آوین ویژه»

رسیدگی به خشونت علیه زنان نیازمند اقدام فوری مجلس احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات البرز آغاز بخش نمایشنامه‌خوانی رویداد «خیمه هنر» رشد اقتصادی سال ۱۴۰۳ با نفت ۳ درصد و بدون نفت ۲.۱ ثبت شد جشنواره‌ فیلم و عکس «۲۵» آغاز به کار کرد بقائی: پیش از ورود مهاجمان ناشناس، دیپلمات‌های ایرانی از ساختمان سفارت خارج شدند استقلال امروز رکورد تماشاگر را می‌زند انقلاب انرژی پاک در هند؛ گجرات، قطب جدید انرژی تجدیدپذیر آسیا واکنش وزارت بهداشت به اعتراض دانشجویان دکتری؛ افزایش حقوق در دست بررسی سرقت طلای کودکان در ورامین به بهانه آش نذری اژه‌ای: شرایط فعالان اقتصادی در صدور قرارهای قضایی لحاظ شود نماهنگ «ها علی بشر کیف بشر» منتشر شد سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان منصوب شد جدول واریز حقوق بازنشستگان در دی ماه ۱۴۰۳ | ۳ واریزی مهم در راه است نظامیان سوئد در لتونی مستقر شدند “نان” در فرابورس عرضه می‌شود مسکن کارگری؛ وعده‌هایی که روی زمین ماند ورود موج ناپایدار جوی به کرمانشاه؛ احتمال رگبار، رعدوبرق و گردوخاک

0

تارانتینو شاهکارش را انتخاب کرد

  • کد خبر : 140100
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۶
تارانتینو شاهکارش را انتخاب کرد

کوئنتین تارانتینو «لعنتی‌های بی‌آبرو» را بهترین فیلم خود خواند و گفت شاهکارش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، کوئنتین تارانتینو به تازگی در مصاحبه‌ای درباره کارنامه فیلمسازی‌اش صحبت کرد و وقتی از او درباره بهترین فیلمش سوال شد این کارگردان گفت: «لعنتی‌های بی‌آبرو» بهترین فیلمی است که ساخته‌ام.

وی افزود: «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم مورد علاقه من است. فکر می‌کنم «بیل را بکش» فیلم «نهایی» کوئنتین باشد؛ انگار هیچکس دیگری نمی‌توانست آن را بسازد. می‌دانی از تخیل، هویت، عشق، اشتیاق و وسواس من آمده و بنابراین فکر می‌کنم «بیل را بکش» فیلمی است که من برای ساختنش به دنیا آمده‌ام ولی فکر می‌کنم «لعنتی‌های بی‌آبرو» شاهکار من باشد و «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم مورد علاقه من.

به نظر می‌رسد این جمله، نظریه قدیمی درباره این فیلم را تثبیت می‌کند. در پایان فیلم، وقتی ستوان آلدو رین با بازی برد پیت می‌گوید: «فکر می‌کنم این شاید شاهکار من باشد»، این جمله بیش از یک مونولوگ برای صلیب شکسته‌ای است که او قرار است روی پیشانی هانس لاندا بزند. به نظر می‌رسد این جمله به طرز شیطنت‌باری دارد نظر کارگردان را به مخاطب می‌گوید و این که باور دارد «لعنتی‌های بی‌آبرو» واقعا ممکن است شاهکار او باشد.

در عین حال تارانتینو در این مصاحبه تنها از ۳ فیلم خود در قرن بیست و یکم یاد کرده و اشاره‌ای به «داستان عامه‌پسند» یا «سگ‌های انباری» نکرده است. او در مصاحبه اعتراف می‌کند که در این ۲ فیلم، صحنه‌هایی وجود داشته که اشتباه‌های مبتدیانه بوده‌اند، چون او نمی‌دانسته دارد چه غلطی می‌کند!

وی گفته: در هر دوی این فیلم‌ها، انگار فقط صحنه‌های آماتوری وجود دارد، چون نمی‌دانستم دارم چه کار احمقانه‌ای می‌کنم. به این صحنه‌های غیرحرفه‌ای افتخار نمی‌کنم. به نظرم هر ۲ فیلم فوق‌العاده هستند، بدیهی است اما من حالا یک حرفه‌ای هستم و آن موقع یک تازه‌کار لعنتی بودم.

چه با انتخاب‌های او موافق باشید چه نباشید، شنیدن صحبت‌های تارانتینو درباره فیلم‌های خودش با این سطح از درون‌نگری جذاب است.

«لعنتی‌های بی‌آبرو» در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر قرن بیست و یکم نیویورک تایمز، رتبه ۱۴ را کسب کرده که بالاترین رتبه برای فیلم از تارانتینو است. «روزی روزگاری در هالیوود» هم رتبه ۴۴ و «بیل را بکش: قسمت اول» هم با رتبه ۶۱ در این فهرست جای دارند.

با این حال بسیاری از طرفداران تارانتینو «داستان عامه‌پسند» را شاهکار واقعی تارانتینو می‌دانند و باور دارند این فیلم زبان سینما را از نو ابداع کرد، نخل طلا را برد و تقلیدگران بسیاری ایجاد کرد که هنوز نتوانسته‌اند موفقیت تارانتینو را تکرار کنند. «جکی براون» هم از دیگر فیلم‌های ماندگار این کارگردان است که کمتر از آن یاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=140100

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.