آوین ویژه»

اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز رفاهی فرهنگیان گیلان بیفوما توافق با پرسپولیس را تکذیب کرد قهرمانی آکادمی خداپرست و باشگاه مریم در مسابقات استانی شین‌کیوکوشین قم برگزاری تعزیه قوم بنی اسد در آستانه اشرفیه جزییات مصاحبه دکتری تخصصی پژوهشی علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد واکنش سخنگوی دولت به ناآرامی‌های ترکیه ارکستر موسیقی ملی به افتخار کودکان «بر چهره، لبخند» می‌زند! مایکروسافت دنبال خرید تیک‌تاک است ۱۵ متهم به انتشار اخبار کذب در مازندران دستگیر شدند آتش‌بس موقت میان تروریست‌ها در سوریه زمان ثبت‌نام‌ نوبت اول آزمون‌ سراسری‌ ‌سال‌ ۱۴۰۴ تغییر کرد پایان قولنامه‌های کاغذی با ورود سکوهای آنلاین به معاملات املاک دلیل لغو قانون حجاب اعلام شد + فیلم فاز اول پست هدایت حمیدیه در آستانه بهره‌برداری مکان قطعی بازی استقلال و النصر مشخص شد حق آبه زیست‌محیطی لرستان درست رهاسازی شود نه به نفع برنج‌کار صفحه اول روزنامه‌های هرمزگان دوشنبه ۱۰ دی فراخوان دومین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی منتشر شد

1

محمد روح‌الامین: در طراحی پوستر کارهای قبلی‌ام را تکرار نمی‌کنم

  • کد خبر : 63418
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
محمد روح‌الامین: در طراحی پوستر کارهای قبلی‌ام را تکرار نمی‌کنم

محمد روح‌الامین طراح ۱۲ لوگو و ۸ پوستر فیلم جشنواره فیلم فجر بیان کرد سعی می‌کند برای فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف طراحی کند مگر اینکه فیلمی با عالم ذهنی‌اش مغایرت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد روح‌الامین هنرمند طراح گرافیک که نشانه‌های گرافیکی بسیاری از فیلم‌ها را طراحی می‌کند، در مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بخش پوستر را برای طراحی پوستر فیلم سینمایی «در آغوش درخت» از آن خود کند. وی در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر نیز با طراحی ۱۲ لوگو و ۸ پوستر فیلم، رکورددار است. از جمله لوگو و پوستر فیلم‌هایی که محمد روح‌الامین در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر طراحی کرده، می‌توان به «صیاد»، «شمال از جنوب غربی»، «۱۹۶۸»، «بازی‌خونی»، «ناتور دشت» و «تاکسیدرمی» اشاره کرد.

محمد روح‌الامین در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌ها و المان‌هایی که بر اساس آنها لوگو و پوستر فیلم‌های این دوره جشنواره فیلم فجر را طراحی کرده، توضیح داد: ما گنجینه‌ای از اشکال مختلف نوشته‌ها را در ذهن‌مان داریم و قرار است که سفارش‌ها ذیل آن گنجینه تعریف شوند، یعنی قرار است طراح لوگو و پوستر همیشه کارهایی را کند که دیگران و حتی خودش هم قبلاً نکرده‌اند و هر سفارش بستری برای کار و تجربه جدید است و وسوسه تجربه جدید باعث می‌شود که هنرمند حوزه‌های مختلف را تست کند.

وی با بیان اینکه فیلمنامه ۹۵ درصد فیلم‌هایی را که برایشان لوگو و پوستر طراحی کرده، خوانده است، گفت: من تا به امروز نزدیک به ۱۵۰ لوگو و پوستر را طراحی کرده و همواره تلاش کرده‌ام که کارهای قبلی‌ام را تکرار نکنم، بنابراین سعی می‌کنم که لوگوها و پوسترهایی برای فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف طراحی کنم مگر اینکه فیلمی با عالم ذهنی‌ام مغایرت داشته باشد.

روح‌الامین در پاسخ به اینکه آیا کمیت آثاری که آنها را طراحی کرده، روی کیفیت آنها تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: کمیت کار زمانی روی کیفیت کارها تاثیر می‌گذارد که هنرمند وسوسه کسب تجربه‌های جدید را از دست بدهد و فقط برای پول گرفتن، کار کند که این مورد از نظر من قابل قبول نیست و به نظر من اگر هنرمندی به این مرحله برسد، نباید دیگر کار کند.

وی درباره خلاقیت و نوآوری در طراحی گفت: خلاقیت، یک امر غیر مادی است و از منشا خلاقیت به هنرمند می‌رسد. مشق بصری و جستجوی تصویری، بزرگترین معلم هر هنرمند است. در واقع هنرمندی که آثار هنرمندان دیگر را می‌بیند و آنالیز می‌کند، می‌تواند برای هر کاری یک فایل جدید در ذهن‌اش باز کند.

روح‌الامین در پایان، پوستر فیلم «خدای جنگ» و لوگوی «اسفند» و «خاتی» را خوب ارزیابی کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=63418

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.