رونمایی شد آخرین بسته کمک های بایدن برای اوکراین

2

مالیات شرکت های زیان ده چگونه تعیین می شود؟

  • کد خبر : 54872
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۴:۵۲
مالیات شرکت های زیان ده چگونه تعیین می شود؟

برخی افراد ممکن است تصور کنند که شرکت‌ های زیان‌ ده هیچ الزامی به پرداخت مالیات ندارند، اما در واقع، این‌ گونه شرکت‌ ها نیز تحت شرایط خاصی مکلف به پرداخت مالیات هستند. به همین دلیل، آشنایی با نحوه تعیین مالیات شرکت‌های زیان‌ ده از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.در این گزارش، ابتدا به تعریف زیان‌ دهی شرکت و مفهوم آن پرداخته می‌ شود. سپس نحوه تعیین مالیات شرکت‌ های زیان‌ ده مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در ادامه، شرایط و مقررات مرتبط با مالیات شرکت‌ های زیان‌ ده و نحوه محاسبه مالیات شرکت‌ هایی که در آستانه انحلال یا ورشکستگی قرار دارند، تشریح می‌ شود.

ماده ۱۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص زیان‌ها و هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بیان می‌کند:

«هزینه‌های قابل قبول برای تعیین درآمد مشمول مالیات، مطابق مقررات این قانون، عبارت‌اند از هزینه‌هایی که در حدود متعارف، مبتنی بر اسناد و مدارک بوده و صرفاً مربوط به کسب درآمد مؤسسه در دوره مالی مربوطه باشد، با رعایت حدنصاب‌های تعیین‌شده.

در صورتی که هزینه‌ای در این قانون پیش‌بینی نشده یا بیش از حد نصاب‌ های مقرر باشد، اما پرداخت آن بر اساس قانون یا مصوبه هیئت وزیران انجام شده باشد، این هزینه نیز قابل قبول خواهد بود.»

بنابراین، برای آنکه زیان یا هزینه‌های یک شرکت مورد تأیید سازمان امور مالیاتی قرار گیرد، رعایت چند شرط الزامی است:

۱. ارائه اسناد و مدارک: شرکت باید مدارکی ارائه کند که نشان دهد هزینه‌ها مربوط به خود شرکت بوده و در دوره مالی مشخصی انجام شده است.

۲. پرداخت از طریق سامانه بانکی: پذیرش هزینه‌هایی که به صورت نقدی یا معامله پایاپای انجام نشده و مبلغ آن‌ها بیش از ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است، مشروط به پرداخت یا تسویه از طریق سیستم بانکی خواهد بود.

همچنین، مطابق ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم، هزینه‌هایی که شامل موارد زیر باشد، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی شده و زیان‌ده بودن شرکت از سوی سازمان امور مالیاتی تأیید خواهد شد:

  • خرید مواد مصرفی مرتبط با کالا و خدمات فروخته‌شده شرکت.
  • پرداخت حقوق کارکنان، بازنشستگان و هزینه‌های بهداشتی و درمانی.
  • وجوه پرداختی بابت بیمه‌های بهداشتی، عمر و حوادث ناشی از کارکنان.
  • هزینه معادل یک ماه آخرین حقوق و دستمزد، تعدیل حقوق سنوات قبل، و مبالغ مرتبط با تأمین حقوق بازنشستگی، وظیفه، مزایای پایان خدمت، خسارت اخراج و بازخرید کارکنان.

رعایت این الزامات نه تنها موجب تأیید هزینه‌ها و زیان شرکت از سوی سازمان امور مالیاتی می‌شود، بلکه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مدیریت بهتری بر امور مالی و هزینه‌های خود داشته باشند و از بروز مشکلات مالیاتی در آینده جلوگیری کنند.

مالیات-بر-تراکنش-بانکی

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=54872

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.