آوین ویژه»

رویترز: ۵ بانک و ۳ شرکت عراقی از معاملات دلاری منع خواهند شد سردار فدوی: پاسخی پشیمان‌کننده به اسرائیل خواهیم داد قیمت دلار تا پایان سال پیش بینی شد! برنامه‌های اقامه عزای فاطمی در دفتر رهبر معظم انقلاب و بیوت مراجع تقلید جولان «فینگال» در هند و سریلانکا/ دست‌کم ۱۹ نفر کشته شدند+ فیلم سازمان امنیت روسیه مظنون به ترور ژنرال «موسکالیک» را بازداشت کرد رصد کوسه‌ در سواحل کیش؛ پاسخ اداره محیط زیست به نگرانی‌ها شرایط اسکان دانشجویان علامه طباطبایی در تابستان ۱۴۰۴ اعلام شد تبیین و بررسی کاربردی سازی گزاره‌های فقهی رتبه پنجم ایران در تلفات جاده‌ای در جهان توقیف لودر ۲۰ میلیاردی در اصفهان القدومی: هر توافق که منافع ملت ما را در نظر نگیرد غیرقابل اجراست طرح «زندگی با آیه‌ها» بستری برای جهاد تبیین است مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه‌خانه فاضلاب اهر بازدید کرد ۴ فیلمنامه غیرسینمایی پروانه ساخت گرفتند حذف استقلال از آسیا؛ شایعه یا واقعیت؟! مصوبه جدید، برنج درجه یک را از میادین تره‌بار حذف کرد! چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان بین الملل دانشگاه خوارزمی

0

افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی| با این دلار ۹۰ هزار تومانی فقط قشر متمول می‌تواند سفر برود

  • کد خبر : 72568
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی| با این دلار ۹۰ هزار تومانی فقط قشر متمول می‌تواند سفر برود

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: سفر به کالایی لوکس تبدیل شده که مصرف‌کننده آن قشر متمول است. 

به گزارش بازار، امیر پویان رفیعی شاد، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران، در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، در ارزیابی وضعیت موجود سفرهای خارجی، ورودی و داخلی گفت: درباره سفر گردشگران خارجی به ایران، شرایط خیلی خوب نیست؛ کشورهای دیگر روی موضوع ایران‌هراسی خیلی کار می‌کنند، مخصوصاً کشورهای اروپایی و مشخصا ایتالیا و آلمان. البته مقداری وضعیت در کشورهایی مثل اسپانیا بهتر است، ولی در کل، شرایط در گردشگری ورودی مناسب نیست و باید ببینیم در ادامه چه پیش می‌آید.

او درباره ایدئولوژی مقابله با ایران‌هراسی، اظهار کرد: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود؛ طبیعتاً در اینکه تعداد متقاضی برای سفر به ایران خیلی زیاد است شکی نداریم ولی تا مادامی که دولت‌های اروپایی از این استراتژی و تفکرات ضد ایرانی دست برندارند، فکر نمی‌کنم تعییری در شرایط سفر گردشگران خارجی داشته باشیم، چون لازم است تکلیف بیمه‌نامه‌های سفر و پروازهای مستقیم بین‌المللی روشن شود. پرواز غیرمستقیم به هر حال یکی از چالش‌هاست و سفر به ایران را سخت می‌کند، تا مادامی که برای این اتفاقات راه‌حلی نداشته باشیم خیلی نمی‌توان انتظار تغییر وضعیت داشت.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد: چالش پرواز در سفرهای داخلی هم وجود دارد. با آنکه می‌گویند افزایش قیمت در بلیت پروازها رخ نداده است اما با افزایش نرخ مجدد مواجهیم. آنها می‌گویند افزایشی در قیمت بلیت پروازها رخ نداده است اما آنچه سیستم‌ فروش بلیت به ما نشان می‌دهد این است که قیمت بلیت پروازها در مسیرهای داخلی تغییر کرده و افزایش داشته است.

