آوین ویژه»

حل و فصل پرونده پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی مسکو: اوکراین مجموعا ۷۲۱۵۰ نظامی خود را در «کورسک» از دست داده است مشکلات اراضی روستای «دویره» پیگیری شد ارتش روسیه دو شهرک دیگر در شرق اوکراین را تصرف کرد نگاهی به نگاه نو مترجم و پژوهشگر قرآن کریم به سوره مبارکه یس تفسیر آیه۴۶سوره انفال توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به حوزه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی حال و هوای گلزار شهدای کرمان در شب سالگرد شهادت حاج قاسم هوای اراک بسیار ناسالم است واکنش مهران غفوریان به صحبت های دردناک دخترک فلسطینی استقلال با الماس آسیا توافق کرد همه چیز در مورد ساعت امگا سواچ تاریخچه مدل‌ها و معرفی جدیدترین‌ها «سرزمین قرآنی» را از خوزستان بشنوید پوتین: روند اعتمادسازی بین روسیه و آمریکا هیچ ارتباطی با اروپا ندارد فرودگاه بین‌المللی آبادان در مسیر توسعه قرار دارد تولید شکلات دبی صادرات پسته ایران را افزایش داد بارش برف و باران در جاده‌های ۹ استان کاخ سفید: مذاکرات سازنده بود/ترامپ به این سفر نمی‌رود

0

اجرای راه آهن یاسوج ۱٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

  • کد خبر : 11284
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
اجرای راه آهن یاسوج ۱٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

یاسوج_ مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای راه آهن اقلید به یاسوج ۱٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، صمصام آقایی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به بیان توضیحاتی پیرامون سابقه و چگونگی احداث خط راه آهن اتصال یاسوج به راه آهن سراسری پرداخت و افزود: احداث و ساخت و ساز هر پروژه‌ای به ویژه در طرح‌های عظیم نیازمند تأمین منابع فراوان از محل بودجه عمرانی کشور خواهد بود.

آقایی تصریح کرد: مبحث توسعه راه آهن در کل کشور به دلیل نیاز به تأمین منابع زیاد در حال حاضر که با کمبود منابع روبرو هستیم به کندی پیش می‌رود و این موضوع تنها مربوط به منطقه ما نیست و کمبود منابع در اکثر پروژه‌های راه و راه آهن وجود دارد.

اجرای راه آهن یاسوج ۱٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

وی خاطرنشان کرد: پروژه پیشرفت چندانی نداشته است و اولویت ما در حال حاضر با توجه به منابع دولت، توسعه راه بوده و اجرای راه آهن در گرو و بسته به تأمین منابع لازم است.

آقایی به توپوگرافی کوهستانی منطقه کاکان و محور یاسوج به اقلید اشاره کرد و گفت: برای احداث راه لهن در فاصله حدود ۱۷۰ کیلومتری یاسوج به اقلید به حدود صد هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

آقایی افزود: دو مورد در انجام این طرح دخیل خواهد بود که اولین مورد تأمین منابع است و امیدواریم در سال‌های آینده منابع لازم برای شروع این پروژه در نظر گرفته شود و دومین شرط احداث راه آهن، پیشرفت صنعتی و تناژ بار مناسب برای حمل و نقل در مقایسه با سایر نقاط کشور است.

کارشناس ارشد حوزه‌های راه و زیر بناهای حمل و نقل تصریح کرد: با توجه به کوهستانی و ناهموار بودن، منطقه هزینه ساخت راه آهن نزدیک به ۳ برابر احداث راه و جاده است و پیگیری‌های لازم از طرف استاندار و نماینده بویراحمد، دنا و مارگون برای تأمین اعتبارات مناسب جهت ساخت راه و راه آهن در این محور در حال انجام است.

آقایی بودجه تعریف شده برای پروژه چهار خطه کردن جاده مسیر یاسوج_اقلید و اتصال به بزرگراه شیراز _اصفهان را امسال ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اولویت اجرا با توجه به شرایط کوهستانی بودن منطقه و کمبود منابع در نظر گرفته شده این طرح خواهد بود.

تعطیلی پروژه با کمبود اعتبار

وی گفت: در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ عملیاتی بر روی پروژه راه آهن در سال‌های گذشته انجام نشده و قسمت کمی از عملیات اجرایی در محدوده استان فارس طی سال‌های گذشته انجام شده که با کمبود مالی این پروژه در حال حاضر تعطیل است.

وی در آخر اعتبار بودجه‌ای راه آهن یاسوج به اقلید را در قانون بودجه سال جاری یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه هر کیلومتر احداث راه آهن آن هم در منطقه ما بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که امید با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان منابع مناسب تأمین شده و شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه در آینده‌ای نزدیک باشیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=11284

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.