آوین ویژه»

موافقت جنبش حماس با تشکیل کمیته مردمی اداره نوار غزه انقلاب اسلامی به دنبال برقراری یک نظام عادلانه در جهان است شرط واردات خودرو توسط ایرانیان ساکن خارج مشخص شد سرعت بی‌رقیب ماشین کوانتومی چین شگفتی‌ساز شد الجولانی اجازه ایستادن در مقابل اسرائیل را ندارد؛ تحریر الشام داعش نقاب‌زده است صاعقه در دهگلان جان ۲ نفر را گرفت افزایش ۱۵۰ درصدی پروانه‌های ساختمانی در تهران شرایط دریافت دو وام مهم ابلاغ شد + جزئیات شکست بعثت کرمانشاه در مصاف با فجرسپاسی شیراز ضرورت پیوند صنعت بیمه کشور با رمزارزها سرپرست دانشگاه تبریز منصوب شد هنر دولت ایفای نقش تسهیلگری است عرضه اولیه جدید در راه بازار سرمایه | سهامداران بخوانند پس از استیضاح همتی اکنون نوبت تعامل است انتقاد به تقلیل مجدد گاز و برق تحویلی به صنایع/ تاب‌آوری صنایع به انتها رسیده است جواد خیابانی از تلویزیون رفت؟ تیم کوک ۲۴ میلیون دلار از سهامش در اپل را فروخت کشورهایی که «پوتین» سال نو میلادی را به سران آن‌ها تبریک نگفت

0

«گلادیاتور ۲» فقط یک ماه در سینماها می‌ماند

  • کد خبر : 29969
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
«گلادیاتور ۲» فقط یک ماه در سینماها می‌ماند

فیلم جدید ریدلی اسکات قرار است از ۲۴ دسامبر و تنها یک ماه پس از اکران در سینماها، به خانه‌ها برود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، دنباله «گلادیاتور» جدیدترین فیلم ریدلی اسکات که انتظار زیادی برای نمایشش وجود داشت از ۲۴ دسامبر و تنها یک ماه پس از اکران در سینماها، به صورت وی‌اودی در دسترس خواهد بود. این تصمیم کمپانی تولید، بحث‌هایی را درباره آینده سینما به راه انداخته است.

فاصله بین اکران سینمایی تا تماشای دیجیتال فیلم در منزل به صورت جدی در حال کوتاه‌تر شدن است و درباره «گلادیاتور۲» ریدلی اسکات که قرار شده از ۲۴ دسامبر راهی منزل‌ها شود، این فاصله به فقط ۴ هفته پس از اکران در پرده بزرگ سینماها، کاهش یافته است و قرار است فیلم در پلتفرم‌های VOD عرضه شود.

این چرخش سریع نشان دهنده چشم‌انداز توزیع فیلم است که در حال تغییر جدی است و نشان می‌دهد استودیوها به فروش دیجیتال برای به حداکثر رساندن سود، نظر دارند.

«گلادیاتور ۲» که دنباله فیلم برنده اسکار ۲۰۰۰ است، با بازی پل مسکال در نقش لوسیوس، برادرزاده بزرگ کومودوس (با بازی خواکین فینیکس در فیلم اصلی) هنوز امکان فروش در سینماها را دارد، اما انتشار سریع دیجیتالی آن نشان دهنده استراتژی استودیو برای دو برابر کردن مخاطبان استریم در تعطیلات است.

این حرکت با روند رو به رشد صنعت سینما مطابقت دارد. فیلم‌هایی مانند «باربی» و «اوپنهایمر» که اوایل امسال راهی سینماها شدند از اکران‌های طولانی‌تری برخوردار بودند، اما استودیوها به‌طور فزاینده‌ای امکان انحصاری کوتاه‌تری را برای استفاده از بازار پر سود برای تماشای خانگی انتخاب می‌کنند. در حالی که این مدل امتیاز مالی خود را دارد، سوال‌هایی را درباره طول عمر و انحصار تجربه تماشا در سینما ایجاد می‌کند.

استدلال منتقدان این است که این روند جادوی سینما در تماشای جمعی را تضعیف می‌کند. صحنه‌های وسیع «گلادیاتور ۲» شامل دکورهای گسترده، نبردهای شدید و موسیقی تکان دهنده هانس زیمر تنها برای عظمت سالن سینما طراحی شده و با این حال، برای بسیاری از تماشاگران، راحتی تماشا در خانه در طول فصل تعطیلات ممکن است از جذابیت سینما بیشتر باشد.

«گلادیاتور ۲» که توسط پارامونت پیکچرز تولید شده با هدف ترکیب نوستالژی با داستان سرایی تازه از بازیگران مهمی چون دنزل واشینگتن و بری کیوگان بهره گرفته و انتظار از آن بالاست، اما روشن نیست استراتژی رفتن به سمت VOD با این سرعت چه تاثیری بر آن خواهد داشت. در هر حال این یک شمشیر دولبه برای علاقه‌مندان به سینما و تماشاگران معمولی است.

این فیلم ۱۴۸ دقیقه‌ای که با بودجه ۳۱۰ میلیون دلاری ساخته شه تاکنون ۳۸۰ میلیون دلار در گیشه فروخته است. تا ۱۴ دسامبر(دیروز) این فیلم در آمریکا ۱۴۰ میلون دلار و در دیگر کشورها ۲۴۰ میلیون دلار فروخته است. فروش این فیلم در ۳ روز نخست افتتاحیه‌اش در کانادا و آمریکا از نمایش در ۳۵۰۰ سالن سینما ۶۰ میلیون دلار بود.

نمایش این فیلم در سینماهای بریتانیا از ۱۵ نوامبر شروع شد و آمریکا وکانادا از ۲۲ نوامبر فیلم را راهی سینماها کردند، اما در استرالیا، ایتالیا و نیوزیلند فیلم از ۱۴ نوامبر اکران خود را شروع کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=29969

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.