آوین ویژه»

مسافران آزادراه تهران–شمال بخوانند کتاب «راهنمای جامعه‌شناسی اخلاق» روانه بازار نشر شد ثبت سبک «بودجه تانکی» دربلدیه؛ رکورد زنی خیالی آقای شهردار مادر موسی سخت‌ترین نقش مریلا زارعی؛ سریال‌های قدیمی بیشتر مخاطب دارند! ۱۴ شهید و ۲۳ زخمی در بمباران منطقه البسطه بیروت+ فیلم مشاور زلنسکی: می‌توانیم بمب اتم بسازیم، ولی هیچ فایده‌ای ندارد ایران ایر ۴۲ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد صادرات محصولات کشاورزی از فرودگاه آبادان به کویت آغاز شد| تاکید گمرک آبادان بر توسعه تجارت بیانیه دانشگاه علم و صنعت در واکنش به حماسه شب عاشورا ترکیب استقلال مقابل تراکتور رویداد استانی «ایران جوان» در خراسان شمالی برگزار می‌شود زمان واریز عیدی کارمندان دولت اعلام شد کامبیز روشن‌روان از جزئیات ساخت سمفونی «فلک‌الافلاک» گفت ارتش آمریکا کوچک می‌شود ۲۴ برگزیده جشنواره قصه‌گویی نهال امید در آذربایجان غربی معرفی شدند ملت بصیر ایران قدردان نیروهای امنیتی و مسلح کشور هستند یک وسترن ایرانی در شمال کشور؛ پسربچه‌ای که یک شبه پیر می‌شود! شیراز میزبان آئین پایانی «جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان» شد

2

پیشنهاد ادغام بازار ایران در زنجیره تامین جهانی با چین

  • کد خبر : 6359
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
پیشنهاد ادغام بازار ایران در زنجیره تامین جهانی با چین

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: تعامل با اقتصاد چین، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف، فرصت‌های گسترده‌ای برای عرضه محصولات و ادغام در زنجیره تامین جهانی فراهم می‌کند.

به گزارش بازار، محمد دهقان دهنوی، در مراسم افتتاحیه پاویون ملی ایران در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، اظهار کرد: این رویداد فرصتی برای معرفی محصولات و خدمات ما به جهانیان ایجاد کرده و این تلاش‌ها نشان‌دهنده عزم راسخ در راستای توسعه اقتصادی و گسترش همکاری‌های بین‌الملل به‌خصوص با چین است.

وی افزود: به بیان دیگر، پاویون ملی ایران تبلور این راهبرد کلان است که در آن مزیت‌های اقتصادی و تجاری ایران از محصولات سنتی تا تولیدات پیشرفته به نمایش گذاشته شود و امید است که این راهبرد در چارچوب سیاست توسعه با کیفیت بالای چین دستاوردهای قابل توجهی برای مردم دو کشور به ارمغان بیاورد.معاون وزیر صمت بیان داشت: این رویداد فرصتی برای معرفی محصولات و خدمات ما به جهانیان ایجاد کرده و این تلاش‌ها نشان‌دهنده عزم راسخ در راستای توسعه اقتصادی و گسترش همکاری‌های بین‌الملل به‌خصوص با چین است. به بیان دیگر، پاویون ملی ایران تبلور این راهبرد کلان است که در آن مزیت‌های اقتصادی و تجاری ایران از محصولات سنتی تا تولیدات پیشرفته به نمایش گذاشته شود و امید است که این راهبرد در چارچوب سیاست توسعه با کیفیت بالای چین دستاوردهای قابل توجهی برای مردم دو کشور به ارمغان بیاورد.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روابط دوستانه ایران و چین، افزود: مهم‌ترین دلیل برای توسعه همکاری‌های فی‌ مابین رشد مبادلات تجاری، صنعتی و فناوری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در پرتو اراده رهبران دو کشور است.معاون وزیر صمت با تأکید بر نگاه مثبت دو کشور در زمینه تقویت روابط تجاری، گفت: همکاری با چین در زمینه‌های مختلف می‌تواند منجر به پیشرفت‌های چشمگیر هر دو کشور شود. این روابط برای ما فرصتی است تا از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌برداری و در کنار هم، به سوی اهداف مشترک حرکت کنیم.

دهنوی اظهار داشت: تعامل با اقتصاد چین به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای مصرف در جهان، فرصت‌های گسترده‌ای را برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کند تا محصولات و خدمات خود را در این بازار عرضه و مهم‌تر اینکه در زنجیره تامین جهان که چین یکی از رهبران آن است، ادغام شوند. علاوه بر این، چین در سال‌های اخیر به یکی از بازیگران کلیدی در سرمایه‌گذاری جهانی تبدیل شده‌ است که این نقش می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های بزرگ در کشور ما کمک کرده و موجبات توسعه صادرات و انتقال فناوری را فراهم آورد.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران؛ ضروری است ایران در کنار چین نقش فعال‌تری در ابتکارات و سازوکارهای مرتبط ایفا کند که یکی از مؤثرترین این راهها عضویت در سازمان همکاری شانگهای و بریکس است.

دهنوی با بیان اینکه ایران با موقعیت جغرافیایی استراتژیک، می‌تواند یک پل ارتباطی بین شرق و غرب ایجاد ‌کند، گفت: ایران با دارا بودن منابع غنی زیرزمینی و ظرفیت‌های مواد اولیه، وجود نیروی کار متخصص و پیوندهای فرهنگی و اقتصادی با همسایگان خود، می‌تواند نقش مهم و مشارکت فعال در ابتکار کمربند و راه چین داشته باشد؛ این ظرفیت، منجر به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه زیرساختی شده و تجارت را به‌خصوص از طریق ریلی توسعه می‌دهد.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: سیاست کلان چین حرکت پرسرعت به سمت توسعه با کیفیت است از سوی دیگر سیاست‌گذاری کلان اقتصاد در ایران، رهایی از اقتصاد تک محصولی و توسعه صادرات غیرنفتی است. راهبردی که اکنون در تجارت خارجی ایران دنبال می‌شود، تنوع مقاصد و افزایش تعداد کالاها و خدمات صادراتی خصوصا با تمرکز بر محصولات دانش‌بنیان و با ارزش افزوده بالا است.

بنابراین گزارش نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از ۱۵ تا ۲۰ آبان در شهر شانگهای چین برگزار ‌شد و طبق روال سال‌های گذشته شرکت‌های ایرانی در پاویون اختصاصی در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کردند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=6359

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.