رفیعی شاد افزود: البته که قیمت‌های روزهای تعطیل را نمی‌توانیم ملاک قرار دهیم، ولی در مجموع با چالش جدی در پرواز مواجهیم؛ سوای موضوع قیمت، تعداد هواپیماها هم کم است و در تهیه بلیت برای گردشگران خارجی که این مدت به ایران سفر کرده‌اند و البته جزو کشورهای سودآور نیستند، دچار چالش هستیم. حتی برای شیراز و کرمان خیلی سخت بلیت هواپیما پیدا می‌شود و گاهی هم اصلا پیدا نمی‌شود و فوق‌العاده ما را به زحمت می‌اندازند.

او ادامه داد: میزان عرضه و تقاضا در صندلی پرواز همخوانی ندارد. مادامی که بحث رقابت نباشد نمی‌توانیم در صنعت هواپیمایی درباره دلایل این اتفاق صحبت کنیم. درنظر بگیرید هواپیمایی عراقی، کشور همسایه ما را که ۷۰ فروند هواپیما دارد، شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر) چه تعداد هواپیمای عملیاتی در اختیار دارد؟ این دو کشور از نظر سابقه هوانوردی اصلا قابل قیاس نیستند، اما دقت کنید که اینجا بحث هواپیمایی امارات، قطر یا ترکیه نیست که ما در مقابل آنها اصلا حرفی برای گفتن نداریم. البته که می‌دانیم بخش عمده این مسأله به تحریم‌ها برمی‌گردد اما معتقدم برای بخش‌های دیگر باید خیلی وقت پیش فکری می‌شد تا با این چالش مواجه نشویم. عمر ناوگان هواپیمایی ما بسیار بالاست، هواپیماها بسیار فرسوده هستند و کارایی زیادی ندارند و نهایتا با این شرایط مواجه می‌شویم که صندلی هواپیما کمیاب است و سفر با آن گران تمام می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران درباره وضعیت استقبال از سفرهای نوروزی نیز به قیمت ارز و بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: وقتی قیمت کالا و خدمات افزایش می‌یابد سفر از آن ماهیت تأمین نیاز جسم و روح و آرامش ذهنی خارج شده و به کالایی لوکس تبدیل می‌شود. طبیعتا با این دلار ۹۰ هزار تومانی و هتلی که اقامت در آن شبی ۲۰۰ دلار هزینه دارد، فقط قشری که متمول است و بضاعت مالی دارد می‌تواند سفر برود.

او اضافه کرد: این وضعیت فقط شامل سفرهای خارجی نمی‌شود، سفرهای داخلی را هم دربرمی‌گیرد؛ درنظر بگیرید یک خانواده چهار پنج نفره برای یک سفر قشم و کیش با بلیت پرواز هفت میلیون تومانی، چقدر باید هزینه کند؟ درآمد این خانواده چقدر است که آن را برای سفر کوتاه خرج کند؟ هزینه سفر که صرفا بلیت حمل و نقل و اقامت نیست، هزینه‌های دیگر مثل خوراک و خرید هم باید درنظر گرفت.

رفیعی شاد در ادامه گفت: در سنوات گذشته وقتی وارد ماه بهمن می‌شدیم در واقع بازار کار عید آغاز شده بود، ولی امسال در ماه بهمن، شاهد آن شور و هیجان گذشته نبودیم و در تقاضا برای سفر فاصله معناداری با گذشته داریم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران درباره سفرهای اقساطی که به بسته خدمات بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی اضافه شده است، با اشاره به افزایش میل به سفرهای اقساطی، توضیح داد: طبیعتا شرایطی که تشریح شد روی شیوه کار تاثیرگذار است. وقتی مردم بودجه پرداخت یکجای هزینه سفر را ندارند، به سفر اقساطی رو می‌آورند. البته باید نکاتی را هنگام خرید اقساطی سفر مورد توجه قرار داد؛ نسبت به میزان سود اقساطی که گرفته می‌شود دقت شود و مسافر در نظر داشته باشد به جهت خرید اقساط، قدرت انتخاب خود را از دست ندهد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=72568

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.